Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

De VehnNbaan

Gestart door erwin9, 09 mei 2022, 09:31:08 AM

erwin9

Na ons project voor Klingspoor hebben we wat ervaring kunnen opdoen in schaal N.
Dit beviel ons prima, en dat opende perspectieven. De werkgroep begon stiekem te dromen van een clubproject in schaal N. En tijdens het bouwen van Klingspoor werd steeds meer gepraat en gepland over de Vehnbaan. Er werden al veel modelbanen naar dit onderwerp gebouwd in het verleden.
Inmiddels zijn de wilde ideetjes echte plannen geworden. Een bezoek van een tiental clubgenoten aan de overblijfselen van de Vehnbaan resulteerde in een massa foto's, opmetingen en gesprekken met de lokale bevolking.
Met deze info gingen we van start met een nieuw project in msc HET SPOOR vzw.
Als eerste deel gaan we het station van Sourbrodt bouwen. In schaal N toch nog een flinke lengte van 550 cm, en dat alleen voor het station!  Daar komt nog 650 cm bij als uitbreiding. Dus een N-baantje van 12 meter lengte !!!
Ondertussen is er al wat werk verricht, en werd als proef enkele gebouwen gemaakt in polystyreen (plasticard).
Hier alvast wat beeldjes van de (nog niet afgewerkte) seinhuizen I en II van Sourbrodt.



msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas

Rangeerduivel

Goe bezig, wordt van hieruit gevolgd...! 8)

;)

RoDY

Leuk dat er nog eens N projectje gestart wordt, Ik volg! 😁

Johnnytrein

Ik volg ook maar veelal in stilte  ::)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

oebr

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

De absolute beginner

Het seinhuis van Sourbrodt, komt dat tegen! Ik ben daar enkele jaren geleden in de buurt (Ovifat) op bosklassen geweest. Met die railbikes zijn we daar dan naartoe gegaan. Ik had daar dan een spoorbout gevonden en die als souvenier meegepakt, maar ik vind ze niet meer.

Uiteraard ben ik zwaar geïnteresseerd!

Cyriel

59erke

De eerste foto's van de seinhuizen zijn alvast veelbelovend... Als de rest van de baan van dezelfde hoogstaande kwaliteit is belooft dit een topbaan te worden.

Benieuwd naar meer ...
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Rangeerduivel

Citaat van: De absolute beginner op 09 mei 2022, 17:55:12 PM
Het seinhuis van Sourbrodt,Ik had daar dan een spoorbout gevonden en die als souvenier meegepakt, maar ik vind ze niet meer.
zwaar geïnteresseerd!
Cyriel

Zit hij niet meer in uwen broekzak...? 8)
Tast eens om zeker te zijn! ;D ;D

;)

adrievans

Citaat van: Rangeerduivel op 09 mei 2022, 18:42:09 PM
Citaat van: De absolute beginner op 09 mei 2022, 17:55:12 PM
Het seinhuis van Sourbrodt,Ik had daar dan een spoorbout gevonden en die als souvenier meegepakt, maar ik vind ze niet meer.
zwaar geïnteresseerd!
Cyriel

Zit hij niet meer in uwen broekzak...? 8)
Tast eens om zeker te zijn! ;D ;D

;)

Das meer een M4 boutje
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Fred

Knap gebouwd, jullie hebben de sfeer al goed te pakken.  Top!
Frederic

Jurgen

Schaal N is niet mijn ding, maar het onderwerp bevalt me wel. Ik ben alvast benieuwd wat jullie ervan maken.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: De absolute beginner op 09 mei 2022, 17:55:12 PM
Ik had daar dan een spoorbout gevonden en die als souvenier meegepakt
Ah da waarde gij! ;D Mooie nostalgie komt eraan zo te zien ! ;)

Jappy

Hele mooie werkstukjes dat hier al worden getoond, ik ben benieuwd naar meer.

Mag ik ook even zeggen dat ik de naam zeer leuk gevonden vind? :D
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

erwin9

Inmiddels ook niet stilgezeten. In de club nog een oud bouwkitje gevonden van Vollmer. Op onze VehNnbaan moet ook wat lokale nijverheid komen, en deze goederenloods was daar een goeie basis voor. Er zijn wat dingen aangepast, waaronder ook het dak. Die Duitse gebouwen ben ik niet zo'n fan van, dus mits wat "kitbashing" en zelf de nodige aanpassingen heb ik er toch iets bruikbaars van gemaakt, dat kan dienst doen op onze N-baan :)







msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas

Metpetergaathetbeter

het lijkt net een Belgische loods ;)