Nieuws:

Nu in MSM 272 PRAKTIJK: Een Franse tuin voor kasteel Linderhof (2) | Rascal Miniatures 3D-print gevels | Weatheren van Spaanse graanwagens | Schuim en baksteen

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

stoomloc

Hey Valentijn,

Hopelijk al wat beter. ;) wachthuisje knap gedaan.

Wim

marc goovaerts

Valentijn, het ziet er mooi uit. Maar welke schaal eigenlijk ? En wat heb je als voorbeeld genomen ?

Valentijn

Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

marc goovaerts

Ik had al een donkerbruin vermoeden dat het om dat type wachthuisje zou gaan. Maar heb je het ook opgemeten ?
Ik denk dat de ramen wat minder hoog zijn en het (blauw) onderstuk wat meer.

Je telefooncel is ook veelbelovend. Ik denk dat hier de verhoudingen wel kloppen.

Welke techniek/materialen heb je gebruikt ?

Dirky

enkele deuren voozien van inox hand-grips...

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Valentijn

Hi Marc,

Nee, ik heb de juiste afmetingen niet.  Okegem is niet zo ver van Aalst, maar de wachthuisjes waren afgebroken door de modernisering van de perrons tijdens mijn bezoek.  Dus dit waren meer schattingen. :)

Techniek is heel eenvoudig: blisterverpakking, karton en schilderstape.  Juist de golfplaten voor de dakbedekking zijn aangekocht.  Maar het merk weet ik jammer genoeg niet.  :(
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

Peter

hebben de afmetingen is niet in een MSM gestaan.
Ik dacht van wel
Anders: ik heb ergens nog een foto van zo'n wachthuisje in het station van Beveren (Waes) Ik weet niet of het daar nog staat, maar aan de hand van de afmetingen van de dals moet het niet al te moeilijk zijn de afmetingen te berekenen
Met vriendelijke groeten
Peter

modeltreinbart

De wachthuisjes in Beveren waas zijn nog steeds de zelfde dan die van 10jaar geleden. En staan er nog steeds.
trambaantje van Gent te volgen op dit forum.

Kees-Jan

Een transformatorhuisje in elkaar getekend en daarna uit de vuurspugende printer getoverd.

Transformator huis by Rail-Kees, on Flickr

mvg,

Kees-Jan

Dirky

mooi KJ maar er is iets misgelopen met de stenen onderaan. Er zijn er toch wel enkele gigantisch lang!

b.t.w. zelf een 3D printer aangeschaft?

railman56

@ peter: maten van het wachthuisje hebben nog niet in MSM gestaan. wel heb ik er een draadje  over gehad in scenery.
artikel met alles erop en eraan ligt bij MSM. dus..... wie weet.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

bollen neus

Chassis aan het samenstellen van overtollige onderdelen. Spaakwielen ingeplaatst. Dan begonnen aan verbouwing body om tp3 versie te maken NMBS model, dus hier en daar wat gaten bijmaken en weer ergens anders wat opstoppen, het wordt een versie 203 eenvoudige schildering met de 6 cijfers en 2 koplampen.

conducteur

Ik heb een aantal koellichamen 'gekregen' van iemand, maar ik weet van geen enkele de thermische weerstand, Rth. Ben dus een ohmse dummyload max 50W max 2A, max 50 volt, regelbare stroom. aan het bouwen om die eens te testen. Tot 25V kun je dus 2A trekken, daarboven zal de stroom moeten dalen (heatsink buz 11 is berekend op 50W).

Het idee/principe van mijn schema is afgeleid van dat van de EEVblog dummy load.
http://www.youtube.com/watch?v=8xX2SVcItOA

Ben nu aan het wachten op extra onderdelen van conrad, om het af te werken.
-Een voldoende grote koelplaat voor de BUZ 11 voor de 50 watt weg te werken.
-Een doosje, wat connectoren en de batterij. (anders moest ik nog extra connectoren toevoegen voor de stuurelektronica spanning) en het ding vebruikt bijna niets --> batterijtje.
-De opamp.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Havoc

Een BUZ11 met 50W erin? Serieus geval. Bon, een BUZ11 heeft een junction to case van 1.67 °C/W. Met een maximale junctietemp van 150 °C zou je dus een maximale junction-to-ambient van 2.5 °C/W mogen hebben bij een omgevingtemperatuur van 25 °C. Als je nog wat reserve wil moet je dus rekenen met 2 °C/W (bvb als je in een behuizing zit heb je al gauw 50 °C in de behuizing op dat moment) Dan houd je nog 1 °C/W over voor de koelvin. Dat is een serieus stuk metaal.

Kijk anders eens in de catalogus van Fisher Elektronik, die hebben een groot gamma waar je misschien iets gelijkaardig in vindt: http://www.fischerelektronik.de/
Met vakantie voor onbepaalde duur.