Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

bezoek antwerpen-centraal

Gestart door railman56, 13 mei 2011, 22:44:06 PM

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door railman56



het was zeker de moeite en voor mij een geslaagde uitstap. ik hoop dat iedereen er ook van heeft genoten.
spijtig dat soms de akoestiek parten speelt en de gids dan moeilijk te verstaan is.
ook spijtig dat ik de tweede groep achteraf niet meer heb teruggezien om nog even na te kunnen praten.
in de loop van de week zal ik nog wat foto's plaatsen en indien gewenst kan ik er altijd nog opsturen. simpel mailtje volstaat.
hier alvast de groepsfoto waarop enkele "schaapjes" zijn gaan lopen.
marc


'is wel een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein fotootje!
Groeten Peter[;)]

railman56

'is wel een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein fotootje!

ik dacht dat wij met miniatuurtreintjes bezig waren, vandaar die kleine mensjes.[:D][:D][:D]
hieronder wat beter zichtbaar en nog aanvullende sfeerbeelden.



de groepsfoto waarvan er enkele aan ontsnapt zijn en enkele verdekt zijn opgesteld.


groep 1 met gids Bea Mees


groep 2 met gids Maurits Raes


zicht op toegang Kievit


niveau -2


sfeerbeeld met breakstel

marc

marc

wat is het fijn om een beetje kind te zijn

bumper

Hallo Marc,

Fijn bezoek gehad aan het centraal station. Het was zeker de moeite waard en een prachtig initiatief.Klein minpuntje was dat onze gids, naar mijn gevoel, wat teveel over de dierentuin, de joden en de diamantsector heeft verteld in plaats van over het centraal station zelf. Maar in ieder geval een geslaagd bezoek.

Ludo.
 

railman56

dat idee had ik ook. dit komt door het feit dat het gidsen van de stad antwerpen waren. daar wisten zij enorm veel van... van de spoorwegen daarentegen net iets minder. helaas weet je dat natuurlijk niet op voorhand. jammer ook dat wij elkaar na de rondleiding niet meer hebben gezien om nog even na te praten. maar toch leuk om te horen dat het een geslaagd evenement was.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

railman56

op de website staat een klein verslag van de meeting:
modelspoormagazine.com en dan even klikken op forum-meeting
en daarmee is alles gezegd en kunnen we dit draadje sluiten [;)]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

swarol

zag er een leuke dag uit en leervol hoop ik, spijtig van die gestrafte op de eerste foto rechts boven[:D]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Paulogic

Whoe ha ha... die staat te denken...als ik nu spuk geraak ik zover [}:)][:D]
mvg,
Paul(ogic)

swarol

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Steam.N

Verdraaid,  Swarol,  ik dacht eerst dat je het op mij gemunt had.
Terug naar de foto gaan kijken:  ik sta inderdaad beteuterd te kijken (ik ben zo geboren [:D] ), maar zag dan op het hoger verdiep die enkeling staan. Chance.

Misschien had ik al het voorgevoel dat ik wat op mijn honger ging zitten:  het initiatief van dit bezoek was prima, maar de gids had het meer over de zoo, de diamanten, de joden, de wereldbemaarde nederigheid van de antwerpenaren.

Veel nieuws over het station kwamen we niet te weten.  Weinig over de indrukwekkende bouwwerken, niets van "achter de schermen".  Het was wel leuk gezichten te kunnen plakken op forumnamen.

Vogende keer doe ik zeker weer mee!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

Toch ook nog eens Marc bedanken voor de organisatie en het verslagje! [:)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Inderdaad.  Bovenop zijn initiatief voor de rondtoer.
Ik was net voor een dank-u-tje naar het draadje gegaan, maar Swarol haalde me in de war [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

railman56

wat is het fijn om een beetje kind te zijn

swarol

tja ik heb die gave om mensen verward te maken, ben dat heel den tijd
[:D]

voor geschiedenis van het antwerp centraal kan je beter in de stads arschive kijken

wat ik er van weet is dat het nog niet zo heel oud

intresse over het station kijk eens hier

http://blogbedenkingen.skynetblogs.be/archive/2005/08/12/centraal-station-antwerpen-werd-gisteren-11-8-2005-100-jaar.html

citaat:
Veel nieuws over het station kwamen we niet te weten


als jullie een gids hadden speciaal voor het station is het weer typis a'pen, citroenen voor enz

nu weet ik tamelijk veel over a'pen maar meer over het oude gedeelte , heb eens 6 maanden onderzoek voor een strip gedaan.

heb wel intresse in het voorstel, hopelijk lees ik wat meer over die toekomstplannen
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa