Nieuws:

Nu in MSM 272 PRAKTIJK: Een Franse tuin voor kasteel Linderhof (2) | Rascal Miniatures 3D-print gevels | Weatheren van Spaanse graanwagens | Schuim en baksteen

Hoofdmenu

Budget Line

Gestart door thor, 10 januari 2013, 12:29:26 PM

doomslu

Citaat van: dieselfreak op 04 februari 2013, 20:22:28 PM
Citaat van: B_Modelbouw op 04 februari 2013, 01:11:17 AM
't Is iets dat een Limburger ooit eerder uit heeft gebracht  :-X

Als het is wat ik denk dat het is dan zal ik zeer blij zijn!
En wat denk je dan?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dieselfreak

De Tijdperk 3 versie van motorwagen 44/45, het type 604, of anders iets wat ook ruitjes heeft op de zijkant, een brossel type 551. En als ik het juist heb, wat heb ik dan gewonnen Luc?
MC

doomslu

Citaat van: dieselfreak op 04 februari 2013, 20:51:32 PM
De Tijdperk 3 versie van motorwagen 44/45, het type 604, of anders iets wat ook ruitjes heeft op de zijkant, een brossel type 551. En als ik het juist heb, wat heb ik dan gewonnen Luc?
Marc, ik wou weten wat je denkt en meteen ook wat jou blij maakt.  ;)
Stel dat het juist is dan krijg je op de dag van bekendmaking een kus van de juf!  :-*

dieselfreak

Citaat van: doomslu op 04 februari 2013, 21:48:45 PM
Citaat van: dieselfreak op 04 februari 2013, 20:51:32 PM
Marc, ik wou weten wat je denkt en meteen ook wat jou blij maakt.  ;)
Stel dat het juist is dan krijg je op de dag van bekendmaking een kus van de juf!  :-*

Luc, ik had eerder een exemplaar van dat model in gedachte, maar een kus van de juf is ook mooi meegenomen hoor!
MC

Johnnytrein

En die juf is dan de Luc verkleed als juf. :)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

doomslu

Citaat van: Johnnytrein op 11 februari 2013, 16:36:40 PM
En die juf is dan de Luc verkleed als juf. :)
Hoe kon je het raden!  ::)

Binco

Een 2de tip ...
Citeer.... maar ook ons eerste Budget-Line model (in februari meer hierover) -

tip 1 : op de zijkant zijn er ruitjes ...
tip 2 : van dit model bestaat er nog steeds een rijdend exemplaar ...

???

conducteur

Een stoomlocomotief zal het wellicht niet zijn, gezien er maar 1 a 2 ruitjes zijn aan de zijkant, en de complexe opbouw zal niet gaan voor een budget model. Ik heb dus een sterk vermoeden dat het een motorwagen zal zijn.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

janieburton

De Fyra, zonder motor, roosters........ ;)

Brossel

Citaat van: janieburton op 12 februari 2013, 13:28:36 PM
De Fyra, zonder motor, roosters........ ;)

Hoe rijmt dat met tip 2 dat er nog steeds een rijdend exemplaar van is  ;D

Een AR45 zou wellicht kunnen:
- ooit eens eerder gemaakt door de Limburger Olaerts. Feitelijk ook qua detaillering een budget line model, maar dan helaas voor een veel te hoog prijskaartje;
- zitten ruitjes in de zijkant;
- is nog steeds een rijdend exemplaar van beschikbaar (TSP's 4506).

Van andere AR zijn of geen of meer rijdende exemplaren beschikbaar. Zo zijn er meerdere AR's 43, 44 en 46 rijvaardig en van de Brossels geen enkele...

Van mij zou het mogen...ik zou wel een blauwe willen, maar vind dik 300 euro voor een Olaerts versie niet in verhouding tot de geboden mate van detaillering.

Groetjes Davy
(die wel al twee rood/gele van Olaerts bezit)
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn steengroeve in planning!

Jurgen

Citaat van: Brossel op 12 februari 2013, 14:18:25 PM
Een AR45 zou wellicht kunnen:
- ooit eens eerder gemaakt door de Limburger Olaerts. Feitelijk ook qua detaillering een budget line model, maar dan helaas voor een veel te hoog prijskaartje;
- zitten ruitjes in de zijkant;
- is nog steeds een rijdend exemplaar van beschikbaar (TSP's 4506).

Van andere AR zijn of geen of meer rijdende exemplaren beschikbaar. Zo zijn er meerdere AR's 43, 44 en 46 rijvaardig en van de Brossels geen enkele...

Van mij zou het mogen...ik zou wel een blauwe willen, maar vind dik 300 euro voor een Olaerts versie niet in verhouding tot de geboden mate van detaillering.

Groetjes Davy
(die wel al twee rood/gele van Olaerts bezit)

Bij de tips staat toch nergens vermeld dat het reeds door een Limburger gemaakt werd? Dat is hier ergens vermeld geweest, dat klopt wel, maar nergens officieel bevestigd!

Bij de rest van je mening kan ik me wel aansluiten. Ik heb de blauwe 4505 en ondanks alle goede bedoelingen van de maker ben ik toch niet overtuigd om meerdere modellen aan te kopen voor dezelfde prijs als mijn 4505. Ook de reeks 44 laat ik gewoon voorbij gaan.

Moest het Budget Line model van Van Biervliet een reeks 45 worden, dan zal ik misschien overwegen om er nog eentje aan te schaffen (liefst het TSP-museumstel), maar dat zal volledig van de prijs afhangen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

Leuk om al die reacties hier te lezen , nog even geduld mannen.  ;) , maar ga gerust verder met hier jullie gedacht ( wensen) neer te schrijven.

doomslu

:) Sommige mensen nemen hun dromen voor werkelijkheid...  ;)

Niks tegen dromen hoor.  ;)

Binnenkort wordt de sluier opgelicht...

thor

Denk dat we eerder iets mogen verwachten zoals een dieselloc!
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Michiel

Ik denk dat we alles van H0 kunnen verwachten, maar dan "budget", dwz goedkoper en kleiner zoals in "schaal N":

tip1: vrije interpretatie: een blik opzij werpend naar andere schalen dan alleen maar H0!
tip2: het H0 model wordt nog steeds geleverd!

Laat maar komen die handel!  8) ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)