Nieuws:

Nu in MSM 272 PRAKTIJK: Een Franse tuin voor kasteel Linderhof (2) | Rascal Miniatures 3D-print gevels | Weatheren van Spaanse graanwagens | Schuim en baksteen

Hoofdmenu

Bouilliere

Gestart door Roderik, 20 januari 2012, 20:51:10 PM

Durango

Roderik, Schitterend.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

janjozef

inderdaad zeer knapp gedaan

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

dirkkerckhofs

Tof onderwerp. Hoever benadert het de werkelijkheid?

Een aantal jaar geleden stond er een interessant artikel over de tram in Bouillon in MSM. En een paar weken geleden was ik op weekend in "La Ferroni?re" (aanrader!), een tot hotel-restaurant omgebouwde directeurswoning van een vroegere metaalfabriek die een paar honderd meter hogerop langs het vroegere tramtraject ligt.

Het vroegere stationnetje is blijkbaar later een terminus van de TEC geworden, maar staat nu leeg. De tunnelingang langs die kant is dichtgemaakt, maar langs de andere kant (beneden) is hij open en kan je de volledige tunnel inlopen.

Volgens de hoteluitbater (een Vlaming)zou er in het stedelijk museum documentatie zijn over de drie metaalfabrieken die er in Bouillon geweest zijn en misschien ook over de tram aangezien hij als transportmiddel werd gebruikt.
Dirk

Roderik

Het onderwerp wordt vrij dicht benaderd qua gebouwen.
De gebouwen staan wat dichter op een en het sporenplan is met 2 sporen vereenvoudigd.

Dat van die metaalfabrieken had ik al iets van opgevangen. Het afwijkend spoor liep trouwens naar 1 ervan.

Hierbij nog wat foto's van de evolutie.

Groen, groen, bomen zo groen....

De gebouwen kregen een lichte verwering en de eerste deuren zijn geplaatst.

De kleine remise heeft voorlopig even haar poortjes aan.

Veiligheid eerst.

Voor wie het interesseert:
De bomen zijn gemaakt met polyfiber van Woodland Scenics en hebben blaadjes gekregen die gemaakt zijn door het Franse merk 'Sylvia', gekocht op de expo in Sedan.
Alle daken worden gelegd in leien, afkomstig van Redutex, een Spaans product uit zelfklevend papier. Dit papier is in mallen geschept zodat de textuur van de leien er echt in zit en het is bovendien gekleurd in een overtuigd blauwig grijs met een donkerdere variant in de lagere stukjes om het volume nog meer te accentueren. Lichtjes verweren is zelfs niet nodig. Eveneens gekocht in Sedan.
Always be modelling!

Gerolf

Aami, Roderik. Stevig tempo [:0]
... en mooie tussenstand-foto's [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

Roderik,
Ik heb eens op de site van rdutex gekeken... klopt het dat die leien niet verspringend gelegd zijn ?

Roderik

citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

Roderik,
Ik heb eens op de site van rdutex gekeken... klopt het dat die leien niet verspringend gelegd zijn ?

Ze liggen in een verspringend verband.
Always be modelling!

Steven 1/43 modelling

daarmee dat we ons bestuurslid niet veel zien in de club ....

Roderik

Dag Steven,

Dat heeft spijtig genoeg meer te maken met ziek zijn ten gevolge van de werken voor Carnaval dan met het weinige modelbouwen dat er de laatste dagen van komt. De barre temperaturen in combinatie met de noeste arbeid doen een mens niet altijd even goed.
Voor wie niet kan volgen hier vind je een voorbeeld van wat de laatste tijd mijn vrijetijdsbesteding vormt.

De kerel die de arm vast houdt, ben ikzelf niet, maar we zijn beiden dicht bij de twee meter. De kop trouwens ook [:D]
en de andere kant:

Deze 'koppen' worden volledig gesneden uit piepschuim-blokken en worden daarna beplakt met 'bruin papier'. Een beetje zoals je een landschap beplakt voor je het schildert.
Dit 'tijdverdrijf' (lees: bloed, zweet en net geen tranen) doe ik al zo'n 20 jaar. Dit jaar is het beperkt gebleven tot 4 koppen en 2 volledige figuren.
Always be modelling!

Steam.N

Hoe begin je aan zoiets?  Toch niet zomaar met de losse pols?
Krijg je zo'n koppen in bouwkit? Knap !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Roderik

Euh... Toch wel. Ik maak een schetsje en dan beginnen met de losse pols.
Always be modelling!

Steam.N

Indrukwekkend.  Artiest in klein en groot [:D]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

COOL[8D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

janjozef

Inderdaad zeer knap roderik,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Roderik

Amai. Ontnuchterend om te zien dat het vorige bericht ivm. Bouillière al een jaar oud is.

Maar we staan niet stil.

Eindelijk de tijd gevonden om wat wagons te bouwen. Meer bepaald 6 platte wagons op draaistellen van de Buurtspoorwegen.

Het station heeft nu ook de chassis van de ramen al gekregen. Deze zijn met de Silhouette Cameo uitgesneden uit synthetisch papier.

Always be modelling!