Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Eres

Heel mooi die stoom loc een stukje nostalgie.

Wim

Steam.N

Citaat van: Binco op 05 mei 2013, 18:40:40 PM
De 'Energy 507' van de Luxemburgse vereniging Train 1900 gespot  8) ...
Waar en wanneer heeft die 507 indertijd effectief gereden ?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Binco

Citaat van: Steam.N op 05 mei 2013, 19:11:26 PM
Citaat van: Binco op 05 mei 2013, 18:40:40 PM
De 'Energy 507' van de Luxemburgse vereniging Train 1900 gespot  8) ...
Waar en wanneer heeft die 507 indertijd effectief gereden ?
Zij heeft dienst gedaan bij 'Coke ovens Zeebrugge' van 1952 tot 1970.
Weliswaar zonder tender, deze is er bij de restauratie bijgekomen om langere afstanden te overbruggen.
;)

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Eres

Dirk

Dat met die schrootwagons ik denk dat deze naar Thionville gaan. In Thionville is een staalverwerkend bedrijf dat heel veel schroot importeert oa vanuit Nederland zowel per kamion als per spoor. Ben er enkele keren geweest, Wij hadden destijds vaak containers met oude electromotoren vanuit Rusland en die gingen naar Thionville ook per spoor.

Groet

Wim

doomslu

#2300
Dit schroot was bestemd voor de hoogovens van Arcelor in Esch.
Er is heel wat vervoer van schroot en staal tussen Esch en Mertert (haven aan de Moesel).
Boten voeren schroot aan en staal af.
De haven (of liever haventje) van Mertert ligt hier als het ware aan m'n achterdeur.
Een artikeltje daarover kan je lezen in MSM 50, de staalspecial.

Edit: wat illustraties toevoegen...



Trekken:


En duwen:


luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

Wellicht dat ze daarom een tijd geleden in Zeebrugge was tijdens de paasvakantie, die stoomloc.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Eres

Luc

Hele mooie foto's en dank voor je tekst en uitleg. Wat je mij vertelde was dus voor mij een onbekend iets. Ben alleen in Cochem en in Trier enigszins bekend maar dan alleen van de lange weekenden die we daar in de regio doorbrachten. Mocht er heel graag komen.

Zou niet weten of die staalfabriek in Thionville nog bestaat? Ik heb met de containers al 10jr niets meer te maken en dan kan er veel veranderen. De tijd gaat snel als je met pensioen bent.

Groet

Wim

OlivierV

Wim, je foto's zijn vandaag mooier dan anders!

Het soort graffiti op de gummineus valt te appreciëren, het zijn tenminste niet van die domme tags en het B-logo is er nog mooi in verwerkt! :D

@Binco, toevallig op het stoomfestival gaan spotten? :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

doomslu

Citaat van: Eres op 05 mei 2013, 20:39:11 PM
Luc

Hele mooie foto's en dank voor je tekst en uitleg. Wat je mij vertelde was dus voor mij een onbekend iets. Ben alleen in Cochem en in Trier enigszins bekend maar dan alleen van de lange weekenden die we daar in de regio doorbrachten. Mocht er heel graag komen.

Zou niet weten of die staalfabriek in Thionville nog bestaat? Ik heb met de containers al 10jr niets meer te maken en dan kan er veel veranderen. De tijd gaat snel als je met pensioen bent.

Groet

Wim
Het gaat overal achteruit met het staal...

Als je eens in de buurt bent, kunnen we eens gaan kijken naar de haven.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

D_Loc

Citaat van: Kautenbach op 05 mei 2013, 18:30:50 PM
mooie foto's Dirk! gaaf hoor 50 jaar en nog steeds zo ingezet worden!

Wat denk je over hun inzet, loopt die nog een paar jaartjes door?
Twee jaar geleden zou ik gezegd hebben nee. Maar het zou me nu niet meer verbazen als ze 2014, 2015 of misschien zelfs 2016 gaan halen....
Een afscheidsrit hoeft in ieder geval niet meer te worden gehouden want die is er al geweest  ;)

In 2005 werd mij op het depot van Luxemburg verteld dat ze eerstdaags uit dienst zouden gaan. Uiteindelijk duurde het nog tot 2010 voordat de eerste echte 'slachting' plaatsvond en zouden ze eigenlijk allen eind 2010 uit dienst genomen worden, dit werd vervolgens echter uitgesteld tot december 2011. Begin 2012 reden er nog twee maar in februari van dat jaar is de 1815 gereactiveerd, zodat er weer drie beschikbaar waren. De geruchten waren toen dat ze in september (van 2012 dus) aan de kant zouden gaan maar inmiddels weten we beter. Anno 2013 gingen niet de oude vertrouwde 1800'en aan de kant maar de geleasede 1500'en werden teruggegeven aan de leasemaatschappij, op twee na.
En er is meer, de 1812 staat niet meer afgesteld op Howald maar is verplaatst naar de werkplaats en nu ga ik even fluisteren want ik kom in het geruchten circuit terecht: Wat de precieze reden van deze actie is, is niet bekend maar het zou zo maar kunnen betekenen dat er binnenkort ineens weer vier 1800'en in dienst zijn...
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Eres

Olivier

Dank voor je komplimenten. Dankzij de zon en misschien wat andere ideeën opgedaan om iets anders te doen dan altijd het geijkte. Denk dat ik binnenkort maar eens voor een zonnefilter zal gaan. Het is mijn eerste volle jaar in de treinen fotografie en lijkt mij geen overbodige luxe


Luc

Zeer zeker hou ik mij aanbevolen om dat een keer te gaan doen. Dank voor het aanbod. En ja helaas gaat het erg slecht in de staalhandel Ook de prijzen voor de sloopschepen zijn aan het dalen In enkele maanden $ 100 per ldt minder. En dat heeft natuurlijk zijn gevolg voor oa vervoer per spoor.

Ben ooit een keer bij de Hoogovens in Beverwijk geweest. Ik zat toen op een kantoor en kwam er een treinlading met vloeibaar staal voorbij in die lange flessen achtige wagons. Je voelde de hitte dwars door alles heen. Ook van die dikke blokken staal die nog niet afgekoeld waren op wagons die gingen naar de walserij

Daar waar ik vlakbij heb gewoond in NL in de regio van Alblasserdam had je Nedstaal maar ik zou niet meer weten of ze daar ook een spoor aansluiting hadden dacht haast van wel. Daar werd draadstaal gemaakt oa een product voor het maken van spijkers.

Groet

Wim

doomslu

In 2011 heb ik het genoegen gehad eens een rit met de reeks 1800 CFL Cargo te mogen meemaken (met dank aan...  ;)). Twee 1800'en in treinschakeling... zweten dat we gedaan hebben.  :D

Dirk zag ons passeren:


Zware blokskes...


luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

Hoezo zweten? Moest je duwen of zo? 8) 8)
Maar het blijft leuk om naar te kijken.  ;D
Ergens in het najaar maar weer wat gaan plannen. (Paar dagen CFL 1800-en.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Eres

Ja die temperaturen die ken ik maar al te goed en dat is heel warm van die blokjes.  Aanstekers overbodig gewoon even in de buurt houden en hij gaat vanzelf aan

Wim