Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

oebr

Mijn idee is Marc dat je als halve luikenaar de Floris makkelijk zal kunnen omkopen. Kijk maar eens goed naar die foto.
Hij zal zeker nog meer zin hebben in Belgisch dan in Duits... Trappen/trappist, kleine nuances zijn belangrijk in modelbouw.

Doet er me aan denken dat ik ook eens voor Floris een pakketje met proevertjes ga samenstellen (voor het goeie verLOOP van sommige zaken) Kom je naar de MSM-expo in Leuven Floris ?
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

mark7758

Klopt. Ik kan hem wel wat leuke plekjes tonen. En zo,
Is iets voor de winter om eens elkaar te treffen.":)  Meer tijd in het donker om foto's te bekijken.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu

Citaat van: oebr op 25 juli 2016, 23:15:40 PM
Mijn idee is Marc dat je als halve luikenaar de Floris makkelijk zal kunnen omkopen. Kijk maar eens goed naar die foto.
Hij zal zeker nog meer zin hebben in Belgisch dan in Duits... Trappen/trappist, kleine nuances zijn belangrijk in modelbouw.

Doet er me aan denken dat ik ook eens voor Floris een pakketje met proevertjes ga samenstellen (voor het goeie verLOOP van sommige zaken) Kom je naar de MSM-expo in Leuven Floris ?
Ik kan bevestigen dat Floris één van de mensen is die hun werken op de expo zal tentoonstellen en daarbij alle deskundige uitleg zal geven (*).
Zijn fraaie werk zal dus te bezichtigen zijn!

(*): een andere 'meester' op de expo is Emmanuel Nouaillier. Il zal ze bij elkaar in de buurt plaatsen, dan geraken jullie niet verder!  ;)  ;D 
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

#768
Trouwens Floris alweer een hele fraaie update
Citaat van: doomslu op 26 juli 2016, 08:11:34 AM
(*): een andere 'meester' op de expo is Emmanuel Nouaillier. Il zal ze bij elkaar in de buurt plaatsen, dan geraken jullie niet verder!  ;)  ;D
en dan verwonderd zijn dat je binnen 2 jaar geen standhouders of tentoonstellingbanen vind die er nog willen staan!  ;D ;)

Floris

en je jaagt dan wel alle nette opgeruimde modelspoorders die van grazige groene zwitserse bergweitjes houden weg.... Nouja, op de gemiddelde tentoonstelling zie ik nog altijd te weinig roestige ouwe troep vind ik.  8)

Goed, paar kleine dingen van afgelopen weekend... was dit keer drukker met het huishouden dan met modelbouw, en soms zit je maar een beetje naar je bouwsels te staren van uh.... shit, dr moeten straks nog electriciteitsleidingen komen, maar hoe gaan we die eens overal langs knopen, dat soort dingen. Bij dit soort ingewikkelde bende wordt het lastig alles vantevoren goed te overzien dus je kunt je nogal in een hoekje schilderen zogezegd.
Maar goed, ondertussen is er een rolbareel verschenen op hoogte...
DSC_0043 by Floris Dilz, on Flickr
Ding komt uit een setje van PB, maar dan in lengte gehalveerd en omgebouwd en omdat ik lui was het een en ander aan messing vervangen door styreen. Er liggen hier ook nog onderdelen voor een cockerill-stoomlocje van dezelfde producent. Was van plan dat ding als wrak op te bouwen, maar ik ben nogal een locjesbouwer dus eigenlijk is me dat wat te makkelijk.... nouja, we gaan zien hoe het afloopt.  8)

Verder een saaie muur beetje behangen met buizen....
DSC_0049 by Floris Dilz, on Flickr

Wat messing planten her en der.... (scherpe foto's komen de volgende keer wel.  :-X )
DSC_0050 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_0051 by Floris Dilz, on Flickr

en gewoon, voor wat industriële gezelligheid.
DSC_0044 by Floris Dilz, on Flickr

Metpetergaathetbeter


sdz1976


Blijf er van genieten met volle teugen, als grote liefhebber van versleten en roestige voorwerpen :D

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

SuSke

Lekker rommeling en organisch gegroeide industrie, die dan bovendien nog in verval is ook.
Maar goed ook, de boel moest anders vol staan met mannekes  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

3rail

Ga zo door Floris. :D

Ben benieuwd naar het vervolg.

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

Houdini


Michiel

Ik blijf met verbazing, genot en fascinatie en elke update bewonderen. "Industriele gezelligheid" is misschien wel de juiste term om de sfeer te omschrijven. Ik kijk alvast uit naar de volgende update! 8) 8) 8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter


Gerolf

Ik volg ook - met verbazing en bewondering  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw