DLC

Gestart door stefan rosiers, 11 maart 2006, 10:02:08 AM

rgp

Dag,

Gerolf je hebt gelijk, maar dan toch nog volgend algemene overpeinzing:

1?een overheidsbedrijf is steeds gelinkt aan de politiek
2?Politiek wordt door mensen bedreven
3? die mensen komen van ergens (ik bedoel job)

De regels laten idd geen politiek toe, maar moet men dan niet proactief zijn en draadjes waar overheidsbedrijven het onderwerp van uitmaken verbieden om te beletten dat het debat maar half gevoerd wordt ?

Roland
Ergens tussen Vlaams Brabant, Ardèche en Zuid Frankrijk
NMBS en SNCF Sud Est
H0 en 0

Gerolf

Hmm

Als we die laatste redenering doortrekken kan het begrip "NMBS" niet meer voorkomen op dit forum, want het is een bedrijf waar politiek mee een rol speelt in de beleidsvoering...
Politiek bepaalt voor een groot deel ons leven, beleidskeuzes zijn bijna per definitie politieke keuzes.

Mij lijkt het toch niet zo moeilijk om een lijn te trekken. Je kan gerust stellen dat politiek een rol speelt in bedrijven en in onze samenleving, zonder in je uitspraken partij te kiezen en/of mensen bij naam te noemen. Zo blijven de stellingen neutraal.

Het doel van dit forum ligt nochtans anders: het dient om MODELspoor-informatie uit te wisselen. Hier hoort het "grote voorbeeld" uiteraard bij, maar dan ter documentatie om realistische projecten op te kunnen zetten.

Ik meen hiermee ook de mening van de andere admins weer te geven [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

boke

Crossrail (het vroegere DLC) is blijkbaar ook in de problemen gekomen, althans volgens een artikel in GVA.