Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Laatste Z aanwinst

Gestart door mahtoska1, 15 december 2009, 13:07:45 PM

mahtoska1

2 weken geleden aangekomen. De nieuwe RE 4/4 II.


* Leverancier is Märklin
* Gekocht via www.lokshop.de
* Artikel nummer: 88590 en 88591
* Korte beschrijving: RE 4/4 II in groene en rode versie.


mdvholland


mahtoska1

Zelfbouw Vlaams Kapelleke.

Leverancier: De laser gesneden platen met baksteenstructuur van Archistories http://www.archistories-shop.de/. Het dak en de deur zijn volledig zelfbouw.
Gekocht via: http://www.archistories-shop.de/
Artikel nummer: 816111
Korte beschrijven: De muren zijn gemaakt met de baksteen platen in karton. De bakstenen zijn laser gesneden. Het karton was moeilijk te snijden maar met heel scherpe messen lukte het. Het dak is zelfbouw en is gemaakt van strips van 2mm die op elkaar gekleefd zijn. De deur is van karton. De klink op de deur is fijn koperdraad. Het kruis is eveneens gemaakt van fijn koperdraad.




Steam.N

Knap gedaan, Dieter.
Het is een heeeeel klein kapelleke, hé?
Spijtig dat het linkermuurtje wat schuins staat, maar op die grootte zie je het waarschijnlijk niet  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

mahtoska1

CiteerSpijtig dat het linker muurtje wat schuins staat
De muren staan recht hoor. Schuine gedeelte zijn de steunmuren die ik heb proberen namaken.
Het was het eerste probeersel met deze kartonnen platen. In de toekomst volgen er nog probeersels...

En het is inderdaad echt wel klein. Op de limiet wat ik nog kan zonder vergroot glas te gebruiken.



Gerolf

Citaat van: mahtoska1 op 22 februari 2013, 09:25:11 AM
Op de limiet wat ik nog kan zonder vergroot glas te gebruiken.

Prima ogen nog   ;) en mooi gebouwd  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Zamateur

Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

mdvholland

Devoot!  ;D

Hoe werkt het Archistories materiaal, is het goed te snijden / niet te dik?

Matthijs

mahtoska1

De platen van Archiestories zijn 1mm dik. Ze zijn niet gemakkelik te snijden. Met een zeer scherp scherp mes lukt het als je meerdere malen over dezelfde snede gaat. Je kan de platen ook dunner maken omdat het karton blijkbaar in laagjes geperst is.

De beste groeten,
Pieter

mdvholland

Hallo besten, onlangs bij Thomas Coomans een aantal fraaie automodelletjes gekocht. Wil de beelden graag met jullie delen.








Citroen 2CV besteluitvoering, in de kleuren van de Wegenwacht. Nu nog de juiste decals zien te vinden...













groet,
Matthijs


Gerolf

Toffe types  8)
Maar hoe ga die realistischer doen ogen? Vooral de ramen dan ...
Of wordt dat in Zulke kleine schaal niet gedaan?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Zamateur

Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

conducteur

Ik denk dat enkel Zeven Zaventemse Zotten deze schaal doen, en dat het al een hele kunst is om auto's zo klein toch op een herkenbare wijze te maken. Zijn dit de 3d geprinte auto's waarover sprake was in enkele msm's geleden?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

depovero

Fraai, zeker als je deze een beetje zou bewerken, vooral de ramen.

Zucezz ermee!

ENE Zaventemse Zotte Zetter

Denis
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

mdvholland

Dank voor jullie commentaar.

@Gerolf, ik ben van plan de ramen te kleuren met watervaste stift. Puzzel nog een beetje met de kleur, donkerder bij donkergekleurde carrosserie, lichter bij een lichtgetinte auto? Verder misschien nog hier en daar een accentje, maar ik ben wel eigenlijk wel content met deze look. Thomas heeft de auto's gekleurd in het materiaal en heeft zich daarbij gebaseerd op de authentieke fabriekskleuren (!). Daar ga ik dus niets meer aan veranderen  ;D
@Rian, neen, dit zijn geen 3D prints, maar afgietsels van handgemaakte moedermodellen. Thomas heeft me daarover dit verteld: hij maakt in een koperplaatje een uitsnijding van de contour van het voertuig als gezien vanaf de voorkant, gebaseerd op technische tekeningen; daarmee trekt hij uit een soort plamuur als het ware een balk met de omtrek van de auto op zijn breedste punt. Deze wordt afgesneden op lengte. Daarna met een heel fijn mesje met de hand de rest modelleren. Mocht er eens teveel materiaal zijn verwijderd, dan wordt met plamuur wat weerom aangevuld. Van het moedermodel maakt hij afgietsels. De wielen worden gesneden uit flexibele rubberen staaf met de juiste diameter en achteraf aangebracht.

Thomas is overigens gestopt met productie maar heeft nog wel een voorraadje van diverse modellen.

Close up zie je wellicht hier en daar wat imperfecties, maar in real (z) life oogt het veel gladder en strakker dan 3D modellen die ik van bijv. http://www.searails.com/vehicles.html heb. En realistischer van kleur en totaalindruk dan de bekende Marklin autootjes.

Matthijs