Nieuws:

Nu in MSM 272 TREINSAMENSTELLING: Bananen Express

Hoofdmenu

H0 Bahn Bad Wünnenberg

Gestart door sneeuwregen1, 25 februari 2013, 10:29:04 AM

sneeuwregen1

@gerard, tijd is schaars nu ja ;D

De ruimte is zo krap aangezien de (puzzel)modules van de tafel afgenomen kunnen worden en dan is er ruimte genoeg.

Hier een bouwverslag:

De plaat is gezaagd in de drie delen.

Hier ligt de rails uit. Waar nog geen rails ligt komt flexrails. Dit is dus het stationemplacement. Ga straks de rails verven. Aangezien het een oud station is rails roestig en bielzen zwartbruin.

Heb ook wat ballast proefjes gemaakt. Ze zijn te erg geweatherd. (iets te enthousiast! :D) Ik denk dat ik voor de baan de donkerbruine gebruik.

Groet,

Daniel

sneeuwregen1

Heb de afgelopen dagen weer wat gedaan! Ook bedacht welke gebouwen ik wilde hebben. Zeker nu Vollmer ermee stopt wil ik die gauw binnen hebben.

De rails liggen op een kartonnen bedding en het goederenterrein is ook belegd met karton om het gelijkvloers met de rails te maken voor de kleine stukjes "straatspoor"

Dit wordt het station dat op de andere module staat:
http://www.vollmershop.com/vollmer-3503-station-kitzlingen.html

Er komt een heel klein oud koolplaatsje. Deze wordt dan tussen de onderste sporen gezet.
http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Vollmer/45-4-0-36378-004014-0-0-0-1-0-0-grp-nl-p-0/ein_produkt.html

En ik zit te denken om deze goederenloods te gebruiken. Deze bestaat uit 2 loodsen aan elkaar en ik wil er 1 aan het onderste goederen spoor zetten. (dus vlakbij de wissel op het bruine karton deel)
http://www.modeltreinwinkel.nl/vollmer-5715-goederenloods-1-87.html

Verder zal op het tegengestelde spoortje de enkele locloods van Auhagen komen. En de 2 rode plastic railstaven staan voor een klein kraantje van Pola.

Hoor graag of jullie nog suggesties hebben voor andere gebouwen of indeling!

Groet,

Daniel

TBCédric

Is wel een leuk spoorverloop. Over het station: Ga je echt dat nemen? Ik zat te denken aan een ander.
Welk tijdperk rijd je?

Voor de rest: Goed bezig!
Treinbestuurder bij BLS Cargo North

sneeuwregen1

Bedankt! Ik heb van elke fabrikant alle stations bekeken en dit was één van de weinige die ik vond passen bij mijn baan. Aangezien het een station wordt in TP III DB met nog veel elementen van toen Duitsland nog een Keizer had. (dus ook TP 1 en 2 gebouwen). Maar ik ben zeer benieuwd welk station je in gedachten had! :)

Verder nog 2 veranderingen:

Kolenbevoorrading wordt waarschijnlijk deze van Faller. http://www.faller.de/App/WebObjects/XSeMIPS.woa/cms/layout/lid.223/bid.11807/index.html

Vind de eerder genoemde goederenloods toch te pompeus. Zit nu te denken om 1 van deze 2 kits aan te schaffen. en het kleine goederenloodsje dat er bij beide bij zit apart te gebreuken en het het huis ergens anders te gebruiken.

Deze drankhandel waarvan het grote huis mooi achter het station goed als landhuis kan dienen en het versierde goederendeeltje mooi bij het station past:
http://www.vollmershop.com/vollmer-3697-liquer-store.html

Of dit station van vollmer. Zelfde idee. Huis op de baan als huis (duhh ;D) en de rest als goederenloods.
http://vollmer-online.de/de/artikel/art_3501.html

Hoor graag wat jullie ervan denken!

TBCédric

Nog even op je station: Moet het een redelijk groot of een relatief klein zijn?

TBCédric

Ik zat te denken aan een van deze stations:
http://www.modeltrein-paradise.com/popup_image.php?pID=3937

Maar dat is natuurlijk mijn keuze. Jij beslist wat er op jouw baan komt ;).

Groeten Cédric

sneeuwregen1

Die 1 (link) en 3 vind ik ook mooi maar past denk ik niet zo goed bij een oud kopstation. En die 2 is degene die ik had gekozen alleen dan zonder vakwerk! ;D Dus denk ik dat ik bij mijn keuze blijf en mocht het vakwerk dan niet staan laat ik het er gewoon af en wit schilderen kan altijd nog! ;D ;)

modelbaanHO

Cedric, het eerst station dat jij voorstelt is een variant van het station dat Daniel kiest.
Het zal niet alleen van het tijdperk, maar ook de omgeving in Duitsland afhangen die hij kiest welk station het beste past.

