Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Martin's geknoei met groen..

Gestart door Martin Welberg, 08 juli 2012, 23:35:55 PM

Martin Welberg

Heb de stam van de laatste wat dikker gemaakt..


Steven123

Valt niets op aan te merken hé  :D  Mooi werk
Succes
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

railman56

het vraagt wel wat werk maar het zijn realistische bomen die best gezien mogen worden.
knap stukje modelbomen maken.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Martin Welberg

Paar nieuwe boompies....







draadframe, 6 en 2mm vezels met de nochstok, perslucht en WS fine turf...

Steven123

Ik blijf je boom-creaties echt straf vinden  8)
Die behandeling met strooisel ziet er erg geloofwaardig uit, knap!

Wat bedoel je juist met 'perslucht',  ik wil zeggen hoe ga je tewerk met die perslucht?  Blaas je dan strooisel vanuit je hand op de bomen of hoe moet ik dat voorstellen?

Doe zo verder ;)
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Martin Welberg

#35
Blaas de vezels naar beneden door vanaf de boomtop met een persluchtpistool erover heen te blazen, niet compleet mijn idee maar die van Jos a.k.a Grove Den

Martin Welberg

Nog maar 's een testje met vezels, perslucht en WS green grass fine turf....







iets groter boompie dit keer, iets meer dan 30cm de kleintjes van gister eronder...

Kautenbach

 :)  een dingetje..... ;D

ze staan bij jou en niet bij mij 8) 8) 8) :P :-[

geweldig gemaakt Martin, hoelang doe je eigenlijk over 1 grote boom?

Martin Welberg

Dank je Wim ! Weet het eigenlijk niet precies den een uurtje of 2 tot 3. Meeste werk zit'm in het inboren en bevestigen van de "takken". Afwerking met vezels en turf gaat vrij snel. Meestal zet ik er dan ook een stuk of 10 in een keer op..

Steam.N

Erg mooi, Martin.  :P
Die perslucht is alweer een stukje informatie extra.  Thanks.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steven123

Heel mooi  8)  Ook erg tof om zo verschillende lengtes te produceren, net als in de natuur.
Bedankt voor de uitleg ;)

Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Metpetergaathetbeter

voor een knoeier dan toch hele mooie bomen ! :P

Groeten Peter ;)

Martin Welberg

Zo maar weer 's naar de boompies. Volgens mij de combinatie bloemistendraad, gedraaide top en rondhout stam al 's eerder laten zien. Nochstok tijd dan maar. Spuitlijm van de onderzijde en dan een eerste laag 12mm grasvezels..





Vezels eraan even van de bovenzijde met perslucht eroverheen, daarna zelfde maar met 6mm vezels..





stap 1 nog een keer erhalen met 2mm vezels..





En weer effe blazen met perslucht. Vezels zitten erop nu een snelle laag met mud brown en olive drab camo verf uit de knikkerbus....





Nu is het tijd voor WS green grass fine turf, T46 dacht ik. Spuitlijm vanaf de onderzijde en dan een aantal laagjes fine turf met een theezeef, niet teveel ineens maar gewoon lekker opbouwen tot het naar wens is...





Hopelijk is het zo duidelijk uitgelegd.... ;)

Steven123

Opnieuw... heel knap werk Martin, echt heel mooi  ;)

Bedankt voor de uitleg, iets wat ik me zo tussendoor afvroeg; tijdens het spuiten van die lijm, vermijd je dan op één of andere manier het vernevelen op de stam of zorg je tijdens het strooien dat er niets op de stammen terecht komt?

Telkens leuk om je nieuwe bomen te zien, doe zo voort zou ik zeggen  8)
Bomen op niveau!

Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Martin Welberg

Probeer lijm op de stam zoveel mogelijk te voorkomen Steven. Raak eigenlijk alleen de buitenzijde van de takken. Vezels en lijm op niet gewenste plaatsen zijn eenvoudig met een kwastje en wat terpentine te verwijderen..