Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Roco 62

Gestart door Break302, 03 juni 2005, 16:45:37 PM

tonycabus

Vind ik ook[^]

We blijven w?l zitten met dat dat prijsverschil.

Of Roco redeneert idd "het is er niet bij M?* dus kasssaaaaa"
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Steven86

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Vind ik ook[^]
Of Roco redeneert idd "het is er niet bij M?* dus kasssaaaaa"



[:)] ik denk dat dit zeker meespeelt. Het is er niet bij M* en het prijsniveau lag/ligt er hoger, dus waarom niet moeten zijn bij R* denken.


rgp

Dag,

Idd terug naar dat prijsverschil.  Zonder dit model te kennen in WS, kan ik wel zeggen dat het meer is dan een sleper.  Een rijrichtingsschakelaar heb je ook nog nodig.
Nu wat is de kostprijs (als onderdeel) van een sleper: 10 euro ?  En van die electronische schakeling (20 euro).  Er blijft dus 20 euro over ovoor manuren en specifieke keten.  Waarom als onderdeel ?  Omdat -denk ik- het marktaandeel van Roco in WS te klein is als je het vergelijkt met dat in GS.
En dat van die "patent".
Jaren geleden heeft de CIWL een proces aangedaan aan Rivarossi omdat ze eisten dat voor ieder rijtuig van de CIWL een commissie zou betaald worden.  SHELL heeft dat ook geprobeerd.

Roland

n/a

Hi,

Een Roco WS uitvoering is meer dan een sleper, er is een kompleet andere aandrijflijn in de lok, meestal wordt er nog maar aan een kant van de lok aangedreven, inplaats van aan twee kanten zoals bij het GS model.
De kosten van de electronica komt erbij, ofwel een electronisch omschakelrelais dan wel een decoder, beide even duur. rond de 25,-- euro.

Mvg
Wim Ros

tonycabus

Ik doe er woensdag eens eentje open. Dan weten we meer...
Er zullen idd wel andere wielen onder zitten, maar wat de aandrijving betreft???
Jullie horen nog van me (al ga ik ook een beetje vakantie nemen, maar probeer wel kontakt te houden).
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

Bij Roco is de aandrijving voor wisselstroommodellen vaak maar op drie wielen in plaats van vier voor de gelijkstroom groep. Waarom ze dit doen ik weet het niet. Marklin brengt wel elocs / diesels uit met aandrijving op alle assen.

Steven86

Zou een decoder met omschakellogica echt zoveel duurder zijn dan een decoder die dit niet heeft; vraagje voor de electronicaspecialisten denk ik.

Dat er minder aangedreven wordt dan bij een GS model, word je ook niet happy van. Minder is niet altijd meer [:D]. Zeker niet wat aandrijving betreft.

mark7758

Davy schreef dat Marklijn aandrijving op alle assen had?
Wat dacht je van de reeks 55? De Reeks 59?
Aandrijving op 1 draaistel helaas.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Gerolf

Wordt dit w??r zo'n domme ruzie "Marklin tegen de wereld" ????
Dit komt me stilaan m'n strot uit, hoor ... [xx(] [xx(] [xx(]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

M4m

Ik ga hem ook aanschaffen,
ene met 2 bougies, 4 assen, 8 wielen.
De rest is ZIP (zever in pakskes)
Spoorse groeten, Peter

svvander

Daar begint het op te trekken... laten we nu gewoon afsluiten. Wat de meerprijs ook is, het is niet de moeite om er hier een onnodige, energievretende, discussie over M?rklin is beter dan de rest of omgekeerd, aan te gaan. Iedereen heeft zijn zegje kunnen doen, laat het ons daar bij houden. Ik heb mijn lesje geleerd, ik hoop dat andere dat ook gedaan hebben en ik zal er in de toekomst rekening mee houden, dat sommige mensen enkel kritiek kunnen geven en maar geen kritiek aanvaarden.

Live and let die... leven en laten leven... amen en uit.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Steven86

Misschien dat Tony het draadje kan splitsen in twee:

a) een draadje dat verder kan lopen over de 62, zodat we de mensen die hun tevredenheid over het 62 model willen uiten niet verder hinderen

en b) een draadje dat verder kan lopen over het verschil in prijs WS en GS voor hetzelfde model; want ik blijf wel eindelijk benieuwd naar waar dat prijsverschil kan inzitten.

Ik heb de volgende dingen geleerd: sleper, relais op decoder en een heel interessant idee van Roland over de kostprijs van een tweede productielijn. Ik ben meer en meer voor dat idee gewonnen.

ronny-vdv

Hallo gasten,

Nu jullie het over een meerprijs voor een wisselstroommodel hebben.

Hebben jullie al gedacht aan de gelijkstromers die een Marklin-model aanschaffen en extra dienen te betalen om het verbouwen naar gelijkstroom ???? Als wij als gelijkstromers een Marklin kopen moeten wij dat er maar bij nemen. Wij zeuren daar niet over.

Je weet welk systeem dat je kiest, dan moet je maar de blutsen met de builen bij nemen !!!!!!

En nu stop en gedaan met deze discussie en terug naar de ervaringen met de 62.

Mvg,

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

rgp

Dag,

effe geen internetverbinding gehad.  Ben wel geschrokken van sommige reacties.

Gerolf: er is geen "M?rklin tegen de hele wereld".  Maar als men al geen feiten meer maf aanhalen en daar vragen mag bij stellen, ja dan moet men dit forum omdopen tot "lulhoek".  Maar 't zal wel de hitte zijn.

Het idee om deze draad te splitsen is een goed idee.  Tony !

Alle ne goede avond.

Roland

tonycabus

Wel, splitsen doen we een andere keer wel. En zeuren liever niet.

Ik heb een Roco 6218 3-rail opengedaan en de constructie is idd flink verschillend. Buiten de typische wielen is het draaistel met de sleper volledig verschillend en op ??n as aangedreven, omdat door de sleper gewoon geen plaats is om een tandwiel op de binnenste as van dat draaistel te monteren. Er zitten ook 4 antislipbanden op, die lok zal dus wel even veel "trekken" als een M?rklin. Want daar zit het geheim gewoon. Op 2-rail-modellen kan je omwille van de stroomafname gewoon niet zoveel bandjes monteren.
Gezien het ook om een kleinere oplage gaat zal het prijsverschil waarschijnlijk gewettigd zijn.
En verder ben ik het eens met Ronny (heb ook een flinke smak moeten uitgeven om M?rklin modellen om te bouwen naar 2-rail)en Gerolf.[:D]

Ik citeer RONNY:
Je weet welk systeem dat je kiest, dan moet je maar de blutsen met de builen bij nemen !!!!!!
En nu stop en gedaan met deze discussie en terug naar de ervaringen met de 62.

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)