Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Dagelijks brood

Gestart door rixke rail, 27 mei 2022, 16:50:33 PM

rixke rail

Een brood kost vandaag €3.00  :-X
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rgp

Rixke,

Bij welke afzetter is dat ? >:(

Roland

Peter

Bij de meeste bakkers. Sommige broden kosten nu zelfs 3,10 €   :( :(
Met vriendelijke groeten
Peter

rgp

Awel dat de fiscus daar eens langsgaat.

Mijn brood van 600g kost mij NU 1 euro.

Roland

Ludwig

Hier in Zoersel ook 3 euro.
Maar kan toch niet zonder!  ;)
Trouwens zou ik de stiel van bakker zeker niet willen onderschatten, maar dat is weer iets anders.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

rgp

Ludwig,

Een brood bakken kost mij 10 minuten tijd. Peanuts.

Ik koop al drie jaar geen brood meer.

Roland

Alberke

Citaat van: rgp op 27 mei 2022, 19:26:17 PM
Ludwig,

Een brood bakken kost mij 10 minuten tijd. Peanuts.

Ik koop al drie jaar geen brood meer.

Roland
Prepareren , maar bakken zelf duurt toch wat langer! En uw verbruikte energie kost waarschijnlijk  ook wel wat
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Metpetergaathetbeter

en hetgeen je moet toevoegen?

GvbuuH

Zelf brood bakken is wel zo leuk, maar als je alles eromheen rekent, ook de afwas en zo, ik weet niet of je dan veel goedkoper uit bent. Een beetje kwaliteitsmeel bij de molenaar kost nogal wat.

Nu koop ik vaak bij AH een stevig (ook stevig aan de prijs) meergranenbrood, neem een paar plakjes voor die dag, vries de rest in en als ik dagelijks een paar plakjes eruit haal, ontdooi en rooster (heerlijk) in de minioven, geniet ik er ruim een week van.

rgp

#10
Huub,

Dat wordt dan een zeer duur brood (diepvriezer, mini-oven)
Afwas ? Geen.

Alberke,

Toevoegingen? Juist geen !!

Mijn brood bestaat uit 6g gist, 600g bloem (10 granen of donker) van bij de molenaar, 6g zout, 20g echte boter en 360ml water.
Voorbereidingstijd 10 min, baktijd 3 uur, kostprijs all-in 1 euro.
Voordelen: enkel natuurlijke producten ( geen bewaar en andere middelen), blijft langer vers, voedzamer (2sneden zijn voldoende, bij een bakkersbrood eet ik een half brood), goedkoper.

Roland

Rangeerduivel


floere

Mijn vrouw bakt al 15 jaar thuis brood. Goedkoper en lekker.

Rangeerduivel

Wij hebben ook een broodbakmachine staan maar die wordt voorlopig niet gebruikt.

1) Wij eten weinig tot zeer weinig brood: Moeke eet pancakes 'smorgens, ik niets behalve medicijnen ;D
2) Als er al eens een brood gekocht wordt is het een panino Pugliese, en die zijn hier (in Italie) relatief (voorlopig nog) goedkoop

;)


Klaas Zondervan

Citaat van: rgp op 28 mei 2022, 09:39:10 AM
Mijn brood bestaat uit 6g gist, 600g bloem (10 granen of donker) van bij de molenaar, 6g zout, 20g echte boter en 360ml water.
Voorbereidingstijd 10 min, baktijd 3 uur, kostprijs all-in 1 euro.
In de kostenberekening mis ik de energie voor de oven.
In een klassiek broodrecept zit meel in plaats van bloem, en geen boter. Dus: meel, water, gist, zout.