Nieuws:

Nu in MSM 272 TEST: Märklin reeks 17 | L.S.Models 2707 Certus | Piko NS 7501 | P.I.R.A.T.A. NS-nachttrein

Hoofdmenu

Reeks 55 B-Models

Gestart door ERVIN, 01 oktober 2010, 13:03:10 PM

Peter

Op het gevaar af negatief over te komen, vind ik de snuit van de lok niet echt gelijkend. Het kan zijn dat dit door de foto's komt want ik heb het model nog niet in handen gehad. Dat zal trouwens nog lang duren want een tijdperk III versie is nog niet voor de eerste maanden;
Met vriendelijke groeten
Peter

krispy

Mooie lok derbij !!!!!

Wat mij echter vorige week in woluwe is opgevallen bij de geel-groene versie die daar stond de scheiding tussen geel en groene belijnening niet echt scherp is ( gaat floe over van eene naar andere kleur ).

Ik hoop dat het daar enkel de prototypes waren die der stonden en dat het op de uiteindelijke modellen strakker is

Verder zijn het opnieuw zeer mooie aanwinsten die niet schandalig duur zijn en waarschijnlijk wel het nodige succes zullen hebben .

Ik moet spijtig genoeg nog eventjes wachten , mijn versie is nog niet geproduceerd.

Ik heb geduld [;)]

Kan er is iemand een foto plaatsen van de blauwe marklin naast die van B-models ( gewoon om eens een indruk te hebben )
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

PeterBrz

Hierbij een lijstje van de functies:

F1: geluid
F2: hoorn1
F3: sluitlicht
F4: cabineverlichting
F5: 3de frontlamp
F6: rangeersnelheid
F7: fluit
F8: hoorn2
F9: zand
F10: stationsaankondiging Frans
F11: stationsaankondiging Nederlands
F12: openen en sluiten van de deuren
F13: compressor
F14: lossen van de remmen
F15: ventilator

Hierbij ook nog enkele filmpjes:

1) De functies overlopen;

http://www.youtube.com/watch?v=fTGKynQwyqw

2) Het rijgeluid, met oa. de ventilator (excuses voor de mindere geluidskwaliteit);

http://www.youtube.com/watch?v=uavwgkPp44E

Met het Mobile Station kan je enkel de eerste 8 functies opnemen, het ventiator- & het compressorgeluid kunnen niet aangeschakeld worden.

In totaal worden er 4 assen aangedreven, een wat gekke keuze om aan de rechtzijde alle 3 de assen te laten aandrijven en aan de linkerzijde slechts eentje.
Als ik toch een nadeel mag opnoemen voor de wisselstromers onder ons; de sleper is behoorlijk klein qua lengte. Als je puco's hier en daar wat versleten zijn, dan kun je wel eens storingen verkrijgen. Jammer dat hier minder aandacht is aan besteed..

Groeten, Peter

P.S. @ Paul; deurtjes blijven niet openstaan, je kunt ze enkel openduwen

SuSke

Ik heb de loc gisteren vast gehad bij mijn "leverancier" [;)].
De aflijning van het spuitwerk op de snuit was wel degelijk "flou" - bij die loc, het is geen scherpe lijn. Op het model dat ik vast had was de overgang zelfs bijna 1,5mm breed. Vanaf de deuren was de lijn wel haarscherp.
Verder heb ik de bevestiging gekregen dat de DC-analoog versie in de loop van volgende week geleverd wordt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ems

citaat:
Geplaatst door mark7758

Ik heb al wel een paar dingen gezien, maar wil eerst een zien wat ze er allemaal van vinden. Ben ik het enigste die die fouten zie of ligt dat aan mij.
Maar let wel. Ik waardeer het zeer dat er een 55er komt.

Ben wel benieuwd naar je bevindingen. De scheiding tussen het geel en blauw vind ik het "meest" storende; Waarschijnlijk lijken hierdoor de frontseinen ook wat te dik. Verder vind ik het een supermodel, veeel beter dan de Matrix-versies. Ik wacht daarom ook met smart op de TP IV-versies!
Groet, Edwin

erik50

zijn er nog mensen die problemen hebben met deze loc op k rails?
Anders laat ik deze maar passeren denk ik.[xx(]
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

PeterBrz

Problemen zijn opgelost.

Ludwig

citaat:
Geplaatst door PeterBrz

Problemen zijn opgelost.

En hoe dan?
Een andere sleper?
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

ERVIN

Ondertussen heb ik de gelegeheid gehad om de huidige Reeks 55 van B-Models eens te vergelijken qua kleurstelling met een Reeks 55 van Marklin , toch een wereld van verschil hoor!![:0]

Met dank aan Mathias.[;)]

niko

mooie lok.
weet iemand wanneer de 5502 er aankomt

mvg niko
mvg Niko

boke

citaat:
Geplaatst door niko

mooie lok.
weet iemand wanneer de 5502 er aankomt

mvg niko

In het eerste kwartaal van 2011 heeft vanbiervliet me bevestigd.

Groeten,

Boke

niko

dan moet ik nog even wachten
thanks boke

mvg niko
mvg Niko

Metpetergaathetbeter

Ervin,
Misschien die loc van Marklin van de zomer een week in de zon zetten zodat hij wat afschijnt![:D][:D][:D]
Groeten Peter[;)]
Ps misschien kan weatheren een oplossing zijn om de kleuren van Marklin wat minder hard te maken !

boke

citaat:
Geplaatst door niko

dan moet ik nog even wachten
thanks boke

mvg niko

Je bent niet alleen, Nico! [;)]

Boke

the_gold

Super Erwin! Om de vingers bij af te likken. Ik heb ook een 5515 Sound, de 5502 zal zonder sound zijn waarschijnlijk. Ik heb namelijk ook nog een marklin 5531 met sound, maar die zal waarschijnlijk niet in de 5502 passen.