Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Een stukje langs de Maas

Gestart door OlivierV, 14 februari 2013, 13:45:40 PM

dani

Ik ga michiel en pieter bijtreden, hoewel ik toch eerder fan ben van ee bakstenen muur ipv witgekalkt.

Hoewel, als je er zou in slagen om hier wat graffiti op te kladden, dan zou het direkt een ander beeld geven volgens mij.
Maar dat is slechts mijn besch.... mening, het bouwwerk op zich is best goed uitgedraaid ondanks dat je even aan jezelf twijfelde
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

SuSke

Dan toch nog een mooi dingetje geworden.
Ik twijfelde even of je de hoekjes nog goed zou kunnen krijgen, maar dat is mooi gelukt.

Da tje gekozen hebt voor een witte oplossing, ik treed Dani daar in bij.
Het is mooi zo en ook waarheidsgetrouw, maar ik denk dat je diep van binnen eigenlijk ook liever een bakstenen gebouw wou hebben.
Volgende keer gewoon proberen tot je de goede kleur gevonden hebt.
Mijn trukje: ik werk met verschillende kleuren op een pallet en die meng pas net voor het aanbrengen en verder op het model. Dan krijg je gelijk een schakering in de steenkleuren. Iets donkerder werken want na het voegen kleurt alles een beetje bleker weg.
Alternatief is andersom werken. Eerst de voegen schilderen en dan dry btushen voor het metselwerk.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Bedankt voor de complimenten. Het klopt wel dat ik net een beetje liever een loodsje had gehad in baksteen, maar ik kan het witte ook zeker smaken. Verplicht me wel om wanneer ik ooit een stationsgebouw maak een wit exemplaar te nemen... :D

Nu ja, ik amuseer me met het bouwen en dat is wat telt. Ben ook tevreden over mijn werk, want het is tot nu toe al een van de netste dingen die ik in mekaar stak. Ben wel nog niet klaar, maar dat komt wel tegen binnen een maandje ofzo. :)

groetjes,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

Citaat van: OlivierV op 07 februari 2017, 21:58:43 PM
dat komt wel tegen binnen een maandje ofzo. :)

En dan dringend die rommel daar in het hoekje achter je gitaar opruimen, LOL 
De kruik is niet meer.

OlivierV

Citaat van: dani op 08 februari 2017, 08:43:27 AM
Citaat van: OlivierV op 07 februari 2017, 21:58:43 PM
dat komt wel tegen binnen een maandje ofzo. :)

En dan dringend die rommel daar in het hoekje achter je gitaar opruimen, LOL
Mijn mama zegt dat ook altijd.

Daarnet nog wat geprutst.
Na een avondje prutsen

dani

je mama is een wijze vrouw, Olivier :-) :-) :-)
De kruik is niet meer.

Michiel

Ik vind deze loods in het wit geweldig. Ze mist nog wat verweerwerk, met oa het voegwerk van zowel witte muur (wat stoffige voegen) als van de sokkel eronder. De scheidingszone tussen muur en sokkel mag ook wat mos en exta vuil krijgen. de sokkel mist nog lichtgrijze brushing. En ik zou de houten dakrand een andere kleur geven dan wit: donker blauw? groen? Het ijzerwerk zal waarschijnlijk ook nog wel een kleurtje krijgen. Maar wat zit ik je allemaal te vertellen? Je weet waarschijnlijk beter dan ik wat er nog moet gebeuren. Je bent goed bezig. Het ziet er al erg knap uit.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

OlivierV

Bedankt Michiel. Voor de kleuren baseer ik me vooral op die van Anseremme, die was vooral aan de witte kant. Wel waren de poorten blauw-grijzig. ;)

Gisteren nog wat verder gedaan.

De steuntjes zijn geplaatst en de onderzijde van het dak kent ondertussen ook al wat detaillering.

Roze gloed is door de bureaulamp. Verder zit er precies nog een kiertje, dat moet ik dan eens dichten.
O ja en er liggen ook al kasseien in. Schijnt was dat vroeger zo. Binnenkort nog eens een opzet maken met wat rails.
Onderzijde dak

evan

Knap gedaan Olivier.  We zien dat je dat ligt :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Mattias

Is heel knap geworden met die steunen!
Blij dat ze bruikbaar zijn!  :) :)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

OlivierV

Bedankt voor de complimenten, ik doe mijn best. :)

Gerolf

Knappe loods, en een leuke foto vanuit die hoek  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

Citaat van: Gerolf op 22 februari 2017, 21:35:25 PM
Knappe loods, en een leuke foto vanuit die hoek  :)

Merci Gerolf, was vooral om de onderkant van het dak ook mooi in beeld te hebben.

Nu het tijd is voor wat tijdperk 3 pret op de baan mogen enkele plaatjes zeker niet ontbreken.

Een type 25 is onderweg tussen Namen en Luik met een lange gemengde goederentrein.

NMBS HLV25.002 @ Maas

Die_bahn

Best Olivier,

Super mooie foto :)
Bestuurder in Aarlen - Ardennen - Helaas overleden

OlivierV

Bedankt Pierre!

Nog wat verder gefriemeld aan het loodsje gisteren.

Deurtje gemaakt