Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Metpetergaathetbeter

misschien was die appel de peer ! ;D ;)

Steam.N

#4891
Huisje is bijna af:  de gordijnen hangen er in  :)



Morgen wat interne verstevigingen, dat de gevel niet kan gaan krom staan, en het sluitstuk achteraan maken.
Eindpunt is de dakafwerking: leien, die thuis liggen te wachten.
Oh ja, de voordeur nog: gebeurt ook thuis: wordt geëtst ....


Ondertussen ben ik met het volgend miniatuurtje gestart: een hand/stoot-kar :



Morgen de schilders aan het werk zetten  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

loebaske

Heel mooi Jean, toch voor de zo kleine schaal..


Steam.N

Net terug thuisgekomen.
Natuurlijk eerst auto leeggesleurd, dan snel met het halve huisje naar NEEB:
het past gewoon perfect.  Ikke supercontent !

Dus deze week zo snel mogelijk de voordeur etsen, binnenverstevigingen plaatsen, achtergevel zetten en leien leggen.
Dan volgt een fotootje  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Het huisje is prachtig! Ik ben benieuwd naar de groepsfoto, met het (halve) huisje tussen de andere op NEEB.  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

#4896
Ik heb al maar snel (donkere) foto's getrokken ...


Past mooi aan de voorkant van het baantje ...


En de gevels aan de straatkant passen ook mooi.

Ik ben tevreden.
Later betere foto's (als de belichting opnieuw aangesloten is  ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Dit wordt mooi, dat is wel zeker  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

Past inderdaad perfect. Ook figuurlijk.

Chrisrail

#4899
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

SuSke

Het straatje is compleet.
Mooi werk Jean
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Bedankt mannen voor de complimenten !
Ik besef nú pas echt hoe ik die stress-periode gemist heb: de drang om creatief bezig te zijn, en een stukje geschiedenis in mijn handen zien verschijnen ...
Mijn nieuwe projecten hebben ook wel iets, maar het is niet hetzelfde ...

Cervia is een écht tussendoortje, zonder meer.
Met Pira-N hoop ik geleidelijk aan iets speciaals te kunnen uitwerken ... wie weet.

Nu ik terug thuis ben, kan ik met NEEB terug beter vooruit:
het wordt eerst heel wat tekenwerk, want ik heb nog het een en ander te etsen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

59erke

Jean, als je nog wat meer creatieve bezigheden wil hebben mag je gerust mijn stationnetje ook bouwen hoor  ;)

Btw, mooi werk met uw huisje, past perfect bij de andere huizen, en dan te weten dat je dit op vakantie hebt gebouwd
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Steam.N

Citaat van: 59erke op 31 juli 2016, 22:06:47 PM
Jean, als je nog wat meer creatieve bezigheden wil hebben mag je gerust mijn stationnetje ook bouwen hoor 

Heb je er geen plezier mee dat stationnetje te bouwen?
Alle start is wat moeilijk, maar eens de stap gezet ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

TBCédric

#4904
Het gebouwtje ziet er proper uit Jean! Ga je de zijkant nog dicht maken of komt er nog een interieur in?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.