Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

tips weatheren

Gestart door Metpetergaathetbeter, 04 juli 2012, 22:39:22 PM


doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Binco

Dat is een heel goede uitleg,
en ook prachtig gedaan [:p]

[:)][;)]

Steam.N

Lijkt me inderdaad erg nuttig.
Dit weekend er eens met wat meer aandacht naar kijken ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Interessant, de meeste uitleg die je vind gaat soms met zevenmijlslaarzen.
Hier rustig en stap-voor-stap-uitleg met meer goede en explicatieve foto's dan een gemiddeld tijdschrift kan plaatsen.

bollen neus

Hieruit blijkt dan ook weer voor de zoveelste keer dat "even" een modelleke wat vervuilen heel wat meer om het lijf heeft dan de meeste denken. Het is enkel met het "zelf" te doen dat je het leert ook door zelf wat te experimenteren en, slaagt het wat tegen geen nood ,daardoor kan je het nu eenmaal leren. Het is in dit artikel inderdaad zeer goed uitgelegd en voorzien van foto's maar als je er zelf aan gaat beginnen is dit nog geen garantie dat het eindresultaat hetzelfde gewenste uitzicht zal geven, dus ik vrees dat er veel mensen zullen "kijken" maar nog niet de stap zullen zetten om het even "zelf " te doen. Er zijn immers al ontelbare draadjes gestart hier op dit forum maar wat wel echt opvalt dat er enorm weinig foto's of reacties binnen komen van mensen die er ook effectief iets mee gedaan of van geleerd hebben. (en neen ik zet hier geen foto's op dit forum, ook voor de zoveelste keer dan even vermelden [:D] )Te omslachtig nog steeds maar das mijn probleem nu ook weer niet.
Wel nuttige tips die verder kunnen geprobeerd worden voor andere doeleinden, zeker met pastelkrijt en dippen matte vernis.[:)]

Pol

Vooral het feit dat je al die dingen zonder airbrush kunt doen is voor mij momenteel heel interessant! Hij staat al bij m'n favorieten!
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Gerolf

Een mooie uitleg, zeker !
citaat:
Geplaatst door Pol
Vooral het feit dat je al die dingen zonder airbrush kunt doen is voor mij momenteel heel interessant!
Een airbrush is ook voor andere taken een h??l handig gereedschap. Ik zou de mijne niet meer kunnen missen [^]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

Zeer mooi uitgelegd!
Kun je een airbrush aansluiten op een normale doe het zelf compressor? Of heb je een speciale airbrushcompressor nodig?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

Zolang je lucht onder druk aan je airbrush aanbied, zul je kunnen spuiten. Maar of je voldoende controle gaat hebben om er een beetje redelijk resultaat mee te hebben hangt van je toestel af. Er zijn er die spuiten met lucht uit een opgeblazen binnenband. [:D]

Maar een beetje redelijke compressor kost nog geen 100 euro, gaat een half leven mee, en kan je regelen naar eigen voorkeur en beoogd effect. Geen slechte inverstering, lijkt me. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

AtMoPo

en vergeet geen waterafscheider er tussen te zetten
AtMoPo

Metpetergaathetbeter


Pol

Ik heb die tips van Artitec ondertussen eens geprobeerd en ... 't resultaat valt me best mee! Ik zal een van de dagen eens een fotootje of wat posten.[;)]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...