DLC

Gestart door stefan rosiers, 11 maart 2006, 10:02:08 AM

Anarchy

Het gaat niet over ??n punt Boke. Het is een lang gerekt onderwerp.

railbusje

Ik heb nog nooit bij de NMBS of DLC gewerkt en wil zeker niemand beledigen.
Maar als er op fora over DLC gepraat wordt zijn er steevast NMBS'ers die DLC  en de priv? in het algemeen afschilderen als monsterlijke firma's. Hebben jullie ooit al eens in een priv? firma gewerkt?
Ik heb een beetje het vermoeden dat de NMBS nog steeds een uoderwets staatsbedrijf is waar de vakbond de baas is. Net zoals de RTT indertijd waar ze voor een telefoonaansluiting met drie man kwamen, ??n om te schuppen en twee om te kijken en instructies te geven.
Nu de RTT Belgacom geworden is zijn die tijden voorbij en ik vrees dat de NMBS'ers ook wel snappen dat door de concurentie van de priv? er productiever en efficienter gewerkt zal moeten worden in de toekomst, dat laatste vertelden ze me zelf op een NMBS infodag.
Ik snap dus wel dat ze niet blij zijn met DLC en sommigen het zelfs haten.
Ik zou echter graag eens een DLC bestuurder spreken want die kom je blikbaar niet tegen op fora. (ze zijn ook maar met een stuk of 20 tegenover een paar honderd NMBS'ers).
Nogmaals ik wil geen NMBS'ers beledigen dus voel je nu niet in je gat gebeten, ik wil echter graag eens objectieve info over DLC horen.

B-t-w- ik heb zelf eens uitgerekend dat mijn wagen (een Seat Toledo van 17.000? nieuw) me maandelijks met afschrijving, verzekering, wegentaks en onderhoud 260? per maand kost en dan heb ik nog niet getankt en geen panne of kosten zoals banden of remblokken gehad.
Dus een firmawagen bovenop 2130? bruto zonder premies plus een groepsverzekering lijkt me wel een pak meer dan bij de NMBS, maar je zal er waarschijnlijk ook harder voor moeten werken (wat ik wel normaal vind).

Greg

Wat railbusje zegt is zeker waar, het spaart je erg veel geld uit.
Maar dat mocht ook wel, want de NMBS had op vlak van verloning wel een stapje voor op DLC.
Trouwens er zijn vele dingen die de NMBS wel geeft en DLC niet + enkele toch niet te verwaarlozen nadelen).
Ik heb ook al veel negatief gehoord over werken bij DLC, ik weet niet wat er nu juist allemaal van klopt, maar er zal toch wel iets van aan zijn.
Maar die wagen is iets wat je redelijk veel kan uitsparen, zeker voor die mensen. Die soms ver moeten rijden.

Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

ERVIN

Om het even snel te zeggen, ik heb al gesproken met iemand die bij DLC rijdt, die auto dient ervoor om van stelplaats naar stelplaats te rijden, v.b, men heeft een goederentrein afgezet in Antwerpen-Noord, de loc blijft daar om een andere dienst te verzekeren, jij kan met een wagen van DLC terug rijden naar bvb Montzen om daar te vertrekken met een andere goederentrein, dit is maar ??n geval van hoe het er bij DLC aan toe gaat, bij de NMBS hebben ze onregelmatige uren, bij DLC is het nog v??l erger, om 01.00u. s'nachts kan je zien dat je in Aken staat om daar een dienst te verzekeren!!
De machinisten hebben niet echt een stelplaats.
Schiet mij nu niet af h?, ik heb dat zelf maar horen zeggen van een treinbestuurder bij DLC, ik zou hem eigenlijk nog eens moeten bellen, hij heeft mij toen beloofd dat ik eens mocht mee rijden met de Class 66.[:p]

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door ERVIN

hij heeft mij toen beloofd dat ik eens mocht mee rijden met de Class 66.[:p]

Amaai Erwin jij hebt ook al het geluk van de wereld,

Oja Erwin het mag [:)] (jij weet wel waar ik het over heb [;)])

stefan rosiers

Kan je dat voor mij ook niet regelen?

Greg

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Om het even snel te zeggen, ik heb al gesproken met iemand die bij DLC rijdt, die auto dient ervoor om van stelplaats naar stelplaats te rijden, v.b, men heeft een goederentrein afgezet in Antwerpen-Noord, de loc blijft daar om een andere dienst te verzekeren, jij kan met een wagen van DLC terug rijden naar bvb Montzen om daar te vertrekken met een andere goederentrein, dit is maar ??n geval van hoe het er bij DLC aan toe gaat, bij de NMBS hebben ze onregelmatige uren, bij DLC is het nog v??l erger, om 01.00u. s'nachts kan je zien dat je in Aken staat om daar een dienst te verzekeren!!
De machinisten hebben niet echt een stelplaats.
Schiet mij nu niet af h?, ik heb dat zelf maar horen zeggen van een treinbestuurder bij DLC, ik zou hem eigenlijk nog eens moeten bellen, hij heeft mij toen beloofd dat ik eens mocht mee rijden met de Class 66.[:p]



dat is idd hetgeen ik ook gehoord heb, + nog enkele andere zaken.
Bij de NMBS moet je soms ook vertrekken met een goederentrein vanuit een andere stelplaats, maar dit is eerder een uitzondering.
En een firmawagen wil ook niet altijd zeggen dat je hem mag/kan gebruiken voor priv? doeleinden.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

tt4403

Wat Ervin zegt klopt volledig, maar waar hij het over heeft zijn auto's die tijdens de dienst gebruikt worden om je terug te begeven naar de plaats waar je met je trein vertrokken bent.
De firmawagen die nu aangeboden wordt heeft daar niks mee te maken, die is volledig voor priv? gebruik.
Een maat van mij werkt bij DLC als treinbestuurder en hij heeft het daar zeker niet slecht, al is de werkdruk wel zeer hoog. De verklaring is simpel: Te weinig bestuurders en veel treinen. Blijkbaar hebben velen nog steeds een wantrouwen tegen een groeiend bedrijf als DLC, onterecht als je 't mij vraagt. DLC is begonnen in 2001 en sommigen verkondigen nog steeds de pijnpunten van toen, op die 6 jaar is er echt wel veel veranderd maar sommigen kunnen of willen dit blijkbaar niet inzien...

Anarchy

Railbusje,

Het gaat hem net om getuigenissen van DLC werknemers waar ik het in mijn post over had. Heb trouwens nog een heel verhaal van iemand die van DLC terug gekeerd is naar de NMBS. Ook hij had genoeg gezien.

Greg

citaat:
Geplaatst door tt4403

Wat Ervin zegt klopt volledig, maar waar hij het over heeft zijn auto's die tijdens de dienst gebruikt worden om je terug te begeven naar de plaats waar je met je trein vertrokken bent.
De firmawagen die nu aangeboden wordt heeft daar niks mee te maken, die is volledig voor priv? gebruik.
Een maat van mij werkt bij DLC als treinbestuurder en hij heeft het daar zeker niet slecht, al is de werkdruk wel zeer hoog. De verklaring is simpel: Te weinig bestuurders en veel treinen. Blijkbaar hebben velen nog steeds een wantrouwen tegen een groeiend bedrijf als DLC, onterecht als je 't mij vraagt. DLC is begonnen in 2001 en sommigen verkondigen nog steeds de pijnpunten van toen, op die 6 jaar is er echt wel veel veranderd maar sommigen kunnen of willen dit blijkbaar niet inzien...



Als de wagen ook voor priv? mag gebruikt worden kan het je veel geld besparen, maar het werd tijd dat men iets deed aan de voorwaarden van de  TB's.
Want idd de werkdruk is enorm hoog, er zijn vele nadelen die toch niet van de minste zijn (ook al weet je die vaak op het voorhand) en op vlak van loonsvoorwaarden had de NMBS ook een stapje voor.
Die stap is nu heel wat kleiner of mss zelfs gedicht, maar bij DLC is het werk veel zwaarder.
Ik heb in elk geval niets tegen DLC, maar ik heb toch al genoeg verhalen gehoord over het werken daar.
Wat ik er nu moet van gelover weet ik niet, maar zulke zaken ontstaan niet uit het niets.
Maar ieder heeft zijn eigen mening, en er zijn mensen die veel beter op de hoogte zijn als ik daarover te praten.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

tt4403

Er zit waarheid in die verhalen, dat ga ik niet ontkennen. Maar dikwijls zijn die overroepen.
Men maakt nu eenmaal graag van een mug een olifant [:o)]

Greg

Ja, dat het overroepen is denk ik ook wel.
Maar ik denk dat er nu al genoeg over gezegd is.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

janjozef

Een ding is zeker, er wordt vee minder gestaakt bij die prive-firma's en dat zal mettertijd de dood zijn voor de NMBS volgens mij hebben onze vrienden vaqn de NMBS de keus tussen SABENA en PTT, het ene is falliet en de andere is BELGACOM geworden en daar moeten er weel een hoop gaan

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ERVIN

citaat:
Geplaatst door janjozef

Een ding is zeker, er wordt vee minder gestaakt bij die prive-firma's en dat zal mettertijd de dood zijn voor de NMBS volgens mij hebben onze vrienden vaqn de NMBS de keus tussen SABENA en PTT, het ene is falliet en de andere is BELGACOM geworden en daar moeten er weel een hoop gaan

Jan



Zeg Jan, ben je dronken???[:D]

Greg

citaat:
Geplaatst door ERVIN

citaat:
Geplaatst door janjozef

Een ding is zeker, er wordt vee minder gestaakt bij die prive-firma's en dat zal mettertijd de dood zijn voor de NMBS volgens mij hebben onze vrienden vaqn de NMBS de keus tussen SABENA en PTT, het ene is falliet en de andere is BELGACOM geworden en daar moeten er weel een hoop gaan

Jan



Zeg Jan, ben je dronken???[:D]



[:p][:p][:p][:p]

Maar er zit wel een waarheid in.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG