Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

Havoc

Nog nooit gezien. Philips heeft toch wel knappe dingen gedaan. Niet alleen luidsprekers.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

Eindelijk een spiraal kabeltje wat bruikbaar is om de pult aan de baan aan te kunnen sluiten .
We kunnen dus weer verder dan zei de gulle schenker
Al de rails liggen er op dank zei André vrijdag en het terug gevonden rail kniptangetje
Anders hadden we iets langer bezig geweest

de L293D's zijn ook binnen gekomen en kunnen gemonteerd worden zodat de poorten beter geschakeld kunnen worden en ze nog iets langzamer lopen
En ook de rem functie meteen mee geprogrammeerd kan worden zodat ze veel sneller stil staan
Da was het dus een goeie dag geweest van daag
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Peter

Koffers zijn bijna klaar zodat we  eindelijk voor een tijdje ( tot eind juli)
een rustige en ontspannen vakantie kunnen doorbrengen.
Neem dit keer mijn tablet mee zodat ik af en toe de nieuwtjes
op het form kan volgen.

Met vriendelijke groeten
Peter

dani

Citaat van: efl045 op 06 juli 2017, 15:33:24 PM
Vandaag per toeval, bij het refurfishen van een Philips pickupje van 1970, een type luidspreker gevonden waarvan ik het bestaan wel kende maar tot nu toe nog nooit was tegengekomen: een type met de spreekspoel en de magneet aan de voorkant,
<edit>
En voor wie vindt dat mijn dag wel snel gemaakt is, dat klopt, als het niet alledaagse techniek betreft ben ik gauw tevreden ;-)
Dergelijke speakers hebben ze vrij lang gebruikt, ook bij het "nevenmerk" Siera...  In de pick-up modellen die "draagbaar" waren  was inderdaad weinig ruimte voor speakers, dus dat soort luidsprekers werd vaak gebruikt.   Maar heden ten  dage kom je dat niet meer zo vaak tegen, dat is een feit .   Leuke vondst
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Gisteren dan toch ...

Wie de locatie kan raden krijgt een kus van de juf en een bank vooruit.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Peter

#3155
Het regent en voor de komende dagen ook regenachtige dagen voorspeld
dus....dat is echt modelspoor knutselweer.
Met vriendelijke groeten
Peter

dani

Zijn er ook foto's van na de landing Olivier ?   Lijkt me een spectaculaire jump en ik hoop dat hij goed gegaan is ...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Chrisrail

#3157
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Steam.N

Citaat van: dani op 08 augustus 2017, 12:26:35 PM
Zijn er ook foto's van na de landing Olivier ?   Lijkt me een spectaculaire jump en ik hoop dat hij goed gegaan is ...

En toen kwam die foto van "The return of the Mummy Olivier"  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

OlivierV

Citaat van: Steam.N op 08 augustus 2017, 14:48:26 PM
Citaat van: dani op 08 augustus 2017, 12:26:35 PM
Zijn er ook foto's van na de landing Olivier ?   Lijkt me een spectaculaire jump en ik hoop dat hij goed gegaan is ...

En toen kwam die foto van "The return of the Mummy Olivier"  ;D ;D ;D
Perfect gelukt, na een paar mislukte pogingen en een schaafwondje.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

marctje

Het weer vandaag: kans op vallende Oliviers
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

raf

gisteren het omgebouwde en oude liliput lokje op de hTC baan kunnen laten rijden
de ombouw naar digitaal (esu v3)is goed geslaagd .
Eric heeft de instellingen een beetje aangepast zodat hij niet meer als een raket over de baan schiet.en ook het optrekken en afremmen is een pak verbeterd.
nu heb ik een test lokje voor op het depot want eens het ABS systeem in werking is gezet mag hij de hoofd baan niet meer op .
Ja kon ik niet eerder posten hé want het was 1 uur toen ik thuis was en de pc stond reeds af.
dus nu reeds 2 loco's op 2 rail en digitaal terwijl ik thuis 3 rail rijd maar ach moet kunnen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Michael

Mijn dochter (18 jaar) doet aan cosplay, even ter info "Cosplay (Japans: コスプレ, kosupure) is een vorm van performance art waarbij de deelnemers gebruikmaken van kostuums en accessoires om een bepaald personage of idee uit te beelden. In de ruimere zin van het woord verwijst cosplay naar alle gekostumeerde rollenspellen buiten het podium om, ongeacht de culturele context."


In de vakantie heeft ze hiervoor natuurlijk alle tijd, en heeft ze zelf een filmpje gemaakt.

Voor dezen die het leuk vinden:
https://www.youtube.com/watch?v=LoLN3wn46CI


Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

raf

reeds een tijdje problemen met realpic simulator
de display wilde niet naar behoren werken en van enige ondersteuning was en is nog steeds geen sprake
betaal je voor een programma verwacht je toch een minimale ondersteuning maar noppes niks nada
het probleem
https://www.youtube.com/watch?v=H6wfcgOr4jk
de extra karakters op het einden en de overlappende text horen zo niet te zijn
probleem is dat het als de pic is aan gesloten aan een echt display alles gewoon weg werkt dus ???
de fout zat ergens in RPS
alle aansluitingen waren juist gedaan maar alsnog bagger
dan pic16 simulator gedownload en de hex file der ingeladen en ik kreeg een error dus ????
zou dan proton corrupt zijn maar nee want op een echte display werkte het wel
terug naar RPS en dan de boel eens gaan doorspitten
bleek dat je EN op active on 0 moet zetten en dat dan het probleem is opgelost
ergens in P16S had ik gelezen dat je de EN en RS poorten moest inverteren dus dat geprobeerd in RPS en alleen de EN poort moest ik om zetten

nu eindelijk werkt de display dus zoals hij hoort en kan ik verder met het programma
een display is makkelijker dan een boel ledjes op een schakel paneel niet ??

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Houdini

Citaat van: Michael op 23 augustus 2017, 21:44:20 PM
Mijn dochter (18 jaar) doet aan cosplay, even ter info "Cosplay (Japans: コスプレ, kosupure) is een vorm van performance art waarbij de deelnemers gebruikmaken van kostuums en accessoires om een bepaald personage of idee uit te beelden. In de ruimere zin van het woord verwijst cosplay naar alle gekostumeerde rollenspellen buiten het podium om, ongeacht de culturele context."


In de vakantie heeft ze hiervoor natuurlijk alle tijd, en heeft ze zelf een filmpje gemaakt.

Voor dezen die het leuk vinden:
https://www.youtube.com/watch?v=LoLN3wn46CI

Michaël, leuk filmpje van de dochter! Wens haar maar een dikke proficiat, wij vonden het leuk om naar te kijken!