MS Railtrack 663 / 993

Gestart door belgianrailways, 28 mei 2021, 17:40:16 PM

SuSke

Dat is inderdaad een bericht dat letterlijk niets zegt, niet te interpreteren als goed of slecht nieuws.  :-\ :-\
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

the_gold

Een brief onder de noemer 'papieren, digitaal, fax? ;D'

rgp

Hallo,
Als patrick mi belt, ga ik hem adviseren om te laten vallen, want zijn klanten zijn te negatief 😡
Roland
Btw: wat hebben jullie al MET RISICO S voor de mede modelbouwers gerealiseerd ?

Metpetergaathetbeter

maar men had net evengoed kunnen communiqueren dat alles doorgaat had evenveel moeite geweest. mits met wat opener comminiqueert zal hun deal /oplage veel rapper rond zijn i.p.v langs achterdeurtjes bezig te zijn .....

SuSke

Citaat van: rgp op 08 juli 2021, 11:11:31 AM
Hallo,
Als patrick mi belt, ga ik hem adviseren om te laten vallen, want zijn klanten zijn te negatief 😡
Roland
Btw: wat hebben jullie al MET RISICO S voor de mede modelbouwers gerealiseerd ?

Doe dat vooral Roland, maar vertel hem er, naar eer en geweten dan ook gelijk bij waarom de mensen, naar jou mening "zo negatief" zijn.

Laat me stellen dat ik heel goed weet waar die mensen mee bezig zijn, en dat het een risico-volle bedoening is besef ik heel goed. Laat me ook stellen dat ik weet wat risico's nemen is na een redelijk aantal jaren als zelfstandig ondernemer in een land als België.

Maar zoals bij elke zelfstandige draait het om naambekendheid en communicatie rond zijn product en activiteit.
Als je hun communicatie bekijkt vrees ik te moeten stellen dat de heren achter het hele vehaal, ondanks de goede bedoelingen, een groot deel van het risico zelf inbouwen door net zo gebrekking te communiceren. En dan heb ik het niet over taalvaardigheid in de beide landstalen, maar gewoon over het melden en opzetten van een verkoop en opvolging van potentiële kopers, want zijn de mensen die al een voorschot betaald hebben. Mensen met een duidelijke interesse in je project en die bereid zijn de prijs te betalen die vooropgesteld wordt en ook daar een risico nemen.

Je gaat me niet vertellen dat wanneer je in zo'n verhaal stapt, je niet voorbereid bent om een gedegen communicatie uit de grond te stampen. Iets afspreken met de mensen van MSM/TTM/SJ bevoorbeeld kan een hele wereld doen opengaan, maar daar vindt je niets van terug met uitzondering van een kleine melding bij de nieuwigheden. Als ik al ga voor een betalende halve of hele bladzijde reclame voor een clubtentoonstelling net zoals andere clubs....  ??? ??? Dat is een eerste begin.
Ook op je website een bericht zetten dat mensen een bericht gaan krijgen....  ??? ??? stuur het dan gelijk, en speel open kaart, maar laat je niet vangen door misterieus te doen.
De kennisgeving van de nieuwe modellen kwam er ook alleen maar door dat iemand z'n weg gevonden heeft naar deze mogelijkheid. En dan begon een heuse zoektocht om de juiste manier te vinden.

Nu lopen ze net het risico dat er mensen zijn die gaan afhaken omwille van het "onbekend" gegeven dat systematisch in de hand gewerkt wordt. Dat er mensen zin die bedanken omdat er geen klaarheid in het geheel komt. Vergelijk het even met de communicatie rond de MSM/TTM- modellen, weliswaar met een kleiner risico, maar met ee duidelijke communicatie.

Ik steun hun initiatief en heb er me ook op ingeschreven en zou het echt niet leuk vinden moest het niet doorgaan, maar ik versta ook de frustratie die er rond hangt bij sommige mensen.
En laat het dan om vrijwilligers gaan die het uit de grond stampen, er zijn een aantal basis commerciële regels die je moet volgen of de mislukking ligt niet alleen op de loer maar slaat ook keihard toe.

Dat is mijn idee over het hele gebeuren.
Ik ben nu in blijde verwachting van een aangekondigd schrijven met hopelijk positief nieuws zodat ik ook een nieuw model mag verwachten op de baan aan een commerceel aanvaardbare prijs.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

rgp

Hallo,

Nog eens, hij doet het ALLEEN en is ook nog secretaris van een modeltreinenclub, voorzitter van een federatie, lid van een sociaal ingestelde organisatie en lid van een oldtimerclub.

Hij is op zoek naar vrijwillige medewerkers.  Meld u aan, dan kunnen jullie tonen hoe het moet.

Roland

the_gold

#51
'Brief ontvangen'

993 word geannuleerd en zal vervangen worden door een bordeaux 671 om nu hopelijk wel aan het benodigde aantal te raken (wat nu wel zal lukken denk ik)
De mensen die 993 hadden besteld kunnen annuleren, overschakelen naar 663 of bordeaux 671.
Voor wie 663 gereserveerd heeft veranderd der dus niets en is overschakelen naar een bordeaux stel niet mogelijk, en blijft alles zoals het is.

Volgens mij een wijze beslissing.

Correct me if i'm wrong  :)

SuSke

hear, hear,...

Is inderdaad een wijze beslissing.
De vraag naar een bordeaux stel is al lang te horen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Citaat van: SuSke op 09 juli 2021, 14:02:26 PM
hear, hear,...

Is inderdaad een wijze beslissing.
De vraag naar een bordeaux stel is al lang te horen.
+ 1  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ronny-vdv

Citaat van: the_gold op 09 juli 2021, 09:44:08 AM
Voor wie 663 gereserveerd heeft veranderd der dus niets en is overschakelen naar een bordeaux stel niet mogelijk, en blijft alles zoals het is.
Dan wordt het echt een dure grap voor wie enkel een 663 besteld heeft en een bordeaux stel wilt  :o :(
Mvg,

ronny-vdv

the_gold

Ik beken 'kleur' en heb de 663 besteld. Nu voel ik me toch even 'genaaid' omdat ik maar al te graag een rode wil. Maar 2 stellen kopen zal ik niet doen of ik hou er een financiële kater aan over ;D

Metpetergaathetbeter

Citaat van: the_gold op 09 juli 2021, 17:25:26 PM
Ik beken 'kleur' en heb de 663 besteld. Nu voel ik me toch even 'genaaid' omdat ik maar al te graag een rode wil. Maar 2 stellen kopen zal ik niet doen of ik hou er een financiële kater aan over ;D
eens de vraag stellen of iemand bereid is ....en voor die andere gaan ?

the_gold

Ik ben al blij Peter dat dit verhaal door gaat, en neem dubbel zoveel vrede met mijn 663  :) ;)

doomslu

Ok, het zijn best prijzige stellen.
Maar denk even na. Gezien de moeite die het kost om deze te produceren zonder de figuurlijke broek te scheuren, kunnen we niet anders dan dit te appreciëren.
En denk nog even verder... misschien gaan we hierna héél lang moeten wachten voor er nog een kans komt.
Ik ga ze niet laten liggen voor dat bordeaux stel...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

deevie

Ik had zowel een 663 als 993 besteld. Is me nu wel niet helemaal duidelijk wat ik exact moet invullen op die nieuwe bestelbon. Beiden of enkel die 671?