Daniel reageerde tegelijk met mij, maar was iets sneller.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

TBCédric

Citaat van: modelbaanHO op 31 december 2013, 15:56:03 PM
Cedric, het eerst station dat jij voorstelt is een variant van het station dat Daniel kiest.
Het zal niet alleen van het tijdperk, maar ook de omgeving in Duitsland afhangen die hij kiest welk station het beste past.

Daniel reageerde tegelijk met mij, maar was iets sneller.

Daar heb je gelijk in én ik respecteer ieder zijn keuze. Maar ik kon het niet laten om vlug nog even te zoeken ::).

Deze is een beetje... ::) 8)

Sorry voor het vervuilen van jouw topic Daniel.  :-[  :-X

sneeuwregen1

Haha thanks voor het meedenken, (klinkt beter dan vervuilen toch! ;) ;D) Maar bij deze stations staat niks nieuws voor mij (helaas...).
Denk dat ik bij m'n keus blijf! :)

Peter

Als je echt eens iets apart wil, zou ik eens op de beurzen kijken naar de vroegere stations van Kibri, namelijk Laufenmühle en Hausen. beiden vrij goede modellen naar een bestaand voorbeeld.

PS: LS models, wat zie ik daar op de eerste foto verschijnen: mijn lievelingstreinstel; De Regio shuttle in de kleuren van de Breisgau S Bahn ;D ;D ;D
Met vriendelijke groeten
Peter

sneeuwregen1

Heb ook over Laufenmühle zitten twijfelen. Wist niet dat kibri hem ook had maar wist dat wel van Vollmer. Ga deze week nog eens rondkijken en dan een definitieve keuze maken.

Verder dit nog gedaan:

in de vroege laatste avond van 2013 nog een deel van de rails van ballast voorzien. Ik heb op dit forum genoeg gelezen dat dit een rotwerkje was en idd. Wat een ENORM ***** werk is dat! >:( Maar het is gelukt! De stukken die ik niet heb gedaan zullen asfalt/straatspoor krijgen.

Geen goede foto's die komen in het nieuwe jaar nog! ;D

Dus iedereen nog een fijne avond en een gezond en bouwzaam 2014!!!!

M.v.g,

Daniel

sneeuwregen1

Hallo Iedereen,

Verder de afgelopen dagen lekker doorgewerkt. Samen met mijn opa de verrijdbare tafel gemaakt voor de baan. Deze komt in mijn kamer als ik een andere kast heb. Ben tot nu toe nog wel even zoet met de 1e (spoor) module. Dit verslag is het eerste op scenerygebied in meer dan een halfjaar! :o

Dit is een foto van de laatste updates van de vorige baan (nog met Marklin!):

Citaat van: sneeuwregen op 24 februari 2013, 15:12:16 PM

En nu:

Ben bezig geweest met het in elkaar zetten van een stokoud pola kraantje wat ik eens in Houten heb gekocht:

Op het doosje hoe de kleuren oorspronkelijk waren en mijn brouwsel. Meteen lekker stevig verweerd.
Ook nog bezig geweest met het in elkaar zetten van de Auhagen enkele locloods en een klein schuurtje wat erbij zat en ik apart zal gebruiken.

En de grootste verandering. Ik heb het asfalt/beton gelegd:

Dit was het om 3:00 vanmiddag:

4:00 vanmiddag:

En om half 9:

Het ene spoortje wat nog kaal is wordt nog geballast. Daar komt namelijk een laad en los perron voor stukgoederen. Verder zal het niet allemaal grijs blijven. Er komt nog veel meer laadgoed. Een kleine goederenloods enz enz.

Weet alleen nog niet zeker hoe ik het precies ga inrichten. Misschien heeft iemand Voorbeeld foto's of een site waar foto's opstaan om zo'n goederenterrein te maken? Hoor het graag!

Groet,

Daniel

OlivierV

Daniel je bent lekker bezig, maar ik zou toch ook aan iedere railstaaf stroomvoorziening voorzien ... ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

sneeuwregen1

Bedankt olivier. Ik heb na ballasten en karton leggen telkens alles getest met een stroompje om te kijken of hij overal goed en genoeg contact maakte. Ik wacht er nog even mee. De rails ligt heel dicht tegen de rand van de module dus beetje ballast weghalen en wat draadjes er aan zetten kan altijd nog. Het is misschien niet de beste oplossing maar ik en elektriciteit is een nog veel slechtere! ;D (waarom heb ik deze hobby dan eigenlijk.... ;) )

Groet,

Daniel