Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf

deze

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Peter

Het is nog het juiste moment om foto's van de hangars te maken, want het stadsbestuur heeft het onzinnige idee van die hangars (dacht dat die beschermd erfgoed waren) af te breken en te verplaatsen naar de terreinen van spoor oost om diens te doen als verschillende plaatsen voor evenementen rn om de sinksefoor aangenamer te maken.
Wat een flauwe kul. Dan verdwijnt ook het noorder en zuiderterras. Waarom verplaatsen ze dan ineens maar niet het Steen en zetten dit op de groenplaats.

Wat de hangars zelf betreft: een aantal zijn jaren geleden al verdwenen om plaats te maken voor bedrijven (richting Zuid) parkings en metalen loods waar oa. Antwerpen Miniatuurstad was in gevestigt 
Met vriendelijke groeten
Peter

raf

peter zie maar dat ze het steen niet afbreken en in bokrijk terug op bouwen
het steen aan de maas of het kanaal dat zou wat zijn hé

marctje

Ik heb nog altijd een model van deze hangaars te koop. Ze is indertijd nog gemaakt voor Antwerpen miniatuurstad en is na de afbraak in mijn bezit gekomen. De schaal is HO en gebouwd uit messing, plastiek en aluminium. De afmeting is ong. 83 cm lang en ong.20 cm breed.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

OlivierV

Citaat van: marctje op 31 januari 2017, 11:16:15 AM
Ik heb nog altijd een model van deze hangaars te koop. Ze is indertijd nog gemaakt voor Antwerpen miniatuurstad en is na de afbraak in mijn bezit gekomen. De schaal is HO en gebouwd uit messing, plastiek en aluminium. De afmeting is ong. 83 cm lang en ong.20 cm breed.
Eigenlijks iets mooi voor een club uit het Antwerpse. Heb je daar plaatjes van?

Ondertussen hangt mijn vitrine omhoog en is ze gevuld met enkele modelletjes.

Nieuwe vitrine
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Herwig

« Reactie #7245 Gepost op: Vandaag om 09:  42:53 »

Dit zijn foto's van de oude hangars op de Scheldekaaien.
Werden daar    "in de jaren zeventig"    nog bananen verladen/gelost ?
Zou kunnen maar durf ik te betwijfelen.
"De bananen"  (firma's + loodsen)  ligt/lag aan de dokken in 't noorden van de stad., dacht 'k, tot nader order.
( Antwerp Fruit Warf of zoiets ...)

Chrisrail

.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

wilgo

Dank U
voor reacties op hangars in haven antwerpen.
er waren twee plaatse waar men bananen laden in deze tijd een ervan zijn achteraf
zoals Herwig  vermeld de Antwerp Fruit Warf geworden.
er was nog een andere plaats was een straat met dezelfde gebouwen als ik mij niet vergis aan de buiten zijden betonnen pijlers met daarnaast metselwerk met grootte poorten waar men met de vrachtwagen naar binnen reed om te laden.
ik ben een paar jaar geleden nog eens gaan kijken maar niet meer gevonden de weg kwijt.
bedankt voor de hulp iedereen.

Groeten
willy   

grove den

Weer een beetje verder opgeschoten met het landschap en het hoogste punt bereikt!= 1.65 cm bo.vl.opp: =)

Moet nog veel gebeuren betreffende de fijnafwerking!

Jos

Michael

Jos het mag weer enige naam hebben, wat je laat zien. Knap.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Gerolf

Het is dat de foto wat te licht is, en dat er een duidelijk-plastieken autootje staat. Anders was het "net echt"  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

grove den

Dank jullie wel Michael en Gerolf!

het autootje is inderdaad  plastic-achtig maar had het ff neergezet voor het effect: de weg verloopt naar het einde toe in een bocht en "versmalt" dan van  9 cm naar 3 cm om de bocht. Het kasteeltje ( schaal N )staat op 70 cm van de auto.....
Ook de module/landschapsnaad wordt aangepakt een dezer dagen . Dit stuk landschap moet afneembaar zijn ivm "mangat"voor - mogelijke?! _ storingen ondergronds en in de hoek van deze baan.
had ook erbij geschreven dat de "fine tuning" nog moet plaatsvinden ;)
= onder andere verkeersborden/verlichting/wegafbakening/vangrails/houten kruis op het hoogste punt/auto's "verweren" en dan de vele preisermennekes op de juiste plaatsen zetten....
Hier een meer overzichtelijker  plaatje

Klaas Zondervan

Citaat van: Gerolf op 03 februari 2017, 11:25:43 AM
Het is dat de foto wat te licht is, en dat er een duidelijk-plastieken autootje staat. Anders was het "net echt"  :)
Welnee, het is hoogzomer en die auto is pas gepoetst. :)
Maar het is een prachtige scene. Een niveau wat ik nastreef, maar nog niet heb bereikt.

raf

een duikboot die ik een paar jaar geleden had gebouwd voor iemand aan het restaureren
de man had deze boot jaren rond gesleept zonder er een fatsoenlijke kist voor te willen bouwen
met als gevolg dat ik er nu een paar dagen werk aan ga hebben
het is alleen lak schade en hier en daar ontbreken er wat giet delen
deze heb ik gelukkig reserve en ook de malletjes heb ik nog (gooi eigenlijk nooit iets weg)
de verf is een ander verhaal want het donker grijs is een mengeling die ik toen gemaakt had
maar ik kom aardig in de buurt
foto volgt morgen want nu ziet hij er nog niet uit
de nieuwe eigenaar heeft direct kisten gemaakt met zachte mouse aan de kanten en die gaat de boot zeker beter verzorgen dan de vorige eigenaar

gr raf

traxx2837

Jos,

Merci om een Citroën Traction Avant te plaatsen, dat maakt mijn dag weeral goed.

Grtjs,
Dirk