Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Antwerpen Centraal VR

Gestart door TBCédric, 26 maart 2016, 23:04:09 PM

TBCédric

Patrick, het is echt zelf wat zoeken, eens wat filmpjes op Youtube bezien én veel uitproberen. Daar kom je al een heel eind mee en is beter dan lessen. Wat ook zéér handig is zijn tips and tricks en shortcuts.  ;)

Na een periode stilte rond het project, had ik intussen in augustus even verder gedaan en ik ga vanaf nu ook terug proberen om het gebouw deftig in orde te krijgen. Als dat allemaal gedaan is, zal ik aan de afwerking beginnen, wat bouten, verlichting, enz.

Gebouw der station 2
by Tren di Cédrico, on Flickr
Gebouw der station 3 by Tren di Cédrico, on Flickr
Gebouw der station 4 by Tren di Cédrico, on Flickr
Gebouw der station 5 by Tren di Cédrico, on Flickr
Gebouw der station 6 by Tren di Cédrico, on Flickr
Gebouw der station 8 by Tren di Cédrico, on Flickr
Treinbestuurder bij BLS Cargo North

TBCédric

Ik ben blijkbaar nog wat vergeten!  :-X

FAC

component-FAC

TBCédric

Intussen zijn we al even verder en heb ik sporadisch nog wat aan het gebouw gewerkt. Sommige dingen lijken zéér eenvoudig, maar zijn helaas meestal tijdrovend. Denk toch dat ik zeker een 5-10 tal uur in deze vorderingen heb gestoken.

Hierbij leid ik  u rond in een kleine rondleiding qua vorderingen en veranderingen.

Gebouw der station_2

Gebouw der station_3

Gebouw der station_4

Gebouw der station_6

Gebouw der station_7

Gebouw der station_10

Gebouw der station_11

Gebouw der station_12

Gebouw der station_13

Gebouw der station_14

In de loop van de week zal ik terug een update plaatsen met iets meer detaillering en afgewerkte onderdelen.

loebaske

Je bent wel een fijne in 3D tekenen...toppie

Doornroosje

Als je foto's nodig hebt van een minder zichtbare kant van dit gebouw, laat maar weten. Ik werk daar ergens in dat monument...

TBCédric

Citaat van: loebaske op 23 november 2016, 07:28:21 AM
Je bent wel een fijne in 3D tekenen...toppie

Dank je Eric!   ;D

Citaat van: Doornroosje op 23 november 2016, 08:58:42 AM
Als je foto's nodig hebt van een minder zichtbare kant van dit gebouw, laat maar weten. Ik werk daar ergens in dat monument...
Dennis, dat is altijd mooi meegenomen!  ;)

TBCédric

En intussen heb ik wat verder gedaan, ondanks het verder tekenen nu al een paar dagen stil ligt.

@Dennis: Je mag me dus altijd een mailtje sturen met handige foto's! ;)

Gebouw der station_15

Gebouw der station_16

Gebouw der station_17

Gebouw der station_18

Frits.

Een knap staaltje van 3D tekenen zonder meer.
H0, 2 rail, digitaal, automatisering komt later nog. ??
Tijdperk 1960-1980. Rangeerterrein bij containerfabriek in Noord-Nederland.

755philippe

En nu een 3D-print van het station laten printen. Knap gedaan.
Mvg

755philippe

modelbouwpatrick

Tb ziet er knap uit .Bij staat 3d op lag pitje geraak er niet mee vertrokken blijf nog wat door klooien met potlood en papier

TBCédric

Frits, Philippe & Patrick: Bedankt voor de complimenten!!!  ;)

Patrick, eventjes doorbijten en blijven proberen. Bij mij was het ook met vallen en opstaan. En door te proberen wordt je alleen maar wijzer en handiger van!  8)
Citaat van: 755philippe op 01 december 2016, 08:31:38 AM
En nu een 3D-print van het station laten printen. Knap gedaan.
Ik denk dat af zal hangen in welke schaal je dat zou willen printen. En ik denk eerlijk gezegd dat je dat gebouw in H0 kan printen én of dat printen dan al dan niet het beste middel is.  :o
Een korte berekening. Het station met overkapping zou vb. in H0 ruw 1m x 3m zijn... Enkel overkapping én gebouw hé. Dan nog geen complete perrons, Wisselstraat en co.  ;)

Bon, ik heb nog wat gewerkt aan het station. Beetje bij beetje.

De oude koepel was een doorn in het oog én de afwerking was ondermaats voor de koepel en gebouw. Na twee dagen intensief renoveren, eigenlijk zo goed als vanaf 0 herbeginnen, is de koepel terug een mooi aandachtspunt en middelpunt van het gebouw. Redelijk letterlijk te nemen.

Aanvang bij de renovatie: Oude raamdecoratie-en-indeling werden verwijderd.

Gebouw der station_19

Dan beginnen met het bovenste gedeelte.

Gebouw der station_20

Even een sfeerfoto.

Gebouw der station_21

Ik kon het niet uitstaan dat ik bij de koepel een gewone, simpele, dikke rand had. Dus wat heb ik gedaan? Hem mooi gesupeerd zoals in het echt. Maar er is nog steeds wat fijn werk aan.

Gebouw der station_22

Ziet er véél beter uit!!

Gebouw der station_23

Gebouw der station_24

Volgende wat ik zal aanpakken zullen de torens die bij het begin van de overkapping staan én de koepel hervormen, want daar scheelt iets mee.

modelbouwpatrick

TBCédric

Bedankt Patrick!

We doen stilletjes aan verder:

Gebouw der station_25

Gebouw der station_26

Een verschilletje tussen de "oude" koepel en de vernieuwde die sinds gisteren bestaat  ;D

verschil

Ik denk dat dit station in schaal N of H0 toch wel een machtige vertoning moet zijn!!!! :o :-X

Johnnytrein

Ik heb dat station ooit op schaal 1/87 gezien in de Antwerpse miniatuur stad. Dat was even indrukwekkend als het echte station.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Peter

Het wordt alsmaar mooier en mooier.
Wat mij betreft: De meeste Antwerpse station zijn/waren de prachtigste die er bestonden, zoals voormalig  Antwerpen-zuid, Berchem en vroeger Antwerpen centraal.
Sinds de ombouw is het veel sterieler geworden en zijn veel ornamenten, torentjes enz. verdwenen
Eigenlijk valt de afmeting nogal mee, rekening houdend met hoe groot het in werkelijkheid is.

In de hal in Antwerpen centraal heeft er ook maanden (jaren??) een maquette van het gebouw gestaan, om te laten ziet wat er anders zou worden. Er stond zelfs een Lima model van een viertje in.

Ik hou alleen mijn hart vast van hoeveel zo'n gelaserde bouwset wel niet moet kosten, alhoewel...Cedric kennende zal dat nogal meevallen
Met vriendelijke groeten
Peter