Nieuws:

Nu in MSM 272 PRAKTIJK: Een Franse tuin voor kasteel Linderhof (2) | Rascal Miniatures 3D-print gevels | Weatheren van Spaanse graanwagens | Schuim en baksteen

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Michael

Nieuwe schetsen aan het maken voor mijn module baan Lijn 154.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

mnieuwlaet

malletjes volgieten en luchtbellen eruit trillen.
Daarnet mijn NMBS 9134 besteld bij goover... uitlevering halfweg eind volgende maand.

raf

trillen doe ik met een oude luidspreker
dikke luidspreker onder een plaat monteren en deze daarna op rubber blokjes zodat deze kan trillen
de luidspreker op een 6 volt Ac (wisselstroom)adapter aan sluiten en klaar is je tril tafeltje
als je de ac adapter ook nog kunt regelen dan heb je de ideale goedkope triltafel

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Muizenvallen gaan ledigen op de zolder, hihi, muizen 1 ikke 3.
Den Eric.

Metpetergaathetbeter

Eric, met je vingers tss. die val gezeten vandaar muizen 1?

Groeten Peter ;)

bollen neus

raf

rolgordijnen in de veranda opgehangen zo blijft de madam ook tevreden

na 23 jaar mochten der wel eens nieuwe aan mijn gedacht
als deze het ook zolang uit houden ben ikke ook weer tevreden

nu programmeren en hopelijk wil het werken zoals ik gedacht heb
kan eens iemand kijken of dit zo kan werken op de oude analoge manier maar dan met een pic inplaats van een relais

gr raf

Michiel

Betreffende het schema, naar wat ik zo met vrije interpretatie van wat is kan afleiden, lijkt dit schema te kunnen werken, behalve dat de binnenverlichting of sluitlicht uit gaat wanneer het over een stopstuk rijdt.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

Al een uur staan naar gapen, maar ik kan daar niet aan uit ze. Gebruik eens de juiste symbolen...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

bollen neus

Citaat van: Michiel op 29 juni 2014, 13:41:56 PM
Betreffende het schema, naar wat ik zo met vrije interpretatie van wat is kan afleiden, lijkt dit schema te kunnen werken, behalve dat de binnenverlichting of sluitlicht uit gaat wanneer het over een stopstuk rijdt.

Misschien op te lossen met kleine batterij of eelco?
Den Eric.

Michiel

Nog een probleempje met dit schema: trek-duwstellen met duwende loc wordt niet ondersteund door dit systeem, en evenmin treinstellen die over hun hele lengte stroom pakken. Misschien toch iets om over na te denken als je met modern treinverkeer dacht te gaan rijden.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Havoc

Pijlen weghalen en aan de muur hangen. Zeggen dat het een Mondriaan is.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

dit is de bedoeling om als schaduw station te werken
de plaats die ik heb kan ik zo 15 trein stellen kwijt
in periode 3 werd er volgens mij niet veel geduwd maar stond de loco meestal van voor

het uitgaan van de verlichting is dus geen probleem daar dit toch geen zichtbare gedeelte betreft

de juiste symbolen ??? waar vind ik die dan

vroeger waren dit marklin relai's en deze ga ik nu vervangen door een geprogrammeerde pic
goedkoper en minder storingen

het is dus de bedoeling dat als er plaats is in het boven liggende station dat er terug een trein vertrekt en dan de rest opschuift een voor een
zodat niet meteen heel de voeding inzakt want 15 stuks tegelijk op trekken da vraagt stroom

gr raf

raf

wat uitleg er bij dan

rood is een stop strook (ongeveer een 40 cm lang)
groen is een contact strook die bedient blijft zolang er een trein of wagon op staat
voor het programma maakt het niet uit want na bedienen word er niet meer naar gekeken

oranje is een contact strook die het betreffende signaal terug op rood zet na het verlaten van de stop strook
dit word door heel de trein bedient maar ook hier kijkt de pic niet meer naar als er eenmaal een signaal is ontvangen

donker blauw maakt de stopstrook spanningsloos of zet er spanning op

elke contact strook is dus een 40 cm lang wat geeft dat ik dus 2 meter lange stellen kan plaatsen
en zo 15 achter elkaar
het tweede schaduw station kan er een 12 tal kwijt en dit allemaal zonder wissels maar met beperkingen dat ik niet kan kiezen welke trein er vertrekt

sorteren doe ik wel in de station's waar stellen elkaar voorbij kunnen steken

gr raf