Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Muurplaten met baksteenmotief

Gestart door Peter, 18 juli 2012, 16:47:27 PM

Peter

De juiste baksteenplaten zijn onderweg.
Dank zij een goede samenwerking met Paul (Paulogic) heb ik het juiste materiaal te pakken.
De platen in 1 mm MDF zijn gewoonweg "super" Dit is het typische Verband dat in veel spoorweg, overheids en oudere prive of matschappij woningen gebruikt werd. Als kers op de taart heeft Paul het klaargespeeld om deze platen met ongelijke bakstenen te voorzien. In mijn ogen; een kunststuk.
Op de foto: een staal van deze platen, waarop reeds een stukje geschilderd is (nog niet veroudert)
Nogmaals: Proficiat Paul

Met vriendelijke groeten
Peter

Paulogic

mvg,
Paul(ogic)

Steam.N

Paul,

ook vanuit het Turnhout's station een dikke proficiat voor je N-schaal bakstenen en leien !



Ze hebben nog geen schilderbeurt gekregen, maar beloven prachtig te passen in het gebouw !

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Die leien zien er fantastisch uit! Veel beter dan de Slater-leien. [^] Toevallig zie ik voor een onbepaalde loods ook wel een toepassing.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

Zien er inderdaad knap uit.
Maar hoewel stevig gepersd, blijven het houtvezels.
Krijg je geen 'haartjes' op je stenen wanneer ze vocht voelen, zoals verf of vernis ?

Peter

citaat:
Krijg je geen 'haartjes' op je stenen wanneer ze vocht voelen, zoals verf of vernis ?


Nee, na eerste verflaag, en nadien nog een wash van met water en een drupje Agepon verdunde Tamiya verf, zien de bakstenen er nog net hetzelfde uit wat berteft haartjes enz.
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Zitten er in MDF nog wel vezels? Is dat geen geperste pulp?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw


Peter

MDF bestaat uit vezels die gemengd worden met kunstharslijm en pas daarna geperst worden
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Ah OK [:I] Dus theoretisch is er kans op "haartjes", maar in de praktijk blijkbaar niet [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

in de praktijk helaas wel.
Schuren na schilderen is niet te verwaarlozen als je een glad oppervlak wil hebben.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Peter

Inmiddels zijn we weeral een paar stappen verder met het experimenteren, zowel wat het prachtige laser werk betreft, als ook het geknoei met verf enz. door ondertekende.
Hierbij een foto van de laatste reeks baksteenmuren en dakpannen in H0
Van mij mag de serie produktie alvast beginnen :D

Met vriendelijke groeten
Peter

Kees-Jan

Dat ziet er goed uit. Heb je het al een keer met karton geprobeerd Paul/Peter?

Dat gaat namelijk ook prima en kost wat minder vermogen  ;).

mvg,

Kees-Jan

NB net als in MDF heb je in Karton ook veel varianten.

Peter

Denk dat ik nu de definitieve kleurschakering en gevonden heb voor die muur.
De onderste staal is de beste versie

Met vriendelijke groeten
Peter

Michael

Citaat van: Peter op 09 augustus 2012, 17:44:30 PM
De juiste baksteenplaten zijn onderweg.
Dank zij een goede samenwerking met Paul (Paulogic) heb ik het juiste materiaal te pakken.
De platen in 1 mm MDF zijn gewoonweg "super" Dit is het typische Verband dat in veel spoorweg, overheids en oudere prive of matschappij woningen gebruikt werd. Als kers op de taart heeft Paul het klaargespeeld om deze platen met ongelijke bakstenen te voorzien. In mijn ogen; een kunststuk.
Op de foto: een staal van deze platen, waarop reeds een stukje geschilderd is (nog niet veroudert)
Nogmaals: Proficiat Paul



Peter persoonlijk vind ik deze kleur meer baksteen rood, de laatste foto die je laat zien vind ik te paars, maar ik weet niet welke kleur je nastreeft.
Komen deze platen in de productie?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154