Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

H0 Bahn Bad Wünnenberg

Gestart door sneeuwregen1, 25 februari 2013, 10:29:04 AM

Stieven76

Ziet er al leuk uit!
Is dat gewoon papier dat je gekleefd hebt? Trekt dat niet krom tijdens of na het schilderen?


Olivier heeft wel gelijk ivm de stroomvoorziening. Op termijn kruipt er hier en daar toch stof en vuiligheid tussen de raillassen en ga je slecht contact krijgen. En dat zou toch wel zonde zijn hé  ;)


Solderen is echt niet moeilijk en kan je snel leren, zeker als eens iemand het je een keer voordoet.

sneeuwregen1

@stieven bedankt! :) het is hobbykarton. Iets dikker dan printerpapier en net wat steviger. Het trekt enorm krom tijdens het schilderen! ;D Van te voren dus het vlak waar het stukje op moet met houtlijm insmeren (goed de hoekjes!) en iets zwaars bij de hand hebben om het erop te leggen. De naden heb ik met klei een beetje weg gesmeerd. Die stukjes krijgen dan ook nog een extra verfbeurt.

ja, ik weet het.... jullie hebben gelijk en ik stel het uit. :-\ Ik ga nog een poosje moet verzamelen maar uiteindelijk zal ik  wat extra draadjes leggen voor een betere stroomvoorziening. Denk dat ik dat tegelijk ga doen met de aanschaf van de multimaus. Dan heb ik namelijk geen excuus om het niet te doen! ;D

sneeuwregen1

zo al een poosje niks meer van me laten horen. Dit kwam door veel werk en school. Maar heb de afgelopen dagen veel aan de baan gedaan. Schuurtje geplaatst bij het industrieterrein. Gras gelegd wat nog opgefleurt zal worden met mijn struiken,onkruid enz. Wilde eerst voor mijn goederenlaadperron iets kopen maar besloten om het zelf te maken. Verder nog wat geballast enz.







En toen kwam het ergste werkje. Ik vond al het asfalt toch wat uniform dus ik denk goh laat ik eens proberen een kasseiweg te maken en als dat lukt tover ik een deel om van asfalt naar kassei.

Nou goed ging het met maar wat een ........ werk. Na een pak klei. 4 uur werk en duizenden steentjes later:





Ga vandaag weer verder met knutselen, testen welke kleur ik de kasseien maak. Wat laadgoed enz. enz.

Heb wel een vraag aan jullie: Heeft iemand tips/foto's zodat ik verder kan detailleren weet namelijk niet zo goed wat er verder allemaal nog op een oud jaren 50 plaatselijk goederenstation te vinden is.

M.v.g,

Daniel

sneeuwregen1

Vandaag ook weer genoeg gedaan. Aangezien ik een realistisch geheel wil maken ligt het bouwtempo niet erg hoog. Vandaag verweerd, waterkraan geplaatst. 2 schuurtjes geplaatst waarvan de eerste meteen met een (tijdelijke) lading. Of in het echt ook kleine schuurtjes op een laadperron staan weet ik niet/betwijfel ik maar vond het leuk staan en aangezien het toch mijn eigen "realistische fantasiebaan" (dit is eigenlijk meer een definitie voor de meeste banen :D) heb ik het gedaan. Ook nog een directe verbinding gemaakt tussen asfalt en kasseien.








M.v.g,

Daniel

TBCédric

Het begint te komen. Voor kasseien raad ik aan om raad te vragen aan peterVG, Steven1233 of Evan.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

sneeuwregen1

Net een pakketje binnen gekregen het pakketje:

Krijg meteen zin om te bouwen.  ;D
Het toekomstige station Bad Wünnenberg
De zaagmolen wordt uit elkaar gehaald. Het huis wil ik apart neer zetten. De schuurtjes wil ik bij of om het station gebruiken.
Verder de kleinbekolhung van Faller.
Verder nog 4 leuke auto'tjes drie verschillende VW T1 oa. een Osram wagentje een oude lampenfabrikant. Verder ook nog een leuk Porsche.




M.v.g,

Daniel