Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

GCI in N

Gestart door MARKLINRIJDER, 04 februari 2012, 23:06:41 PM

MARKLINRIJDER

Door de vele vragen van enkele forumleden,
Wil ik graag volgende voorstellen:

Het uiterste begin:

IMGhttp://i79.photobucket.com/albums/j123/marklinrijder/GCI42004.jpg/IMG

Grtjs,

David

marc goovaerts

Een veelbelovend begin, David.
Maar heb je ook al gedacht over het onderstel en de verschillende ets-onderdelen ?

Michiel

David, je bent mijn held! [:X]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Ik ben even niet mee, David.
Het is duidelijk dat dit mooi en nauwkeurig werk is, maar wat is het, en hoe jeb je het gemaakt?
Een zijkant van een passagierswagon? Uit een slaterplaat? 3D print? Ge?tst?
Ik blijf in elk geval volgen !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Jean, wat dacht je hiervan... in schaal N?



Dit zijn GCI rijtuigen: de kwasie standaard rijtuigen voor lokaal en regionaal verkeer, gebruikt door de Belgische spoorwegen gedurende meer dan een halve eeuw. Naast de "Blokrijtuigen" (wink-wink [;)]) zijn deze GCI-rijtuigen een must op een echt-Belgische baan! [:p][:p][:p]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

MARKLINRIJDER

Jean,

Wand laser gegraveerd en gesneden,
Chassis 3D gefreesd:



Morgen meer.

Grtjs,

David

Steam.N

Ahhh, Michiel, ik zou bijna overstappen van Duits materiaal naar Belgisch.
Dit rijtuig is er mooi.
Misschien wil ik er toch enkele voor een verlaten plekje op de baan?

David, prachtig werk.
Hou ons op de hoogte !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Ha! David,

kortkoppelmechanisme, middenas met laterale speling,... ziet er goed uit! [^]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ToThePoint

Ben gelukkig voor jullie heren N spoorders.
Zelf heb ik ze in HO TP I.

Ziet er allemaal mooi uit Davis, maar in de grijze hersenpan rijst de vraag "Wanneer en hoe is dat beschikbaar voor onze N spoorders ? "
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

MARKLINRIJDER

Hallo Vrienden,

Hierbij de herwerkte zijwand.


Zicht op de deur:


Grtjs,

David

MARKLINRIJDER

De eerste bak ter test:




Met dak ziet hij er zo uit:



Grtjs,

David

MARKLINRIJDER

Laatste beeld van vandaag:



Slaapwel,

David

MARKLINRIJDER

Graag wat feedback ;-)

Iemand opmerkingen tot hier toe?

Welke is de beste de eerste foto's of de laatste??

Grtjs,

David

Michiel

David,

ik kijk adambenemend toe, en verkneukel me nu al! [:D]

En welke is beter? Zo op foto te zien vind ik de laatste de strakste. Misschien dat de raamstijlen rond de deuren net iets te dun zijn? De raamstijlen tussen de 2 vensters tussen de deuren zou merkelijk dunner moeten uitvallen dan de stijl tussen raam en deur, als je me begrijpt. Het is een indruk, maar het is zo moeilijk schatten zo op foto.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Knap project, David, en ongetwijfeld h??l welkom voor de N-spoorders [8D]
Knappe gravure, vooral die bodemplaat ziet er bijzonder mooi uit [:p]

Ik volg Michiel in het raamstijl-idee. Mij lijkt het dat je raamopeningen te breed zijn.
Als je kijkt naar de voorbeeldfoto zie je dat sommige stijlen bijna even breed zijn als de smalste ramen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw