Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

doomslu

Super! [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kees-Jan

Hij is fraai Bert!

Ik ben ook maar weer eens bezig geweest.

1=4 of 4=1 [:D].

De afgelopen dagen wat Trixen onder de luchtspuit doorgereden en zie:

Captrain 186 148

NS 186 118 net na de ingebruikname.

Fyra 186 112.

En de 186 119 ook van de NS HiSpeed:

Nu de onderdeeltjes nog monteren.............

Kees-Jan

Kees-Jan

Nav de 5707 een tip voor onze decalmakers:

Zet in inkscape een foto van het na te tekenen object en teken een kader. Zet in dit kader alle objecten.

Print vervolgens de tekening inclusief kader en knip de decal net binnen het kader uit. Zo plak je altijd alles recht of alles scheef... Bijkomend voordeel is dat je geen randen van de decal ziet [:o)].

Kees-Jan

doomslu

Kees-Jan, dat heb je weer erg fraai gedaan! [:p]

En ook bedankt voor deze waardevolle tip.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

citaat:
Geplaatst door doomslu
En ook bedankt voor deze waardevolle tip.
Helemaal mee eens. Het is een goed idee om je decal wat groter te maken, en de randen ervan te laten samenvallen met andere lijnen op je model.
Niet te zuinig zijn met decalpapier, dus [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Bert Ossevoort

Even To the point,
Wil er absoluut geen stijdt van maken ,maar wat ik bedoel is rond om de lampen in het driehoekje ,dat is zwart en NIET de lens van de lampen zelf ,
Wat de nummers betreft ben ik op de hoogte zit 1 cijfer dikte te hoog ,kwam er achter toen ik de lok in elkaar zette ten opzichte van het hekwerk,goed opgelet.De 5707 zit 1 cijfer dikte boven de lijn van het hekwerk maar de 5706 heeft zijn nummer ook in het echt lager zitten, namelijk in zijn geheel onder de lijn van het hekwerk[bedoel de middelstehoriziontale stang van het hekwerk] ,vondt het zelf wel oke zo daar ik afwrijf cijfers heb gebruikt,en oja de gele gevaren driehoekjes missen bij mij ook ,ja zo kan ik nog even door gaan ,maar dat is niet mijn bedoeling we beleven allemaal de hobby op onze eigen manier voor mij lijkt de lok zover oke.Kan toch geen schaal lengte treinen trekken ook,en er zit geen werkende schroefkoppeling op ......enz enz
Bert.

Inderdaad Bert ik weet wat het is om een G2000 om te schilderen.
Het is u in elk geval gelukt om het deftig te doen.
Een fraaie gelukte poging als ik het zo op het eerste zicht kan zien.
En de enkele details, tja geen erg man.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Bert Ossevoort

Bedankt allemaal voor de reakties ,en ja
Moet toegeven na weer de foto's te zien van het grootbedrijf ,toch besloten [To The Point,je hebt nu eenmaal gelijk]om de hoogte aan te passen.Komt misschien wel bekend voor dat je iets toch net even aanpast dat het dan pas echt af is. Wilde dit toch nog even tonen en dan door naar een volgend project;

Bert.

Prachtig !
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

bollen neus

Deze namiddag nog enkele staal rol wagons van LS vervuild, in totaal zijn er nu reeds 6 gedaan, de setjes  32017.1/2 ,32027.1/2 en setje 32018.1/2. Van geprofiteert nu het droog weer is om buiten te staan,nu staan ze nog uit te drogen buiten.

ERVIN

@Rees-Cees, goh man , ik ben reuze jaloers hoor , allemaal knappe verschijningen , ze zouden niet misstaan op mijn baan. ( h? dat rijmt)[:D]

Bert Ossevoort

Mooi werk Kees-Jan,
en ja ook bij de VBS een traxx van trix ,
en die is gisteren ingehuldigd,namelijk een feestje bij de VBS ,
de Naam is 20 jaar in gebruik. Als naam in de modelspoor voor een private maatschappij niet altijd bij de H0 ook een aantal jaren in de tuinspoor ,maar vond het toch wel een evenement.
Dus van alle lokseries er 1 naar het depot geregeld,en een mooie line-up ,voor de spotters ,en op de draaischijf de jubileum lok.

Bert.

Kees-Jan

Geweldig Bert!

Heb je de RAL kleuren van de VBS svp?

Momenteel 1 van de 4 BR 156 van de DR aan het maken.

Dit is de enige in orient rood. De 3 andere zijn signaal rood (en zullen weldra volgen).

De decal op de neus is er ??n net als de stelbalk welke ook ??n decal is.

Kees-Jan

chef garde

Knap werk Bert!!  Zelfs de panto's dragen VBS kleuren.  En zien we daar op foto 3 geen Eurosprinter van een priv?-firma???  Of wacht deze ook op de VBS-livrei??

Bert Ossevoort

Ha, die Kees-Jan ,doe jij aan kwartetten?
alles per 4 ?! ,maar zoals gewoonlijk in de goede kwaliteit!!
VBS gebruikt inderdaad Ral en wel,
Beige 1001 rood 3000 en lichtgrijs 7037 [voor dak en draaistellen]
Chef garde ,ik neem aan dat u de lok achterin de loods bedoeld[achter de eerste lok van links gezien] dat is een roco hercules ,en wel 1 van de siemens dispo-pool ,en die wordt nog steeds gehuurd door de VBS ,of er overname volgt is nog niet bekend.....
En siemens heeft de lok nog niet terug gehaald voor de actule kleur stelling,daar mrce de activiteiten heeft overgenomen.
Tot die tijd rijdt de lok nog in de bestaande kleur rond.
Bert.

Michiel

Uniek en aanstelijk, zo een eigen maatschappij. Het ziet er werkelijk prachtig uit die samenstelling aan de loods. Dit is modelspoor boordevol plezier en creativiteit. [8D][8D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Kees-Jan

Dank U Bert.

Haha nee bij toeval waren het 4 Traxxen (maal 2 plus 2).

De BR 156 daar heb ik er momenteel 2 van en ben dus nog opzoek naar nog eens twee modellen om zo de hele reeks compleet te gaan maken. Daar deze lok nieuw meer dan 200 euro kost is het voor mij de sport om ze 2ehands te kopen (er gaat toch een nieuwe huid overheen).

Kun je me het logo mailen van de VBS en of anders het letter type (ik voel een eurosprinter in VBS totaal reclame aankomen namelijk....)?

Kees-Jan