Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

Roco 62

Gestart door Break302, 03 juni 2005, 16:45:37 PM

tonycabus

Er rijdt een 6218 in NEERPELT (MTE) sinds zijn verschijning.
Dag in dag uit...!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

christophev

effe iets heel anders,
als ik die imitatie buffer balk maar moet ik dan de ventieljtes rood en wit schilderen of gewoon zwart laten ???

Brunel

Naar aanleiding van een ander draadje kwam ik hier terecht. En ik heb met verbazing de verklaringen voor het prijsverschil tussen een tweerailmodel en drierailmodel gelezen.

Dat prijsverschil is echt het gevolg van verschillende markten. Iemand heeft dat ook geschreven. Roco is geen liefdadige instelling en rekent dus de prijs waarvoor ze denken nog genoeg loks te kunnen verkopen en op de drierailmarkt is die prijs hoger dan op de tweerailmarkt. Of ze die prijs altijd goed hebben vastgesteld, is natuurlijk wat anders, gezien de recente ontwikkelingen.
Technisch zijn de verschillen in ieder geval vrij klein. Er moeten andere wielen op de assen worden geperst, er moet een sleper onder en er moet een decoder in. De kostprijs voor Roco van sleper plus decoder is hooguit 10 tot 20 euro. Roco koopt die dingen echt aanzienlijk goedkoper in bij ESU dan de prijs die wij in de winkel moeten betalen. Als het model op minder assen wordt aangedreven, dan betekent dat alleen dat sommige tandwielen niet worden geplaatst. Kost ook al niks.

Kortom, de kostprijs van een drierailmodel is niet zo heel veel hoger dan de kostprijs van een tweerailmodel. De marktprijs is kennelijk aanzienlijk hoger.

ronny-vdv

Hallo,

Hier zijn de Nederlandse opvolgers van de 62'ers.
ACTS !!!!!

Ze zijn zeker geslaagd te noemen.

Mvg,

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

jossebe2000

tonycabus

Aan Brunel: De 3-rail-modellen van Roco hebben een draaistel dat aangepast is voor de sleper, en de decoder standaard erin. Dan kan de machine zonder electronisch relais meteen analoog ?n digitaal rijden. Persoonlijk vind ik dus ook dat het prijsverschil niet zo enorm groot is, vergeleken bij een 2-rail-model zonder decoder.

eric

Ik heb deze loc in de ACTS uitvoering gekocht nr 62771 van Roco (blauw-gele schildering) en hierzit de verlichting op de juiste plaats . Rood aan de buitenzijde en wit aan de binnenzijde. Zou het voor de NMBS versie ook veranderd zijn ?

loco

Inderdaad, de nederlandse versie van onze Belg is beter afgewerkt. De verlichting zit juist. Alleen brandt het achterste lampje binnenin wanneer je vooruit rijdt. Maar dit lijkt mij geen probleem te zijn. Ik heb hier de zwarte uitvoering bij mij, en wat me opvalt is dat de oranjerode band er echt dik op ligt.  Dus op het zwart. Precies alsof men de loc heeft moeten afplakken en de tape te laat heeft verwijderd. Ik weet niet welke techniek men gebruikt voor de opdruk. Alvast geen tampondruk. Ik heb de indruk dat het een soort zeefdruk is. Ook de opdruk "Logistic" komt zeer zwaar over. Ook de machnist is verdwenen. En je krijgt er op de koop toe nog een extra handrailingske bij. Op de Nederlandse verie loop de handgreep op de kop van de loc niet door. Ze hebben dus een nieuwe moetn maken, en de oude wordt in de set meegeleverd.
Loco
Loco

Mijn favoriete websites: http://www.cooltrain.be

eric

Bij de blauwe versie is de gele band ook goed dik gespoten.
Het ACTS kenteken is precies een decal.
Voor de rest een prima loc met excelente rijeigenschappen.
Hoe de lampjes branden had ik nog niet op gelet. Ik rij namelijk nog analoog en dan moet je de kamer al pikkedonker maken en de trafo bijna helemaal opendraaien om van een Roco loc de lichtjes te kunnen zien.

svvander

Over lichtjes gesproken... ik heb vandaag eindelijk mijn 62 van Roco (68772) kunnen testen. Na alles te hebben ingevoerd in de intellibox, bleek dat de lichten bleven branden (?!)

Normaal gezien zou op CV50 de functie van de lichten moeten staan. Maar bij het programeren geeft hij daar een fout...
Wie kan me hierbij helpen? (Dus de juiste CV met de juiste nummer om de lichten manueel aan/uit te kunnen schakelen.)

Alvast bedankt.
Sven Vandersmissen Aan het afbouwen om iets anders op te bouwen. Elk einde is een nieuw begin.

ERVIN

HOI SVEN,is het niet zo dat als je je loc op de sporen zet en de toets "function"indrukt dat uw lichten gaan branden en als je op "off"drukt de lichten terug uitgaan?Zo gebeurt het toch bij mijne 62er die word aangestuurd door het TWIN-CENTER.

svvander

citaat:
Geplaatst door ERVIN

HOI SVEN,is het niet zo dat als je je loc op de sporen zet en de toets "function"indrukt dat uw lichten gaan branden en als je op "off"drukt de lichten terug uitgaan?Zo gebeurt het toch bij mijne 62er die word aangestuurd door het TWIN-CENTER.

Da zou inderdaad het geval moeten zijn... maar ze blijven dus gewoon branden.... [:(!]
Sven Vandersmissen Aan het afbouwen om iets anders op te bouwen. Elk einde is een nieuw begin.

ERVIN

HOI SVEN,ik ben het even aan het uitzoeken geweest wat de mogelijke problemen zouden kunnen zijn,mss heeft het iets te maken met het aantal rijstappen,het kan zijn dat uw loc op 28 rijstappen is ingesteld terwijl uw DCC-FORMAT op 14-27 of 128 rijstappen is ingesteld?Als dit geen resultaat opleverd probeer dan de loc eens te "resetten"??Meestal lost het probleem zich dan vanzelf op.

svvander

Hey Ervin,

Dat ik daar niet aan gedacht heb! Gewoon ge-reset en hij bolt terug zoals het moet... bedankt!

tonycabus

En Ervin, Sven bolt in MotII-formaat, niet in DCC!