Blaaubach

Gestart door evan, 18 juli 2013, 15:20:58 PM

evan

Hoi Dirky,

Nadat ik de laag heb aangebracht, wacht ik een dik half uur.
Dan begint de sculptamold op te stijven.

Dan is hij gerust nog een uur tot 2 uur eenvoudig bewerkbaar.

Daarna laat ik hem volledig uitdrogen.

Dat kan 24 uur duren in functie van de verhouding water en de dikte van de aangebrachte mengeling.

Het leuke is dat in het begin grof kan gewerkt worden en na een 2 tal uurtjes kan er echt fijner gesculpteerd worden.

De lijm is toegevoegd om te kleven aan de ondergrond en de specie smeuiger te maken.

Kortom veel langere bewerktijd dan gips en vele properder werken!

Groetjes en bedankt ;)

Edit:  Het is ook vederlicht na uitdroging, maar sterkt door zijn vezels :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Nog even een Detail van de werkelijkheid voor de inspiratie:

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Dirky

Heeft Patrick die ook geschilderd?  :D

Indrukwekkend bouwsel! Je hebt alvast de spirit mee in je model!  ;)

GVL

Mooi gebouwd, Evan. Zuivere zaagsnede van de styrodur ook.
Op de echte brug lijken de voegen bijna niet verdiept te liggen. Vul je de voegen nog op?
Groeten.

Snobby Crash

Amaai wat een project !!!

Mooi mooi mooi !

Geert

Durango

Ja hoor, Hij is weer bezig. Schitterend stukje werk weer  ;DEvan.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Gerolf

Prachtige brug en stenen, Evan  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

Bedankt voor jullie reacties ;)

Gino,

De voegen op de "echte" foto zijn inderdaad minder diep.  De foto is echter van na de restauratie.  Voordien waren ze veel dieper.

Persoonlijk heb ik het ook moeilijker in de witte massa de ondiepere voegen te zien.  Door ze dieper te maken is er meer contrast en dat werkt makkelijker.

De echte samenstelling van stenen is ook veel slordiger.  Het model is ook ruw qua steen, maar de voegen lopen meer gelijk.  Een kwestie van goesting :)

Ondertussen zijn de vier bogen bewerkt en rest er nu nog de binnenkant en 3 pilaren.
Het zal wel echter voor volgende week zijn  door de drukke agenda: Werk, AMRA, clubavond, etc...

Een foto zal nog wel volgen morgen in de vroege avond.

Groetjes en een goede avond  :)

GVL

Evan, die restauratie verklaart veel.  En de de kwaliteit van jouw bruggenbouw staat of valt uiteraard niet met de diepte van de voegen ... Groeten.

evan

Gino,

Hopelijk "staat het en valt het niet" ;) ;D

De fotootjes...

Er is nog verschil te zien door de verschillen in tijd (2 dagen) van het aanbrengen.  Eén deel is droog en het andere bevat nog vocht.

Groetjes ;)

Gerolf

Die detailfoto  8)  :P  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

Thanks Gerolf  ;)

Ondertussen zag ik links en rechts "imperfecties" ( typisch op foto ???)die ik nu met een fijn spateltje nog wat aan het bijwerken ben.  Zalig die Sculptamold 8)

Michael

Evan de brug ziet er prachtig uit maar de laatste foto, dat is om te smullen. Kleed je de bogen net zo aan met sculptamold als de zijwanden?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

evan

Hey Michael  :)

Yep,

De hoekstenen gaan mooi doorlopen en in de pijlers ook.  Nog werk aan de winkel, maar eens droog en dan nog ns gekleurd wordt het echt de moeite.  Althans is dat m'n inschatting ::)

Groetjes   ;)

Steven123

Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook