Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

29ste Treinweekend van Oostende

Gestart door Tring 1986, 15 maart 2014, 22:29:49 PM

Tring 1986

De opbouw van het Treinweekend is volop bezig om u volgend weekend te verwennen.
Wees erbij op zaterdag 27 of zondag 28 september te Oostende.

chef garde


mnieuwlaet

Ik zal er ook zijn...trouwens proficiat aan de organisatie enkele prachtige gast banen. Val ricar

Peter

Zij er hier nog meer die zaterdag voormiddag nar die tentoonstelling gaan. Wij, mijn echtgenote en ikzelf alvast wel. Ik moet daar trouwens iets (niets eetbaars, hé) gaan afhalen ;D ;D ;D
Met vriendelijke groeten
Peter

jakke

Ik ga er een dag van maken .
Zaterdag met een vroege trein naar Oostende.
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

DIORAMABOUWER

daar "moeten " we zeker eens langsgaan hé,en zo dichtbij dat hebben we hier aan de kust bitter  weinig kans toe ,succes,gr Marc
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

Tring 1986

Nog eens een laatste oproep aan alle trein-, tram- en modelbouwliefhebbers.

Komend weekend staat helemaal in het teken van het "29ste Treinweekend van Oostende".
De eigen clubprojecten staan al helemaal opgesteld in de zalen, de komende dagen zullen alle gastbanen, modelbouwers en fototentoonstellingen de zalen vullen.
Daarnaast hebben we een helemaal volzette ruilbeurszaal die de mooiste zaken voor jullie zullen meebrengen en ja zelfs enkele primeurs!

Wees erbij!

Driesel


Niet vergeten: vandaag en morgen is het "het 29e Treinweekend van Oostende".

Gisteren zijn de diverse gastbanen aangekomen, en vandaag is alles operationeel voor de bezoekers.

www.mskk.be

Peter

Prachtige en goed georganiseerde beurs.
Uitstekende catering door vrijwilligers met zeer lage prijzen, voor drank en broodjes enz.
Ruime medewerking van verschillende modelspoorders (clubs) met hun baan waarvan bv. High Lines van Evan, Val-Ricard, Zwitserse banen en of-course de zeer grote baan van de MSKK zelf, met hun kopie in H0 van het station Oostende.
Ook zeer uitgebreide gereedschappen en okasie beurs.
Een echte aanrader
Met vriendelijke groeten
Peter

mnieuwlaet

Het is idd een echte aanrader ook leuke babbels gedaan met vershillende mensen...
Genoten van de prachtige banen, groot en klein. Mijn zoon van net geen 5 was nogal zot van de spoor 1baan van onze leuvense modelspoorvrienden. Amai nog nie.
En natuurlijk nog een kapke kunnen op de kop tikken van een AR 45 om zelf te bouwen, verbouwen...

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ricky

Voor enkele sfeerfoto's van de tentoonstelling kan je alvast een kijkje nemen op de Facebookpagina van ModelSpoor Klub van de Kust

https://www.facebook.com/pages/ModelSpoor-Klub-van-de-Kust/288419811337757
 

conducteur

Citaat van: Steam.N op 27 september 2014, 23:17:20 PM
Citaat van: Peter op 27 september 2014, 20:05:17 PM
...Een echte aanrader

Hopelijk geraak ik er volgend jaar  :)
Zal voor binnen  jaar zijn, maar ik kom deze namiddag direct na het eten met de tram tot ginder.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Snobby Crash

Deze namiddag ook een bezoekje gebracht...
Bij de ingang waren ze aan het vliegen met modelhelicopters ! Gewoon de max hoe
die mensen dat kunnen besturen...

Eens binnen eerst even de tweedehandsbeurs bezocht, niets gevonden naar mijn zin
(lees te duur voor wat ik wou hebben)
Mooie tweedehandsbeurs, maar die type 5950 die ik deze morgen in antwerpen op de kop heb kunnen tikken voor 50 euro vond ik hier niet terug.

De expo hal bestond uit verschillende banen !
Prachtige banen in Z, N en ho, en top off the bill de Leuvense spoor I vrienden met hun fantastische baan !

Ook voor het eerst twee banen kunnen bekijken die reeds uitvoerig beschreven waren in MSM !
Namelijk de High lane newyork, en het baantje, de naam ontglipt me even, in de ardennen met de dubbeldeks draaischijf.

Beide pareltjes zijn ongelooflijk !!!

Wat een prachtige banen !

Tevens het station van oostende ! Gewoon prachtig... En dan nog een praatje gemaakt met een heer die dit stationsgebouw is aan het nabouwen ! Gewoon prachtig !

Het is iets teveel om alle mooie banen op te noemen, maar de tentoonstelling van de oostendse club is zeker een uitstap waard !

Heb er een uurtje voor moeten rijden, en nadien een uurtje terug, maar het is zeker de moeite waard !!!


Geert

doomslu

Citaat van: Snobby Crash op 28 september 2014, 18:55:25 PM
...
Namelijk de High lane newyork, en het baantje, de naam ontglipt me even, in de ardennen met de dubbeldeks draaischijf.

...
Bedankt Geert voor het korte verslag.

Zonde dat de naam 'Val-Rikard' van onze Rik jou ontsnapt.
De winnaar van de mini-baantjes wedstrijd 2012.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *