Margaaz, een Zwitsers baantje

Gestart door prulleman, 09 oktober 2009, 23:57:40 PM

prulleman

#105
van een mal van Sporle. natuursteen en trap. Deksteen van evergreen, reling van heki. Alles is gelijmd met montagekit van pattex. wel eerst even de gipsen onderdelen nat maken want anders[}:)]

prulleman

#106


van een evergreen strip maak je een ideale deksteen. Gips is beter, maar als je er een reling wil opzetten is dat veel te fragiel. Gips gaat kapot als je zo dicht bij de rand moet boren. Daaom kies is voor plastic. Met een ijzerzaagje, een mes en een staalborstel is dit een fluitje van een cent[;)]

prulleman

#107


de trap in grondlaag



na washing met zwart en sienna. er komt nog een wash bruin en dan drybrush met lightgrijs. geen wit, dat contrasteert te fel[:D]

René

#108
Dat ziet er schoon uit meneer Prulleman. Dat is zeker niet voor de prullenbak.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

amest

#109
ook een van de draadjes die ik van het begin volg, heel knap die trap (de rest ook trouwens)
groeten,

Arvid

jan77

#110
Als ik jou was zou ik mijn nickname veranderen want dit is zeker geen werk van een prulleman[;)]
Grtz Jan

SuSke

#111
citaat:
Geplaatst door jan77

Als ik jou was zou ik mijn nickname veranderen want dit is zeker geen werk van een prulleman[;)]
Grtz Jan


't is maar waar je vandaan komt zeker.
Bij ons is een "prulleman" iemand die vanalles in (of uit) elkaar prult. Als die er dan niets van bakt, wordt het een prutser.
Ik denk niet dat prulleman tot de laatste categorie behoort.

Ik zou gewoon zeggen, doe zo voort want iedereen leert er wat van.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

janjozef

#112
gelijk hebt ge frans

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Michiel

#113
Jan Prulleman, machtig mooi gemaakt. Jij hebt dat al eerder gedaan [:D] Zonder spotten, prachtig e overtuigend resultaat.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

prulleman

#114
allee, ik heb hier blijkbaar fans[:I]

bollen neus

#115
citaat:
Geplaatst door prulleman

allee, ik heb hier blijkbaar fans[:I]



Waarom niet? Als het mooi is is het mooi en er zullen nog wel meer fans zijn dan je denkt hoor.[:)]
Het blijft boeien en dat is de bedoeling toch van jou hoop ik ?
Zou zelfs zeggen, vree knap.[:D]

prulleman

#116
Na de expo terug aan de slag. Ik koester plannen om margaaz uit te breiden. Maar eerst moet ik me nog bekwamen in het het maken van rotspartijen. Van Evan heb ik wat opgestoken en het was tijd om het geleerde eens in de praktijk te brengen. Het gaat hier om een "vingeroefening". Dus gewoon een  stuk rots. Ik zou graag zoveel mogelijk commentaar krijgen over vorm, kleur en algemene eerste indruk. Dan kan ik me verbeteren en bijsturen vooraleer het echte werk begint[;)]


PeterBrz

#117
Dat ziet er ferm goed uit moet ik zeggen [;)]

Paulogic

#118
Ik vind die heel goed. Je mag er t rots op zijn.
mvg,
Paul(ogic)

Gerolf

#119
Indrukwekkende rots [:0]
Op de foto is het niet zo goed zichtbaar, maar zijn er sporen van evolutie op de rots (afgebroken rotsdeeltjes op vlakke stukken, zand, ... ) ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw