Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

Roco 20 Blauw NMBS 2009

Gestart door nohab, 19 maart 2009, 17:52:24 PM

Anarchy

citaat:
Geplaatst door chef garde

citaat:
Geplaatst door PeterBrz

Op de beeldmaterialen die ik gezien heb vertrekt de loc toch pas als het motorgeluid op volle toeren is?! Ben ik mis dan?

Het grootste lawaai van een 20 komt van de compressor, niet van de motor ...

Euh nee, van de ventilatoren [;)]

chef garde

citaat:
Geplaatst door Anarchy

citaat:
Geplaatst door chef garde

citaat:
Geplaatst door PeterBrz

Op de beeldmaterialen die ik gezien heb vertrekt de loc toch pas als het motorgeluid op volle toeren is?! Ben ik mis dan?

Het grootste lawaai van een 20 komt van de compressor, niet van de motor ...

Euh nee, van de ventilatoren [;)]

Als t maar wind maakt!!  [:D]

D_Loc

citaat:
Geplaatst door PeterBrz

Een vraagje;
Is het mogelijk om de loc pas te laten vertrekken wanneer het motorgeluid op volle toeren is? Dus niet een seconde vroeger zoals dit nu het geval is?

Groeten, Peter

Ik heb even in de Loksound-file van de reeks 20 gekeken en dit is mogelijk. Alleen dient dit wel in het geluidsschema aangepast te worden wat betekent dat je over een Lokprogrammerbox moet beschikken om het geluid opnieuw in de decoder in te lezen. De wijziging zelf stelt overigens niet veel voor. Indien gewenst kan ik via schermprints van de Lokprogrammersoftware laten zien wat er aangepast dient te worden

Via een CV wijziging is het volgens mij niet mogelijk.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

PeterBrz

En is dit in de werkelijkheid ook zo het geval? T lijkt me gewoon vreemd [:D] vandaar mijn vraag

Groeten, Peter

D_Loc

citaat:
Geplaatst door PeterBrz

En is dit in de werkelijkheid ook zo het geval? T lijkt me gewoon vreemd [:D] vandaar mijn vraag

Groeten, Peter

Volgens mij heb je gelijk. Kijk maar eens naar dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=Q9clswOtl48 (doorspoelen naar 5:10), na meer dan 10 seconden loeien komt er beweging in de trein...
Dirk

itchy

(effe off-topic, maar zichtbaar op het filmpje:)

Is dat geen vreemde samenstelling?

NMBS HLE 20
SBB EC 1e klasse
SBB EC 2e klasse
SBB EC 2e klasse
SBB EC 2e klasse
NMBS I6 2e klasse
NMBS I10 Dms bagagewagen

Wist niet dat aan de Iris/Vauban een Dms hing!

Steven
citaat:
Geplaatst door D_Loc
http://www.youtube.com/watch?v=Q9clswOtl48 (doorspoelen naar 5:10), na meer dan 10 seconden loeien komt er beweging in de trein...
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

PeterBrz

citaat:
Geplaatst door PeterBrz

citaat:

Ja dat bedoel ik dus..
En in model vertrekt hij dus al vooralleer het geluid op volle toeren is..

Anarchy

Weet je wat dat filmpje is ...

De loc staat eerst stil zonder ventilatie. De bestuurder mag vertrekken en zet de ventilatie in dienst. Hij lost de remmen en kan vertrekken. Heeft dus niets te maken met het toerental van de motoren [;)] Je hoort gewoon de ventilatoren die in dienst komen ... In model kan je de ventilatie ook apart schakelen via een functie!

PeterBrz

ok correct, maar de trein vertrekt toch niet vooralleer de motor op volle toeren is [:)]

Anarchy

citaat:
Geplaatst door PeterBrz

ok correct, maar de trein vertrekt toch niet vooralleer de motor op volle toeren is [:)]

Toch wel. Je denkt toch niet dat een loc aanzet als de motoren op vol toerental zitten? [}:)] Hetgeen je in het filmpje hoort zijn gewoon de ventilatoren die opgezet worden en dan vertrekt de trein ...

D_Loc

citaat:
Geplaatst door Anarchy

In model kan je de ventilatie ook apart schakelen via een functie!

Inderdaad, daar had ik (nog) niet naar gekeken.
Dirk

the_gold

Wat ik wel jammer vind is dat je het mooie geluid aleen hoort bij het aanzetten, voor de rest is het aleen het aparte inschakelen van de ventilatie. Maar deze ligt toch bijna altijd aan of niet?

nmbs

citaat:
Geplaatst door the_gold

Wat ik wel jammer vind is dat je het mooie geluid aleen hoort bij het aanzetten, voor de rest is het aleen het aparte inschakelen van de ventilatie. Maar deze ligt toch bijna altijd aan of niet?

Nee, dat is de MGA groep (alternator) die je hoort draaien, soms samen met de compressor.  De ventilatie wordt afzonderlijk aangezet.  Deze komen in groepen van 2 in dienst met een halve seconde tussen iedere keer.  
Ik vind het geluid in model eigenlijk wel teleurstellend, net of er geen ventilatie opzit en hij enkel met het geluid van de alternator rijdt...
Ik heb overlaatst de 2005 in dienst gezet en het geluid opgenomen van stilte[:o)] tot ventilatie[:p], zal eens proberen om dat hier ergens te posten

Mvg

PeterBrz

citaat:

Ik heb overlaatst de 2005 in dienst gezet en het geluid opgenomen van stilte[:o)] tot ventilatie[:p], zal eens proberen om dat hier ergens te posten

Doen! [:D]

ERVIN

Even dit " oude " draadje terug herlezen , ik ben van plan om mij een 20er te gaan aanschaffen , maar hoe zijn de rij-eigenschappen eigenlijk van deze loc , en is hij voldoende sterk om een lange sleep containers te trekken , moet een schuttle-trein worden tussen de haven van Antwerpen en Zee-Brugge.[^]