Nieuws:

Nu in MSM 272 TREINSAMENSTELLING: Bananen Express

Hoofdmenu

Reeks 55 B-Models

Gestart door ERVIN, 01 oktober 2010, 13:03:10 PM

mark7758

De 5538 is wel degelijk buiten de deuren van het atelier geweest.
Er zijn diverse foto's van dat hij buiten stond. (Wallorail)
Nu staat hij weer binnen in afwachting van . . . . . . (Geen idee) Hopelijk museum, hij zou compleet gereviseerd zijn?.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Sicco

citaat:
Geplaatst door mark7758

De 5538 is wel degelijk buiten de deuren van het atelier geweest.
Er zijn diverse foto's van dat hij buiten stond. (Wallorail)
Nu staat hij weer binnen in afwachting van . . . . . . (Geen idee) Hopelijk museum, hij zou compleet gereviseerd zijn?.

ik bedoel natuurlijk 'op de baan'

mark7758

Typ het dan ook zo?[^][^][^]
Maar gereden op eigen kracht heeft nog niet. De motor is in plastic verpakt.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Alex

Even terug naar het model. Ik heb mijn 5515 ook binnen.
Bij het opstarten van de loc schrok ik echter wel. Het geluid was knetter hard en hield er na een paar seconden ook mee op. Enkel ruis achterlatend. Even de stroom eraf en het geluid was weer terug. Bij het uittesten van de hoorn ging het weer mis. Halverwege de toeter, viel weer het geluid weg. Het rijden ging echter prima. Ik kreeg het idee dat de decoder het sound gedeelte uitschakelt omdat er te veel vermogen wordt gevraagd door de speaker(s) op vol volume.
Na het halveren van het volume in cv63 (van waarde 64 naar 25) waren de problemen dan ook weg. Het geluid klinkt veel beter en ook de hoge toeter is nu zonder vervorming af te spelen. Tot nu toe geen wegvallend geluid meer gehad.

Herkennen jullie dit gedrag van de ESU sound decoder in de 5515? Of is er toch wat mee loos?

Ik hoor graag jullie ervaring.

Alex

Jozef

hallo,

Hoe zijn de rijeigenschappen van het gelijkstroom model eigenlijk ? Hoor daar zo weinig van, is voor mij toch een van de belangrijkste punten !
Is hij gemaakt door LS models ? en hoe is de motor ? graag wat info hierover aub.
Wat mij persoonlijk opvalt (op de foto's en filmpjes ) is de 55 look ! eerlijk gezegd vind ik het Marklin model meer de look hebben van een echte 55er, het gaat mij vooral om de vorm van de cabines..
kan natuurlijk gezichtsbedrog zijn maar toch !!!!! weet niet goed hoe ik het moet verklaren maar bij mij is de 55er look er niet echt !

Groetjes Jozef
LocoNet DCC, Twin-Center, PC met Koploper LocoNet-interface,
BMD16N-SD bezetmelders met S88LN en LDT wissel & schakeldecoders

krispy

@ Jozef

de gelijkstroomversie ( niet digitaal ) is pas in january leverbaar

nu enkel Sound versies
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Sicco

Ze is niet gemaakt door Modern Gala (LSM maakt zelf geen modeltreinen...), maar door ene andere Chinese fabrikant (naam is me ontschoten)
Zou dat van die kopvorm niet kunnen komen omdat we al zoveel jaar het M?rklin model kennen? Ikzelf zie het eerlijk gezegd niet, maar heb het model nog niet goed zelf bekeken...

theedooz

Dat het 55 gevoel er niet helemaal inzit komt volgens mij hoofdzakelijk door de iets te fors uitgevallen frontseinen/frontseinbalk. Dit kan ook optisch zijn omdat het geel niet mooi de contouren van die balk volgt en/of doordat er iets teveel gedetailleerd is (soms kan je beter iets weglaten voor een correcter totaalbeeld). Bij Marklin was die scheiding ook niet goed, maar toonden de frontseinen kleiner. Verder is dit model natuurlijk vele malen mooier en fijner.
Ik zou wel een foto willen zien van de Marklin, Olaerts en B-models 55'ers naast elkaar: kan dat in een komende MSM?

Sicco

Mij is verzekerd dat de lichtbalk exact op schaal is. Ik volg absoluut je opmerking over dat die wellicht te groot lijkt door de niet bepaald strakke scheiding tussen de kleuren (en ook van het probleem van overdetaillering). Jammer dat ik vanwege het weer morgen niet naar Houten kan, anders had ik dat wel even (opnieuw) aangekaart.

LockyLuke

citaat:
Geplaatst door theedooz

Ik zou wel een foto willen zien van de Marklin, Olaerts en B-models 55'ers naast elkaar: kan dat in een komende MSM?

ja, plus 'n vergelijking qua functies en prijs [8D]

stevend

Het vanbiervliet modelleke

Het olaerts modelleke

Het marklin modelleke

Mvg Steven

Peter

Wat me opvalt is het verschil in plaatsing van de ruitenwissers en het verschil in kleur.(Het M? model buiten beschouwing gelaten). Is dit inderdaad zo bij het grote voorbeeld?
Met vriendelijke groeten
Peter

evan

Peter ik heb net op google afbeeldingen gekeken en idd. zijn er blijkbaar verschillende versies.
De 5529 blauw toont ze anders dan de 5505 ook blauw.

De foto-urls komen vanop Google en zijn niet van mij[;)]

Grts

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

LockyLuke

citaat:
Geplaatst door Peter

Wat me opvalt is het verschil in plaatsing van de ruitenwissers en het verschil in kleur.(Het M? model buiten beschouwing gelaten). Is dit inderdaad zo bij het grote voorbeeld?

bij latere loks geel/blauw zijn ruitenwissers bovenaan geplaatst en hebben somige antennes op 't dak
die ladder bij de 5510 is zeer smal, is dit zo ? ook het kopnummer 5510 is fijn voor de versie met antennes

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Is het normaal dat er maar 1 koppeling aan de loc zit of heb ik toevallig een loc met een ontbrekende koppeling?

In de zakjes met reserve onderdelen zit ook geen extra koppeling. Is dit bij anderen ook zo?

citaat:
Antwoord van B-Cargo:
er horen wel degelijk 2 koppelingen op te zitten.

Ik heb een mailtje gedaan naar mijn handelaar en die verteld me dat er inderdaad maar 1 koppeling op de modellen zit.
Wie moet ik nu geloven?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.