Een stukje langs de Maas

Gestart door OlivierV, 14 februari 2013, 13:45:40 PM

Metpetergaathetbeter

vooral die Duvel Stieven ? ;D ;)

RD25

Duvel , ja natuurlijk , heb je de juiste brandstof om dit werk te maken .  8)

Olivier , ik lees vanaf het begin , zeer goede ideeën en slimme techniek . Ik zeg houd dit goed gaat . Gefeliciteerd .
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

stoomloc

Hey Olivier,

Wat is er thuis gebeurd ? ...... Een explosie van creativiteit  :o. Een tijdje geleden dat ik je topic nog gevolgd heb. Goe bezig en doe zo verder.

Groeten Wim

OlivierV

Dankjewel heren. Heb vandaag weer heel wat gedaan, meer aan mijn modules dan aan mijn studie vandaag ('k geraakte echt niet in gang, dus ipv doelloos op het internet te hangen kan ik beter wat aan mijn modules werken dacht ik.

Begrassen met lange Noch vezels om een wilde berm te krijgen, en alles zonder elektrostaat. Resultaat valt goed mee al zeg ik het zelf.

Groet,
De kerstman.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

De bedoeling is dat de hoofdsporen voorzien worden van bermen met wildgras en andere struiken, op het platte stuk komen bomen, vermoedelijk een trosje dennen.

Omdat ik als student niet over een grasmaster of andere elektrostaat beschik. Dacht ik het eens te proberen om 2 kleuren lange noch grassprietjes te mengen om een 3-tal kleuren te krijgen (de 2 originele en een mengeling).
Deze mengelingen plaatste ik in trosjes dicht op mekaar in de houtlijm. Het resultaat na er eens over te gaan met een stofzuiger met panty over (om de losse sprieten op te vangen en te hergebruiken) mag er best wezen en het resultaat is dit teststrookje. We doen dus gewoon verder tot de zakjes gras op zijn. Daarna wordt het struiken en allerlei bomen maken geblazen.

Ook aan de laadramp zal nog worden verder gewerkt, opdat de linkermodule een eerste graad van afwerking zal bereiken.

Groet,
Olivier

Chrisrail

.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

modelbaanHO

Citaat van: milocomarty op 31 december 2014, 15:48:04 PM
Das nie slecht !!
Zeker en vast niet.
Mooi resultaat zonder grassmaster.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

OlivierV

Citaat van: modelbaanHO op 31 december 2014, 17:15:13 PM
Citaat van: milocomarty op 31 december 2014, 15:48:04 PM
Das nie slecht !!
Zeker en vast niet.
Mooi resultaat zonder grassmaster.

Dat denk ik ook, je moet er achteraf wel nog even met de kam doorgaan om de losse plukjes eruit te halen en dan nog met de stofzuiger met panty erop passeren (dan vang je nog wat overige sprieten op en kan je die hergebruiken). Vervolgens nog even extra fixeren met lijmspray.

Citaat van: Chrisrail op 31 december 2014, 15:40:06 PM
Oei Olivier,
wat staat er daar in dat hoekske bij het raam?
Er is blijkbaar iets dat je ons nog moet vertellen.
Laat je ons op tijd weten als we moeten beginnen sparen?
Aan de afmetingen van dat stoeltje te zien is er iets op komst,
is ons Olivierke niet voorzichtig geweest?
;D ;)
Ik dacht eerst dat je het over de ice tea had, maar later viel mijn euro. De vriendin is niet in verwachting, dus ik moet je teleurstellen, je kan nog geen suikerbonen komen halen.

Naast mijn examen elektronica te leren heb ik ook nog wat afleiding gezocht in kasseitjes ('k kan niet altijd mijn lief ambeteren).

Het heeft enige tijd geduurd, want de zin om kasseitjes te draaien/drukken in pluimkarton was even weg, doorzettingsvermogen van gisteren en vandaag tussen het studeren door leverden resultaat. De laadkade is nu klaar (op enkele schilder en verweerbeurten na). (

Ook een groot deel van de bestrating wordt kassei, ondertussen ben ik aan het onbewaakt overwegje dat ons naar de laad -en loskade brengt.

De loc steekt hier met een 2-tal wagens de straat over.

Ook hier moet nog geschilderd worden naturlijk. Tussen de sporen komt nog dienstpadzand, al moet ik nog even gaan bedenken waarvan ik dit ga maken.

groet,
Olivier

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 07 januari 2015, 20:52:25 PM
De vriendin is niet in verwachting,
dat zal wel niet ! Laatst vroeg je nog hoe je dat allemaal voor elkaar krijgt ! ;D

btw er ligt nog rode flexibele buis  tss je rails  ;D

SuSke

...Tussen de sporen komt nog dienstpadzand, al moet ik nog even gaan bedenken waarvan ik dit ga maken....

Wat dacht je van "fijn zand"  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

"DIENSTPADZAND"

Bij elkaar vegen op een oversteekplaats voor padden... ;D ;D

;)

OlivierV

Citaat van: SuSke op 08 januari 2015, 12:42:42 PM
...Tussen de sporen komt nog dienstpadzand, al moet ik nog even gaan bedenken waarvan ik dit ga maken....

Wat dacht je van "fijn zand"  ;)
Ik heb al eens op het punt gestaan om een zak zilverzand te kopen, maar dan toch weer niet gedaan omdat de kleur mij niet aanstond. Verdere adviezen altijd welkom. :)

En als je in de winkel vraagt naar zand met een grijze kleur dan bekijken je ze scheef en al zeker als je erbij zegt dat het niet om mee te voegen of te metsen is. ;D

Rangeerduivel

De echte porfiersteen die bij de spoorwegen gebruikt wordt als ballast bestaat ook in poedervorm,
maar waar je hem kan vinden buiten in de steengroeve zelf...geen idee  :-\
Als je ergens een bedrijf weet waar ze betonnen afsluitingen maken is de kans groot dat je het daar vindt

;)

OlivierV

Op die ene module is het echt dienstpadzand van de spoorwegen zelf (wel eerst door de zeef gehaald), maar daar kan je nu niks van nemen, omdat het nogal samenkoekt wanneer het vochtig is.

Ofwel moet ik maar schaal N ballast nemen in een kleur die daarbij aanstrookt, die korrels zijn heel erg fijn.