Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

hebben jullie dat ook ???

Gestart door argilla, 02 juli 2012, 16:44:38 PM

argilla

allergie... ben deze morgend naar de dok gemoeten . Vol bobbels en puisten net een mazelen. Krabben en jeuken man..man Nu een zalf met cortizonen gekregen en anti allergie pilletjes.Maar neen hoor allergie . Rond om staan eikenbomen vol rupsen. De gemeente heeft reeds gespoten maar daar trekken die beestjes zich niets van aan. Het vreet echt aan je.Lusteloos...geen zin in iets.
Mijn jongste dochter kan straks naar de dokter heeft het ook al.


Aan welke stoffen zijn jullie allergisch of voor wat ??
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Metpetergaathetbeter

als ik aan de klimop-haag begint moet ik die steeds iets wat besproeien met water anders ontsteken soms mijn ogen,[B)] dus in een droge periode blijf ik van de klimop af ![:)]

Groeten Peter[;)]

processie-rupsen gelukkig hier niet teveel eiken in de omgeving, meen dat ze enkel goed te verdelgen zijn met de beestjes te verbranden ![?]

DelticPower

Hallo Argilla, wat je beschrijft is een allergie tegen de processierups. De haartjes van dat beestje werken bijn a hetzelfde als brandnetels. Het enige advies is blijf uit de buurt van deze eikenbomen. Het enige om ze weg te krijgen is wegbranden. De naan processierups komt omdat ze in processie achterelkaar de boom op en af kruipen. Het schadelijkst zijn de grijze haren die in vlokken op de boom zitten. Ze willen ook dikwijls rondwaaien. Een advies, blijf uit de buurt of zorg voor beschermende kleding.
Groeten Jan

Havoc

Gelukkig niet veel eiken in de buurt, enkel linden en platanen. Sterkte.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

OMC

Vorige week zondag nog een soortgelijk verhaal meegemaakt, de dag ervoor een onschuldig ogend beestje dat op m'n linkerhand zat een vriendelijke doch stevige tik gegeven en de dag erna was diezelfde hand 2x zo dik dan normaal, kon zelfs geen blikje frisdrank vasthouden van de zwelling. Diagnose was een allergische reactie (3e maal dat ik dit meemaak), ook anti allergeen moeten slikken + dat ik op de spoedafdeling een flinke spuit cortizonen in de schouder ingespoten kreeg.

Vaak zijn zulke reacties DNA gebonden wist mijn zus, operatieverpleegkundige, te vertellen. Klopt wel want mijn grootvader is aan de gevolgen van een bijensteek gestorven.

In elk geval goed opvolgen als je nog eens zoiets voorhebt!
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Frank_N

citaat:
Geplaatst door DelticPower

Hallo Argilla, wat je beschrijft is een allergie tegen de processierups. De haartjes van dat beestje werken bijn a hetzelfde als brandnetels. Het enige advies is blijf uit de buurt van deze eikenbomen. Het enige om ze weg te krijgen is wegbranden. De naan processierups komt omdat ze in processie achterelkaar de boom op en af kruipen. Het schadelijkst zijn de grijze haren die in vlokken op de boom zitten. Ze willen ook dikwijls rondwaaien. Een advies, blijf uit de buurt of zorg voor beschermende kleding.
Groeten Jan



Goed verhaal, Jan!
Beetje vreemd.....Ik dacht dat de processierups alleen in het voorjaar voorkwam?
Groet van Frank

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Frank_N
Goed verhaal, Jan!
Beetje vreemd.....Ik dacht dat de processierups alleen in het voorjaar voorkwam?



Nou nee dus,argilla heeft ze gezien.
wim

Pol

Bij m'n schoonbroer zitten de bomen in de tuin er vol mee hoor. Deze tijd van het jaar zijn ze volgens mij redelijk normaal, maar het seizoen loopt wel ten einde.[^]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Paulogic

Ik denk dat iedereen wel aan iets allergisch is ?

Ik heb contact allergie voor 99% van alle stoffen/materialen.
Maar van sommige moet ik opletten, van de meesten is het meestal tijdelijk rood.
Went ook, al is die diagnose pas enkele jaren terug gesteld en heb ik vroeger
vanaf mijn 7 jaar de meest uiteenlopende zaken gehoord waaraan ik zou lijden.

Ik denk dat ik allergisch ben aan mezelf... da zou ik nog eens verstaan zie [:o)][:D]
mvg,
Paul(ogic)

Steam.N

citaat:
Geplaatst door Paulogic

... Ik denk dat ik allergisch ben aan mezelf ...

[:D][:D][:D]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

conducteur

Die rups is toch iets die blijkbaar typisch is voor het binnenland? Niet hier aan de kust?

Krijg je altijd die allergische reactie bij aanraking met die dingen? Of is dat niet bij iedereen?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum


Doornroosje

Ik ben allergisch aan iets dat in cigarettenrook zit. Als iemand ook maar in mijn buurt komt die net gerookt heeft, begint mijn keel al op te zwellen, krijg ik ademmoeilijkheden en als het aanhoudt, tranende ogen.

Je moest eens weten hoe blij ik ben met een algemeen rookverbod op horeca!

argilla

de sluipvlieg en de grote poppenrover zouden natuurlijke vijanden zijn. Door het gebruik van ( te veel) pesticiden echter......... Ik lees ook dat de USA der ook veel last van heeft. Dus niet alleen bij ons .
Maar ja wat heeft een mens eraan als hij er allergisch voor is.
Mijn bobbels zijn er nog [:(]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Johnnytrein

Ik heb ook last van een speciale allergie. Ik ben nl allergisch voor mijn schoonmoeder, jammer genoeg bestaat er geen behandeling tegen.[:I]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about