Nieuws:

Nu in MSM 272 REPORTAGE: Railtour Dms met bijzondere inrichting

Hoofdmenu

"Ooit zal het klaar zijn" - derde fragment voor MTD

Gestart door Gerolf, 19 november 2016, 12:48:19 PM

Pierre

Heel erg mooi werk Gerolf. Ik maak een diepe buiging. ;)
Groet Pierre.

Gerolf

Bedankt voor de leuke opmerkingen  :D

Intussen wat sculpteren onder de loep:

stukjes evergreen, in vorm brengen, terug stukjes kleven, terug deels wegsnijden, ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

apenkop

Mooi drijfstangen ook gemonteerd.  :P  Is dat vervorming op de foto of is die stoompijp echt vierkant?
Modelbouwen doe je met vallen en opstaan daarom ik ga door tot ik sta en opval

Gerolf

Citaat van: apenkop op 22 juni 2017, 12:14:35 PMIs dat vervorming op de foto of is die stoompijp echt vierkant?

Die schouw is voorlopig nog vierkant (en veel te lang en te dik) - styreenstripje van 0.75, nog bij te werken als de lijm uitgehard is ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Treintjes hebben nog één laag verf nodig, en intussen wat verder geprutst aan het baantje zelf:

Achtergrond, kapjes op de straatlantaarns, ...  ::)

apenkop

Je hebt niet echt stil gezeten, zelfs de wegen worden al druk bereden. Het geheel straal rust een eenheid uit heel mooi hoe je dat iedere keer weer voor elkaar krijgt. Hopelijk wel eerst een proefrondje gereden om te zien of de trein door de tunnel kon?
Modelbouwen doe je met vallen en opstaan daarom ik ga door tot ik sta en opval

Gerolf

Treintjes kunnen nu zeker door de tunnels (ze zijn een pak smaller en lager)
- maar bij de montage liep het nog mis: lijm gemorst, verf beschadigd ... dus opnieuw verf (en droogtijd)

Intussen is de groendienst nog wat bezig geweest:

Gerolf

Eerste treintje geplaatst, flexibele lijm kan uitharden

Duim even mee dat hij morgen niet "ontspoort"  ::)

Pierre

Groet Pierre.

sdz1976

Dit is genieten met de k van klein :) 8) 8)

Grtz,

Samuel.
https://hetlocje.org/
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Gerolf

Thanks  ;)
Eerste treintje rijdt soepel (voorzichtig hand-aangedreven om te testen) - Joepie  8)

... en terwijl de laatste verflaag van het andere treintje droogt:

Hoofdje is 5mm breed, voor diegene die een suikerklontje of zo missen  ::)
Macro's zijn onverbiddelijk - verf is duidelijk niet goed gemengd...
  ... maar anderzijds ga je dat smoeleke later nauwelijks zien ...

Metpetergaathetbeter

Gerolf

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 02 juli 2017, 11:20:12 AM
het hoofd ook zelfbouw of ergens geleend?

Komt uit pakket 63901 van Preiser, maar is "nogal" bijgewerkt:

(sorry, geen foto van origineel kopje, maar 't was een jong meisje met vlechtjes - dit moet het hoofdje van een driejarige voorstellen)

Gerolf

Voor alles is er een eerste keer, zeggen ze. Schoenmaker  ::)

Lastig, en niet alleen om op foto te krijgen  :-\

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }