Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

Een stukje langs de Maas

Gestart door OlivierV, 14 februari 2013, 13:45:40 PM

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

Stand van zaken.

Deze week heb ik links en rechts nog wat gedaan.
- De rechterbak welke een schaduwbak is heb ik voorzien van 2 gebogen fleischmann wissels opdat er op het emplacement kan gereden worden. Deze bak is tijdelijk, wanneer de aangeklede bakken in een grotere baan geïntegreerd worden is deze van geen nut meer.
- Ook heb ik de "betonnen" vloer aangelegd op de rechterbak, deze moet wel nog enkele keren geschilderd worden.
- Verder een probleempje met mijn Engelse wissel ontdekt in de polarisatie van de ene helft van de wissel, de polarisatie doet het niet meer, daar moet eens naar gekeken worden of voorlopig een andere wisselmotor eronder.

Verder wat goesting bijeen rapen om de gebouwen rechts te maken. Tevens plan ik in de paasvakantie om nog de modules te maken om te kunnen rondrijden die er op tijdelijke basis zullen aangezet worden. Dan kan in ieder geval mijn rollend materieel zijn wielen op regelmatige basis eens strekken.

Straks een beetje skaten,
Groeten!

modelbaanHO

Absoluut een mooi stukje modelbaan !
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Stieven76

Ziet er goed uit Olivier! Ben er jaloers op  :P. Zou zo graag nog eens wat verder werken aan mijn module maar de tijd ontbreekt. Op de moment is de tijd 's avonds voor het kleintje..  ;D

Doe zo verder.

OlivierV

Bedankt voor de positieve commentaren heren!

OlivierV

Pizzadozenmodelbouw.

Het gebouwtje op de achtergrond is mijn eerste stukje zelfbouw. Kost is heel erg laag want het dak bestaat voornamelijk uit pizzadoos en voor de rest wat pluimkarton en mousse platen met baksteenstructuur.

Er moet nog wat aan geschilderd worden en of het gebouwtje definitief blijft is nog maar de vraag, maar voorlopig vult het wel de leegte goed op en het brengt wat vaardigheid in de vingers.

Groetjes,
De pizzaman.

loebaske

Goed gevonden Olivier

Stieven76

Heb je nu eigenlijk je rails al geschilderd?  :)

OlivierV

Citaat van: loebaske op 20 maart 2015, 20:29:41 PM
Goed gevonden Olivier
En vooraf erg lekker.

Citaat van: Stieven76 op 21 maart 2015, 10:53:19 AM
Nee, Tillig elite heeft van zichzelf een redelijk verweerde look, daarom hoef je dat niet te schilderen. :D

Zeker de laatste uitgave flexrails zien er nog realistischer uit. :) Al denk ik wel over zeker nog een waas van roest aan te brengen op mijn hoofdsporen.

Groet.

Stieven76

Citaat van: OlivierV op 21 maart 2015, 12:14:29 PM
Citaat van: Stieven76 op 21 maart 2015, 10:53:19 AM
Nee, Tillig elite heeft van zichzelf een redelijk verweerde look, daarom hoef je dat niet te schilderen. :D

Zeker de laatste uitgave flexrails zien er nog realistischer uit. :) Al denk ik wel over zeker nog een waas van roest aan te brengen op mijn hoofdsporen.

Groet.

Moet je zeker doen vind ik, zal nog mooier zijn dan.

SuSke

Zou ik zeker doen

Voor

Na

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Ik ben er dan eindelijk eens aan begonnen. Achteraan komt nog een rij met loodsen en fabriekjes. Dit is er eentje van.

Tevens komt er ook nog een luifel over het spoor die net zoals deze loods gebaseerd is op een van de loodsen die op Gino Van Lierde's Sophan Marchandises staan.

In de loop van de paasvakantie hoop ik deze toch redelijk ver gevorderd te krijgen. Ook moet er maar eens uitgekeken worden naar wat hardboard om achtergronden uit te maken.

Gebouw staat voorlopig los op de baan om eens te presenteren.

Dagdag, want ik moet straks gaan werken.

Rangeerduivel

Laat maar zo,ik vind de achtergrond pico-bello,
enkel die scate-borden zou ik weg doen! 8) 8) ;D

;)

doomslu

Citaat van: Rangeerduivel op 04 april 2015, 15:52:16 PM
Laat maar zo,ik vind de achtergrond pico-bello,
enkel die scate-borden zou ik weg doen! 8) 8) ;D

;)
Volledig mee akkoord!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

Nog enkele uren rails leggen, draadjes solderen, gaten boren en nog wat gepruts en ik kan rondrijden. Zo kan al mijn materieel volgende week zijn benen eens strekken. Voorlopig zonder opstelsporen maar dat kan de pret niet bederven.

In de zomervakantie moet ik dan maar eens enkele peco code 100 wissels aanschaffen, zodoende zal de baan ook voorzien zijn van opstelsporen.

De half aangekleedde bakken moeten op de plaats van het zagemeel en het taboeretje komen.

Moeilijkheid was om de helling erin te maken (voorzijde is voorzien van helling), dus dat moet gelijk uitkomen.
Ik denk dat het behoorlijk gelukt is.

Gegroet!