Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Roco 62

Gestart door Break302, 03 juni 2005, 16:45:37 PM

svvander

citaat:
Geplaatst door tonycabus

En Ervin, Sven bolt in MotII-formaat, niet in DCC!

Wel ik heb in de meeste van mijn Locomotieven decoders die zowel Motorola als DCC aankunnen. Ik weet alleen niet meer hoe mijn IB ingesteld stond... [B)][:(][:0]
Ik dacht DCC... in elk geval, de locomotieven worden zowieso geprogrammeerd via DCC.
Sven Vandersmissen Aan het afbouwen om iets anders op te bouwen. Elk einde is een nieuw begin.

ERVIN

Hoe de instellingen geprogrameerd zijn speelt weinig rol h? [:)],als ze maar rijden zoals het hoort[;)]

hapkin

Ik heb nog een vraagje over de 62 van roco. Kan je rijtuigen achter deze locomotief hangen en zoja welke ... En in welke periode heeft deze loco zo dan gereden. En bestaat er nu al zo een kitje van leds voor de verlichting "juist" te doen branden

theedooz

Achter een reeks 62 kunnen eigenlijk alle rijtuigen die met stoom verwarmd werden. Achter de blauwe 6215 kunnen ook rijtuigen die elektrisch verwarmd worden.

hapkin

@theedooz welke rijtuigen werden met stoom verwarmd[?]

Tom

M1, M2, L, K1,...
Maar voornamelijk M2's.
Tom

hapkin

Dus als ik het juist heb passen de bordeau m2 van marklin hier zeer goed achter. Of toch eerder de groene ,het is een 6218
En weet er nog iemand of er ergens setjes verkocht worden voor de lampjes te vervangen door bv leds...

mvg steve

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door hapkin

En weet er nog iemand of er ergens setjes verkocht worden voor de lampjes te vervangen door bv leds...

Brelec ging zo een set uitbrengen.

Anarchy

Steve,

Zowel de groene als de bordeaux M2 rijtuigen zijn goed voor achter je 6218.

theedooz

[/quote]Brelec ging zo een set uitbrengen.
[/quote]

Die set is er inmiddels. Een Roco 6218 (Monceau) kan je ook laten rijden met de (groene) dieseltrekduw M2's die Marklin heeft uitgegeven.

hapkin

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden. Maar heeft er iemand een emailadres van Brelec want dat wat ik heb gevonden krijg ik geen antwoord op. Of weet er iemand wat dit setje kost.

@theedooz ik geef ook de voorkeur aan de groene M2's,maar kan je ook voor deze nog ergens een stuurrijtuig vinden...
En weet er ook iemand in welke periode deze samenstelling voorkwam  

mvg Steve

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door hapkin

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden. Maar heeft er iemand een emailadres van Brelec want dat wat ik heb gevonden krijg ik geen antwoord op.

Probeer is via hier: http://www.brelec.be/catalog/contact_us.php

theedooz

@hapkin:

Het stuurrijtuig M2 BDx heeft artikelnummer 43536. Wellicht nog te vinden op Ebay of een (web)winkel. Ze worden wel steeds schaarser.

Grtz!
Tedo

Arbeco

Hallo,

Na een tijdje afwezig te zijn geweest, ben ik er weer eens bij! Mijn favoriete trein voor achter de reeks 62 is een stam M1 rijtuigen met stuurstand, deze heeft lange tijd zo rondgereden.

Groetjes Len.
Old diesels never die...

2230

Misschien staat het hier al, maar heb het niet gezien.
Ik had graag eens geweten welke motor er in de 6218 zit. Is die ook 5-polig ? Of ben ik mis ?