Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

evan

Knappe plaatjes Floris,  even een tip:  je gebouwen staan momenteel op het blanke hout dat met je nieuwe verlichting zijn kleur reflecteert op je gebouwen.  Dat geeft steeds een vertekend beeld waarmee je worstelt zoals je aangeeft.  Als je een wit, grijze of zwarte ondergrond legt zal de kleur je beter uitkomen. 

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

3rail

Hele mooie plaatjes. :)

Ook zou ik je gebouw op een vloer zetten, zo komen de rails iets dieper te liggen en staan de auto's
ook op een kassei strook of zo.

Dit maakt de omgeving ook nog een stuk realistischer.

Verder een schitterende update weer.

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

evan

Citaat van: 3rail op 21 februari 2016, 09:03:53 AM
Hele mooie plaatjes. :)

Ook zou ik je gebouw op een vloer zetten, zo komen de rails iets dieper te liggen en staan de auto's
ook op een kassei strook of zo.

Dit maakt de omgeving ook nog een stuk realistischer.

Verder een schitterende update weer.

Edward.



Dit is dan ook maar een "Mock up" of een voorlopige samenstelling dat Floris laat zien  ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

Citaat van: Floris op 20 februari 2016, 23:33:38 PM
...
tis een gevalletje leuk-voor-morgen maar eindelijk instellingen gevonden die wat acceptabels opleveren. pffff je moet als modelbouwer ook overal verstand van hebben geloof ik....  :-X
...
Tja Floris, dit is een heel veelzijdige hobby hé.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

modelspoorder

mitropamannetje

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Floris

Dank!  Vooral ook voor de uil. Uilen zijn echt cool.
Als ik de hele module leeg trek verf ik m wel es grijs, die reflectie leek mij ook al een puntje. Kon weleens even duren ben ik bang... Maar goed, vandaag weer wat fijne bende aangeschaft, twee roldakwagens, een schuifwandwagen en een reeks 60 op een roco onderstel, het originele zal wel uit elkaar geklapt zijn. Heeft toevallig nog iemand draaistelzijkanten van een reeks 60 over?  ;D

SuSke

Weeral mooie foto's van een prachtig stukje werk Floris


Maar ik was ik niet als ik weer iets gevonden zou hebben  ;) (Yessss)
De grote poort is voorzien van een elektromotor voor het openen en sluiten.
Hier moet je nog een noodketting aan hangen  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

arnaud

Een echte "chef d'oeuvre" zoals men zegt in het frans ;)
En Hooftstuk dus (?)  :D....nee: meesterwerk (ik heb juist gezien op google)
Kitbashing - NMBS tijdperk III - Studies van bouwmaterialen

Floris

hm.... een noodketting, als ik zo plaatjes van roldeuren zoek op google zie ik die eigenlijk nergens (maar het zijn meestal kleinere deuren, waar je met een klein laddertje zo bij het mechaniek kunt, meer garagedeuren eigenlijk.) Hoe en waar zou je die ketting graag zien? Het lijkt me wel een mooi detail namelijk, als ik tenminste ketting kan vinden die er fijn genoeg voor oogt.

niko

Ziet er weer top uit Floris ,echt knap werk .
Het fijne is ook dat je beschrijft hoe je wat hebt verouderd met welk materiaal , bedankt voor dat zo kunnen we het hier ook eens proberen  :D
mvg Niko

Floris

Doen! ik zie de resultaten graag verschijnen!

Ronald


SuSke

Aan de "buitenzijde" van de electromotor (kant weg van de poort) is dan meestal een kettingwiel voorzien. Je trekt je een pleuris aan die ketting omdat je eigenlijk gewoon de rotor van de motor doet draaien en niet rechtstreeks aan de deur gaat trekken. (kant reductiekast)

En modelkettingen zijn hier al eens in een draadje in het voetlicht gezet. Ik dacht dat Paul Bellon kettingen met een schakel van 0,8mm lengte in zijn assortiment heft, anders even op zoek gaan bij de collega's van de modelscheepsbouw.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.