Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

stillekes

Gestart door Huugooke, 21 oktober 2012, 12:30:01 PM

Gerolf

Citaat van: Jurgen op 22 oktober 2012, 11:10:50 AM
Met deze software kan je ook slechts enkele berichten lezen, uitloggen, weer inloggen en je kan zien welke berichten je vorige keer niet gelezen had.
Vind ik ook een belangrijk voordeel. Als je een tijdje het forum niet bekeken hebt, hoef je niet per sé in één keer alles door te nemen  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Dat vindt ik ook wel een goed punt, alleen zou dat per topic nog beter zijn

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

factageklerk

Citaat van: Michiel op 22 oktober 2012, 09:56:43 AM

En langs de andere kant, ligt het aan mij, of vinden jullie ook dat de vorige site veel handiger was om een overzicht te hebben van alle ongelezen berichten. Ik heb de indruk dat ik nu 90% van de posts mis. Vroeger, op de vorige site, had ik toch een goed overzicht over alle recente posts. Misschien is dat ook een oorzaak van de mindere activiteit op het forum?

Ik mis de vroegere layout ook wel eigenlijk , er staat ook meer op (archieven van verschillende draadjesvind ik overbodig)de lijst met reacties onderaan is best wel goed. Wat ik graag nog wil zien veranderen is dat onze echte naam niet meer in beeld komt onder onze forumnaam ik heb dat niet graag , en graag had ik de forumbenoemingen zoals reiziger,stationschef,onderstationschef,directeur...... zien terugkomen ik vond dat wel leuk.
 

Steam.N

De nieuwe software vind ik prima !
Alles gemakkelijk terug te vinden (laatste berichten, zoekfunctie, enz)
Vroegere titels waren wel leuk, maar hoeven voor mij niet echt terug te komen.

Zelf had ik ook al een tijdje de indruk dat het wat stiller is  op 't forum.
Eerst dacht ik dat het te maken had met de omschakeling van de software, maar dat kan nu niet meer de reden zijn.
De laatste rush voor de minibaantjes, misschien, maar het aantal deelnemers is beperkt.
Misschien op MSM119 explicieter reclame maken voor het nieuwe forum ?

Of ligt de economische- en werk-druk nu veel hoger, en zitten we daardoor met meer familiale zorgen, dus minder beschikbare tijd ???
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Objectief en technisch gezien is deze forumsoftware beter: meer opties, meer mogelijkheden, sneller, stabieler, betere opzoekbaar...

Maar op het vlak van gevoel, interactie en overzichtelijkheid vond ik de vorige beter. Ik kan er ook geen vinger op leggen waar het nu echt aan ligt. Waarschijnlijk kwestie van gewoon worden?

In elk geval is de afname van activiteit op het forum gekomen op het moment dat het MSM-forum er voor een maand uit is gevlogen. Veel verder moeten we de oorzaak niet gaan zoeken, denk ik. Maar ik ben ervan overtuigd dat na verloop van tijd het weer goed komt.

Ik vind de aanwezigheid van de voornaam naast het bericht ook heel handig. Want aanhef als "hallo treintje3687" vind ik niets. Nu hoeven we niet steeds te gaan zoeken in de profielen om met de correcte voornaam te kunnen begroeten.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

argilla

Citaat van: Huugooke op 21 oktober 2012, 12:30:01 PM
is het maar een gedacht van mij of is het tegenwoordig een beetje stilletjes op dit forum? Winterslaap, voorbereiding op het grote evenement, bouwverlof?
En over vakantie gesproken: is het noordelijk van België al vakantie of zo? Ik dacht gisteren in '"t stad" even dat ik in Breda was.

had die indruk ook. Ben gisteren op ziekenbezoek geweest in St Vincentius. Er reden opvallend veel noorderburen rond in "A".Als ze nu nog eens de stadskas spijzigen zal Jansens ( alias de Wever) ook gelukkig maken. :D ( om te lachen he mannen)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Klaas Zondervan

Noordelijk van België is het inderdaad vakantie. Herfstvakantie noemen ze dat. En om de drukte enigszins te spreiden is het land ook nog eens in 3 regio's verdeeld die ieder een eigen vakantieperiode hebben. Wil je er alles over weten: http://www.schoolvakanties-nederland.nl/schoolvakanties-2012.html

Wat het "gevoel" bij de forumindeling betreft, het is volgens mij inderdaad een kwestie van wennen. Ik opereer ook op andere forums, waarvan enkele ook in de loop van de tijd van software gewisseld zijn. Ze werken allemaal verschillend, en in het begin is het een beetje zoeken, maar na verloop van tijd doe je alles op de automatische piloot.

Gerolf

Citaat van: factageklerk op 22 oktober 2012, 11:44:34 AMde forumbenoemingen zoals reiziger,stationschef,onderstationschef,directeur...
Dàt kan ook mee een reden zijn voor de rustigere sfeer:
Ik kon me niet van de indruk ontdoen dat sommige mensen via allerlei ballast-postings zo snel mogelijk "directeur" wilden worden.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Huugooke

Ja, het was even wennen, dat nieuwe forum,  maar nu heb ik het "door" denk ik.
Van mij mag die lijst "recente berichten" gerust wat langer (voor de haastige lezers)

Citaat van: Klaas Zondervan op 22 oktober 2012, 13:35:05 PM
Noordelijk van België is het inderdaad vakantie. Herfstvakantie noemen ze dat. En om de drukte enigszins te spreiden is het land ook nog eens in 3 regio's verdeeld die ieder een eigen vakantieperiode hebben. Wil je er alles over weten: http://www.schoolvakanties-nederland.nl/schoolvakanties-2012.html

Ik dacht het al..
en de week daarop kunnen wij dus rustig Nederlandwaards trekken. Ook een vorm van vakantiespreiding natuurlijk.

Klaas Zondervan

Je kan het ook zien aan Eurospoor. Die beurs valt altijd in de periode van de herfstvakanties. Niet per ongeluk, maar opzettelijk zo gekozen.

Havoc

Die was dit jaar toch een weekje vroeger dan de vorige jaren. Eurospoor bedoel ik dan...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Klaas Zondervan

Inderdaad. De herfstvakantie beslaat totaal 2 weken. Vorig jaar was Eurospoor in het laatste weekend, dit jaar in het tussenliggende weekend.