Nieuws:

Nu in MSM 272 REPORTAGE: Railtour Dms met bijzondere inrichting

Hoofdmenu

Een stukje langs de Maas

Gestart door OlivierV, 14 februari 2013, 13:45:40 PM

OlivierV

Citaat van: modeltreinbart op 03 november 2016, 14:37:36 PM
Als je volledig je maas in de gips zet vormt het geen probleem.

Ondertussen wat verf naartoe gegooid.

Baan terug de oude
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

modeltreinbart

Ik wil nu niet kritisch zijn maar als je het eerst had afgeschuurd alvorens te verven had je een vlak onderdeel, dit geef een mooier resultaat bij de uiteindelijke afwerking. Voor de rest goed bezig.
trambaantje van Gent te volgen op dit forum.

OlivierV

Nog  eens een video van mijn meterslange kamervullende modelbaan. Veel cargo vandaag. Ik bezit echter geen locs met sounddecoders dus het GM-geluid moet je er zelf maar bijdromen.

https://youtu.be/nRWsN5vlqKo

SuSke

Je bovenleiding is weg Olivier. Definitief of wachtend/broedend op een andere uitvoering?  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Citaat van: SuSke op 04 januari 2017, 11:08:22 AM
Je bovenleiding is weg Olivier. Definitief of wachtend/broedend op een andere uitvoering?  8)

Ik denk dat die voorlopig weg blijft :D
Zal nog wel eens iets anders ineen prutsen waar ik wel mooie bovenleiding op zal proberen plaatsen.

Ondertussen heb ik ook niet stilgezeten wat betreft allerlei rommel uitplasticcard+pluimkarton ineen plakken.

Betreft een lokloods, geïnspireerd op die van Gouvy maar dan met 4 sporen waar ik op dit moment al een voorzijde en een achterzijde voor heb. Zijkanten en dak volgt wel.
Verder is er ook nog een laadramp te zien. Een goederenloodsje, laadmal en een basculebrug staan ook in de planning...

Komt allemaal niet op deze baan, ik zie nog wel wat ik er uiteindelijk mee ga doen, een los baantje allicht dat misschien mee op verplaatsing kan ofzo. :)

Laadramp + Voor -en achterzijde locloods

Groetjes,
Olivier

Gerolf

Dat lijkt een mooie loods te worden  8)
Heb je er plaats voor op je baan ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

vyncky

Mooie loods. Ik zit er ook al op te broeden, voor als Heide ooit klaar is. En ik had ook foto's van de Gouvy-loods.  ;)

Ik ben er nog niet uit of het een ronde loods (a la  Mariembourg) wordt of een rechte. In ieder geval zonder draaischijf.

Af en toe teken ik er eens aan, maar ik zal deze zomer toch eens op pad moeten ;)
tekenen zonder plan, of véél foto's is moeilijk...

Maar eerst mijn Heide afwerken, en dan zijn we (toch wel) een jaar of 2 verder...

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

modelbaanHO

Dat ziet er veelbelovend uit.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

OlivierV

Bedankt heren, met de locloods ga ik verder wanneer mijn materialen weer aangevuld zijn, voorlopig hou ik me bezig (in de avonduurtjes) met een goederenloodsje voor op een goederenkoer, samen met mijn laadramp (+ laadmal en basculebrug) lijkt me dat wel een leuk gegeven.

Goederenloods na Bouwdag 2

Overhang en ingekleurde onderboord

Toedeloe.

Kautenbach

Mooi werk man, goed bezig  ;)

Waar komt ie te staan?

mahtoska1

OlivierV

Citaat van: Kautenbach op 07 januari 2017, 23:03:22 PM
Mooi werk man, goed bezig  ;)

Waar komt ie te staan?

Geen idee voorlopig, minibaantje, iets anders, klein diorama, zolang ik maar bouwpret heb.

Alle geveltjes hangen eraan. Nu is het verder met de boorstenen boven de ramen/deuren en de vensterbanken.

Vervolgens gaan we eens aan het dak beginnen, maar ook een trap mag niet ontbreken.

Soit nog genoeg op de planning want ook de verlichting boven de los -en laadpoorten zal van de partij zijn en ik plan ook om een summier interieur in de loods te stoppen.

Op het gemak verder doen - Belgische goederenloods

krisds

Leuk! Ik ben een beetje jaloers op je knutseltijd, het gaat precies vooruit.

OlivierV

Citaat van: krisds op 12 januari 2017, 15:06:38 PM
Leuk! Ik ben een beetje jaloers op je knutseltijd, het gaat precies vooruit.
Ik denk maar zo, of ik nu 's avonds een hele avond naar mijn pc scherm zit te staren en foto's van anderen bekijk (die ook niet elke dag updates plaatsen) of aan diezelfde bureau met een deuntje wat knutsel, dan is mijn keuze snel gemaakt, zo oefen ik wat technieken, leer ik wat bij, ontspan ik terwijl en kan ik zelf van tijd tot tijd ook iets laten zien dat al dan niet op iets trekt. :)

We spenderen zoveel tijd op dat verdomde internet tegenwoordig dat we precies vergeten hoe het is om zelf creatief bezig te zijn. :)

Kautenbach