Nieuws:

Nu in MSM 272 REPORTAGE: Railtour Dms met bijzondere inrichting

Hoofdmenu

LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

efl045

Citaat van: Michiel op 25 april 2020, 18:38:18 PM
Ondertussen weer een macro-foto genomen om te zien hoe het zich allemaal verhoudt.
't Is hier natuurlijk geen fotografie forum, maar wat heeft dit nu te maken met een macro foto?

Michiel

Ik geef je vrijheid om dat zelf in te vullen.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

steamdriven

De sfeer zit helemaal juist, Michiel! Laat de updates maar komen, ik kan nauwelijks wachten!  ;)
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Michiel

Een kort filmpje dat de samenhang beter illustreert (klikkerdeklik):

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

svvander

Sven Vandersmissen Aan het afbouwen om iets anders op te bouwen. Elk einde is een nieuw begin.

Koen

Absoluut! Knap gebouwd.
En aan een tempo om "U" tegen te zeggen. Binnenkort op één of andere expo?

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Michiel

Koen, zeg nooit nooit maar een expo lijkt onwaarschijnlijk. Ik ben geen expobaantjesbouwer en deze baan is er niet echt voor voorzien. Ik ben ook al geen expoganger... dus ... waarschijnlijk over 20 jaar in MSM bij "Modelbanen die het huis nooit verlieten"?

Wat ontbreekt er opdat het expokans heeft?
- ik heb geen ervaring; het wordt dus een heel onhandig geknoei om het voor elkaar te krijgen
- de segmenten zijn er niet op voorzien: zwaar, groot en breekbaar
- geen expostructuur om het te showen: rok, fries verlichting,...
- geen schaduwstation (voorlopig) dus geen rijdende treinen
- niet voorzien op vervoer: geen afdekking, geen rolrekken, geen handvaten...
- geen toelating van wederhelft: modelbouw is een thuisgebeuren... punt.
- alles wat ik vergeet wegens gebrek aan ervaring.

Dus, ik bouw het voor mezelf, en om te delen via internet (fora, fotos, filmpjes,...). Dat vind ik al een mooi formule. Jammer dat MSM geen rubriek heeft om modelbanen in opbouw maandelijks te volgen en te illustreren, met een collectie van korte tekstjes en fotos van de gedane zaken zonder echt in detail te gaan. Hoe een modelbaan tot stand komt is zeker zo interessant als een artikel over een helemaal afgewerkte expo-modelbaan. Een "Ooit zal het klaar zijn"-rubriek dus.

mahtoska1

Mooie vooruitgang aan de baan en de sfeer zit er nu al in.

CiteerDus, ik bouw het voor mezelf, en om te delen via internet (fora, fotos, filmpjes,...). Dat vind ik al een mooi formule. Jammer dat MSM geen rubriek heeft om modelbanen in opbouw maandelijks te volgen en te illustreren, met een collectie van korte tekstjes en fotos van de gedane zaken zonder echt in detail te gaan. Hoe een modelbaan tot stand komt is zeker zo interessant als een artikel over een helemaal afgewerkte expo-modelbaan. Een "Ooit zal het klaar zijn"-rubriek dus.

Misschien kan je MSM elke maand een kort tekstje sturen met foto's. Wie weet komt het dan in ons favoriete boekske...

Alan On Track

Zo'n rubriek zou inderdaad niet zo'n slecht idee zijn. De reden dat ik zoveel op fora zit is net omdat ik het heerlijk vind om te zien hoe mensen hun projecten vorderen   :) Fantastisch om een baantje te beginnen volgen vanaf een baanplan en het tot een volledig landschap te zien uitgroeien. Expobaantjes zijn altijd fantastisch, maar ik vind het vaak indrukwekkender om te zien wat mensen soms zelf in hun huis bouwen  :)
Modelbouw is een kunst

SuSke

Zoals Pieter zegt, zelf het schot voor de boeg geven en de redactie gewoon overladen met een aantal artikels gebaseerd op het gene dat reeds gebeurd is is voorbije maanden.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Bij mijn weten is de redactie daarin zelfs vragende partij....en je kan er zelfs nog rijk mee worden!(*) ;D

;)
(*)Hangt natuurlijk van het aantal bladzijden af! :))

evan

De redactie wil dat zeker, maar wil wel vermijden dat er een artikelreeks stil valt doordat de bouwer niet consequent verder bouwt.   Best begrijpelijk. 

Knap sfeertje Michiel! 
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michiel

Ik bedoelde een rubriek waar een verzameling van updates van modelbanen in aanbouw worden getoond, niet eentje in het bijzonder. Dan kan er gerust een maandje of twee overgaan opdat een bepaalde modelbaan weer een update post naar de redactie.

Ondertussen verder liggen puzzelen met het hoekhuis. Ik ben tevreden over de afmetingen en de indruk van beneden vergeleken met foto's.

Alan On Track

Ik ben gisteren nog langs het 'echte' voorbeeld gewandeld, het ziet er alvast erg herkenbaar uit!  :)
Modelbouw is een kunst

Michiel

Leuk dat je deze hoek ook in't echt nog een beetje kan herkennen. Ik kom er nooit, en nu met de nationale opsluiting nog minder.

Ik heb net een kilo ballast besteld. Het komt dus dichterbij!...