Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Reeks 84 shapeways

Gestart door GDE, 31 augustus 2014, 00:46:23 AM

Klaas Zondervan

Hugo, over de voor- en achterkant zijn we het dus eens, daarover hoeven we geen oorlog te beginnen. :)
Maar in de rest van je berichten zie ik nergens genoemd dat er aan de voorkant witte lichten branden, terwijl ik ze op de foto toch zie.
Dus de vraag is wat ik nou verkeerd begrijp.

Huugooke

Citaat van: Klaas Zondervan op 20 juli 2015, 14:24:19 PM
Hugo, over de voor- en achterkant zijn we het dus eens, daarover hoeven we geen oorlog te beginnen. :)
Maar in de rest van je berichten zie ik nergens genoemd dat er aan de voorkant witte lichten branden, terwijl ik ze op de foto toch zie.
Dus de vraag is wat ik nou verkeerd begrijp.
niet erg hoor, simpel uitgelegd: ik heb alleen aan de achterkant rood/wit wisselende lichten, gewoon omwille van plaatsgebrek.
Als hij vooruit rijdt (dus met die lange kant naar voor en de cabine achteraan) dan heb ik wit licht vooraan en rood achteraan (dus aan de cabinekant).
Als hij achteruit rijdt, dus met de cabine eerst en de lange neus achteraan dan heb ik alleen wit licht aan de cabinekant en duisternis aan de lange kant.
Ik denk dat het de bedoeling is dat bij rangeren de witte lichten langs beide kanten branden (of niet?)

Peter

CiteerIk denk dat het de bedoeling is dat bij rangeren de witte lichten langs beide kanten branden (of niet?)

Niet enkel tijdens het rangeren blijkbaar.

Ik zie hier regelmatig loks reeks 77/78 voorbij komen gereden (zonder sleep) zelfs met twee aan elkaar gekoppeld, komende van Boom en rijdend richting Antwerpen, (of vice versa) Waarbij zowel voor als achteraan 3 (drie) witte lichten te zien zijn (en dus geen 2 rode)
Reden???
Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke

Citaat van: Peter op 20 juli 2015, 15:02:13 PM
CiteerIk denk dat het de bedoeling is dat bij rangeren de witte lichten langs beide kanten branden (of niet?)

Niet enkel tijdens het rangeren blijkbaar.

Ik zie hier regelmatig loks reeks 77/78 voorbij komen gereden (zonder sleep) zelfs met twee aan elkaar gekoppeld, komende van Boom en rijdend richting Antwerpen, (of vice versa) Waarbij zowel voor als achteraan 3 (drie) witte lichten te zien zijn (en dus geen 2 rode)
Reden???
Dat gaan we dan moeten implementeren in de decoder!

Huugooke

de decals nog "versoepelen", en dan geef ik het op  ;D
Op de achtergrond het DJH (Jocadis) model.


Metpetergaathetbeter

in Gent-Zeehaven rangeren de 77 voor en achteraan (begin nu niet weer over die voor- en achterkant he ! ;D ;D ;) ) met één wit en één rood licht ! ;)

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 20 juli 2015, 17:21:19 PM
(begin nu niet weer over die voor- en achterkant he ! ;D ;D ;) )

Voor diegenen die het nog niet wisten, ::)

De voorkant is de kant met de lange huif,de achterkant de kant met de korte huif... ;D ;D ;D ;D ;D

;)

Huugooke

Citaat van: Rangeerduivel op 20 juli 2015, 18:09:15 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 20 juli 2015, 17:21:19 PM
(begin nu niet weer over die voor- en achterkant he ! ;D ;D ;) )

Voor diegenen die het nog niet wisten, ::)

De voorkant is de kant met de lange huif,de achterkant de kant met de korte huif... ;D ;D ;D ;D ;D

;)
maar als ze nu even lang zijn?

Klaas Zondervan

Ik ken maar 1 voorbeeld waarbij beide huiven evenlang waren. Een Amerikaanse oorlogsloc die in Nederland na de oorlog in dienst is gekomen als serie 800, later omgenummerd naar serie 2000. Daar was de ene huif door een witte bies gekenmerkt als de voorkant.
En anders kijk je naar het dieselaggregaat. De dieselmotor staat naar de voorkant gericht, de generator naar de achterkant.

stefan

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 20 juli 2015, 17:21:19 PM
in Gent-Zeehaven rangeren de 77 voor en achteraan (begin nu niet weer over die voor- en achterkant he ! ;D ;D ;) ) met één wit en één rood licht ! ;)

Dit zijn de loc's die gebruikt worden voor het heuvelen. Deze moeten een rood scherm voor het witte licht zetten.

stefan

Citaat van: Peter op 20 juli 2015, 15:02:13 PM
CiteerIk denk dat het de bedoeling is dat bij rangeren de witte lichten langs beide kanten branden (of niet?)

Niet enkel tijdens het rangeren blijkbaar.

Ik zie hier regelmatig loks reeks 77/78 voorbij komen gereden (zonder sleep) zelfs met twee aan elkaar gekoppeld, komende van Boom en rijdend richting Antwerpen, (of vice versa) Waarbij zowel voor als achteraan 3 (drie) witte lichten te zien zijn (en dus geen 2 rode)
Reden???

De reden dat ze vooraan en achteraan met witte lichten rijden is omdat ze vergeten zijn de lichten aan de achterste loc op rood te zetten na het rangeren in boom. Daarna rijden ze terug naar Antwerpen noord.
Dit is wel heel lastig als je in dezelfde sectie rit op zicht rijdt, dan lijkt het alsof ze op U aan het afrijden zijn.

Huugooke

Ramen maken met "Micro Christal Clear" is wel degelijk goed mogelijk; wel met "vers" product (en niet een half leeg potteke dat al zes jaar in dekast stond  ;D )

reeves

Knap Hugo , hoe heb je dat verwezenlijkt ?

Groet Tom

Huugooke

Met Micro Kristal Klear (juiste schrijfwijze  :) ).
Die moet wel vers zijn, dan is die heel dun vloeibaar. Voor wie het niet kent, het lijkt op witte lijm. Het is ideaal om raampjes onzichtbaar te plakken, omdat het doorzichtig opdroogt  en geen vlekken maakt.
Het heeft een grote oppervlaktespanning zodat je er ook ramen van kan maken.
Met een tandenstoker een druppel tegen de zijkant van de opening houden, en dan naar de andere zijde trekken. even de andere zijden aantikken tot het raam "sluit". Het resultaat is dan melkwit, maar het droogt doorzichtig op.
Fouten kan je met gewoon water afspoelen, of met een nat wattenstaafje wegvegen.
Geduld en oefening zijn wel een vereiste; het venster met zo weinig mogelijk product maken is de kunst.

Stieven76

Proper gedaan Hugo! Ik had al op verschillende filmpjes gezien dat ze dat daar voor gebruikten  ;)