Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Gerolf

Citaat van: Dirky op 31 mei 2013, 23:07:17 PM
Als ik die dingen in mijn handen krijg kriebelt het toch weer een beetje H0...
Dat kan ik heel goed begrijpen, man. Er zaten toen absoluut pareltjes tussen  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

Laat het maar goe kriebelen dirk! ;)

@Kees-jan,

Ziet er knap uit... ben benieuwd naar het resultaat!

Foto's aan het selecteren van de bouwdag vandaag...

De rest komt in dit draadje http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,16523.60.html
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

GVL

Die HO loods van Dirk ziet er zeer bruikbaar uit ...

PeterC

Houdertjes voor servo's.

Samen met Michiel (12 jaar) een namiddag in de garage annex werkplaats gestaan en hem zijn eerste stappen in het zagen, vijlen, schuren en boren bijgebracht.  Resultaat: een hoop bruikbare servohouders (een groot deel - niet op de foto - moet nog worden afgewerkt):

Groetjes, Peter

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

PeterC

Citaat van: conducteur op 02 juni 2013, 19:45:06 PM
Tof, alu veronderstel ik?

Aluminium 20*20 mm in strookjes van 40 mm afgezaagd van een lengte van 1 meter.

Een 'sjabloontje' gemaakt die over de afgezaagde stukjes past om de boorgaten direct te kunnen slaan met een puntslag.

Groetjes, Peter

Frank_N

Vandaag naar lokale modelspoorbeurs geweest.
Mijn vrouwke vond een bierwagentje van Minitrix (cat. nr. 13825 K) welke we nog niet hadden. NU WEL! 8)

Ook kleine printjes gevonden 10 x 20 doorgemetaliseerde experimenteer uitvoering.

Verder nog oude (waren die nog maar nieuw te vinden ???) Roco N isolatie schoentjes.

Vanmiddag verder geexperimenteerd met bezetspoor en richtings afhankelijke melding, zonder relais:
Zie dit draadje: http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,14607.0.html
Die is met een relais, met helaas een iets te grote spanningsval over de rijspanning.
Dus bezig met een geringere spanningsval (brugcel- optocoupler) hetzelfde (galvanies gescheiden) resultaat te verkrijgen.
Groet van Frank

bollen neus

Eindelijk wat beter weer, geen regen en weinig wind, ideaal dus om buiten de locomotoieven wat te vervuilen, de V170 1155 Eichholz, de TMY101/TMY103 Tagekeriet dubbeltractie. En als er tijd overschiet een paar LS staalwagons meedoen. Meer moet dat ook niet zijn. ;)

rixke rail

Recent aangekocht, de locloods van Bachmann :

Foto is klikbaar om te vergroten.

Eigenlijk Brits en in 00, maar zoals te zien zéker niet te groot, en perfect bruikbaar als Belgisch model.
Ik zie wel hoe het evolueert, waarschijnlijk als museumloods.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

dani

steppermotortjes sturen met een ATTiny85 microcontrollertje... voorbereiding voor de "ophaalbrug" van de treinenlift te kunnen bedienen....
Geen gebruik maken van de bestaande library, maar zelf de functies schrijven omdat ze efficiënter en sneller draaien, en omdat ze meer koppel aan de as van het motortje leveren.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

bollen neus

Na vervuilen van gisteren vandaag wat kalmer aan doen, bijlage aan het ontleden voor het openen en verder ontleden van heljan spoor O Nohab model. Veel talen op maar niet veel te verstaan, ik zal me wel behelpen met de prentjes dan. ;)

JC2180

Citaat van: rixke rail op 06 juni 2013, 22:30:30 PM
Recent aangekocht, de locloods van Bachmann

Verdorie wat een mooie loods!
Mijn favoriet op schaal 1:1 nog steeds een realisatie van Herzog & De Meuron in Basel: http://www.mimoa.eu/projects/Switzerland/Basel/Railway%20Engine%20Depot
Iets te modern voor de meeste baantjes denk ik. Bestaat er trouwens iets gelijkaardig in modelbouw?
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

OlivierV

Op een dag kocht ik voor €5 deze wagon, een Roco i6 op 1/87 lengteschaal. Deze was wat toegetakeld, missende buffers, afgebroken nem-schachten en lakschade op een hoek.

Buffers en nemschachten waren reeds opgelost, sluitverlichting was ook al toegevoegd. Vandaag met wat verfjes dat hersteld, het kan door de beugel, maar daar blijft het ook bij. Verder ga ik er niet meer aan knoeien want dat zal het vanaf dit punt terug slechter maken. Hier een vergelijking met de onlangs aangekochte. De kleur van het geverfde stukje bies klopt wel niet helemaal ...

Ik kocht ooit eens een Roco I6 voor €5 ... by Olivier Vleminckx, on Flickr
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Frank_N

Nog steeds schaduwstation.
Heb het voor elkaar gekregen dat er niks op elkaar botst. met slechts 4 relais. (de 4 reedrelais van de lichtsluizen niet meegeteld)
Een 5e of 6e relais is nodig om te kiezen van welk spoor de trein komt.

Vervolg is ervoor zorgen dat uitrijdende treinen zelf de wissels goed zetten. Openrijden werkt ECHT niet in N :(
Daarvoor ga ik 2 stukjes schakelrails plaatsen direct na de 2e lichtsluizen (LS2 resp. LS4), welke voorzien van negative puls om via de diode matrix de wissels te schakelen ;)

Edit) tekst aangepast.
Groet van Frank

Gerolf

De opbouw van die diodematrix zou een modelbouw-elektriciteitscentrale kunnen zijn  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw