Nieuws:

Nu in MSM 272 TEST: Märklin reeks 17 | L.S.Models 2707 Certus | Piko NS 7501 | P.I.R.A.T.A. NS-nachttrein

Hoofdmenu

Margaaz, een Zwitsers baantje

Gestart door prulleman, 09 oktober 2009, 23:57:40 PM

prulleman

deze foto is beter. De vorige was belicht met een spaarlamp en dat is inderdaad erg blauw. Ook heb ik de resolutie terug verbeterd zodat je terug meer details kan zien. Het glas licht overigens nog los zodat ik gemakkelijk een ander stuk kan inzetten.[;)]

rixke rail

citaat:
Geplaatst door prulleman
Het glas ligt overigens nog los zodat ik gemakkelijk een ander stuk kan inzetten.[;)]

Ja Jan, te vervangen door zoiets :[;)]

Op deze manier :

Dat geeft dit :

Edit : een doorschijnende plexiglasplaat met daar bovenop waterfolie gaat natuurlijk ook !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

prulleman

Ik kan nog altijd experimenteren met diverse soorten. Het diorama bestaat uit twee helften. De bovenkant is ietsje groter dan de onderkant.

Het glas is dus gesandwiched in het diorama. Dus alle experimenten zijn nu mogelijk[;)]

gjvdz

[:D] Ik heb net de zelfde bus lijm op mijn werktafel staan [:p]
Mvg Giel-Jan

prulleman

Mijn internetconnectie schijnt weer in orde te zijn. Veel is er niet gebeurt met Margaaz. En er zal voorlopig ook niet veel meer gebeuren. De baan moet klaargemaakt worden voor de expo in Blankenberge. Dit zal ook de laatste zijn. Hierna zal de baan bij mij thuis een vast plaatsje krijgen. Maar het verhaal begint opnieuw, want in de huidige vorm past ie thuis niet goed. Dus zullen er een paar modules verdwijnen en ook weer nieuwe (passende) in de plaats komen. Voorlopig is het dus uitsluitend sleutelen aan de treinen zelf. Overigens ben ik al goed gevorderd met de ombouw naar Faulhaber motoren. Het is de bedoeling om alle loks aan te pakken. Dan wel stuk voor stuk want het is een hele investering hoor.

Momenteel sta ik dus open voor suggesties ivm de verbouwing tot vaste baan[;)]

gjvdz

Het stuk spoor tussen Stalden en Zermatt heeft een apparte uitstraling.
Er zijn echt stukken waar je in een dal rijd waar de wereld lijkt te bestaan uit het spoor, de rivier en de muren van bergen erond.
Mvg Giel-Jan

evan

Aha "Belgakrom" werkt weer bij je[:D].

Ga je nu in je vaste opstelling een nieuwe brug bouwen?  Je had er ns over gesproken.  Volgende maand in Zwitserland wat ideetjes opdoen?[;)]

Grts
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

prulleman

voila, terug in de running. Margaaz stilaan klaar maken voor zijn allerlaatste publieke optreden. Expo in ....Blankenberge. Daarna krijgt Margaaz wel een ander leven. Ik denk hem vast op te stellen en wat te verbouwen zodat alles beter past. Ik sta alvast open voor suggesties[:)]

evan

Gene "Chinese multiplex" meer gebruiken[:D]

Het zal leuk zijn als vaste opstelling!  Ik ben er van overtuigd[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

prulleman

het is weer stilaan winte aan het worden, dus stilaan beginnen denken aan grotere projecten. ik denk dat Margaaz vrijwel helemaal gesloopt zal worden met uitzondering van de 3 stationmodules. alle techniek steekt hier in. voor de rest is het een enkelspoortje door het landschap. ik heb een voorraadje flexrails, inclines en plastercloth en een hoop styrodur verzamelt. Ook een zeer goede multiplex (gene chinees meer[}:)])staat klaar om verzaagt te worden. feitelijk ga ik dus een nieuwe baan rond margaaz bouwen. als ik modulair blijf kan ik misschien nog wel eens deelnemen aan een expo. het bouwen word er dan wel niet makkelijker op.

evan

citaat:
Geplaatst door prulleman

als ik modulair blijf kan ik misschien nog wel eens deelnemen aan een expo.

Aha!!! Das genoteerd![;)]

prulleman

Project: Margaaz reloaded is vollen bak vertrokken. Binnenkort fotos van nieuw kopstation, Margaaz is nu mijn vast opgestelde thuisbaan geworden, wil nu met panto tegen de bovenleiding rijden enz..

prulleman

Ondertussen is het eerste stuk bovenleiding berijdbaar. Ze heeft geen functie, maar de panto zit er wel tegen. Ondergronds staat de panto dus gewoon omhoog. Dus achter elke tunnel staat er een pantovanger. Anders boem knots[:o)]

Dit is het koppelstuk tussen Margaaz en het middelste schaduwstation (heft nog geen naam, hulp gevraagd[;)])

Michiel

citaat:
Dit is het koppelstuk tussen Margaaz en het middelste schaduwstation (heft nog geen naam, hulp gevraagd)

Vereina... tunnel...schaduwstation...?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

grove den

Ja freilich: "der K?ppelstocktunnel" [:)]
Of....bedoelde je het schaduwstation????
en ben  benieuwd het 'r weer  gaat uitzien, vast en zeker weer genieten van je plaatjes/werkzaamheden

Jos