Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Eres

#2070
Ja zoals ieder weekend ben ik ook vandaag weer in Gouvy geweest. En ja daar stonden dus twee treinstellen t.w. de hle 1804 en de MR 479. Beiden nog niet in de verzameling dus een aangename aanvulling. Ik ben nog maar pas bezig dus heb ik nog steeds grote kansen om iedere keer een aanvulling te krijgen. Nu dit weekend de klok weer in de zomer tijd gaat kan ik in de avond uurtjes ook wat opnames maken van de hle 18/19 reeks die altijd rond 20.00 binnen komen.

De 1804 heeft 11 rijtuigen achter zich hangen en dat voor een eerste traject Gouvy-Luik en dan door naar Brussel. Denk dat het eerste traject zwaar verliesgevend zal zijn gelet op het aantal passagiers wat er dagelijks in en uit gaat. Maar ja wie ben ik in deze spoorse wereld.







Deze close-up foto werd gemaakt op het wandelpad tussen het perron en het seinwachtershuis. JA en dan moet je letterlijk op je knieën gaan.





En dan nu de MR opnames









En ja wie had dat ooit gedacht om voor een MR door de knieën te gaan?



Ik zoek nog steeds diverse foto's van de hle 18 en 19 als er iemand is die bereid is mij te helpen heel graag. Het is puur voor prive en niets anders.

Groet en allen een fijn paas weekende

Wim

Jurgen

Wat ik me nu al een tijdje afvraag, loop jij daar altijd zomaar tussen en over de sporen? Of ga jij iedere keer toelating vragen?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Eres

Hallo Jurgen,

Ik ben al een hele bekend daar op het spoor van Gouvy. :) Men herkent mij en ze vertellen mij als me zien direct wanneer de volgende trein komt. ;)

In Gouvy heb je geen tunnels onder het spoor maar loop je over betonnen balken van het ene naar het andere perron en ook naar het seinwachtershuis. Als je dat pas gewoon volgt sta je pal voor de hle loc. Deze staat in het weekend vrij geparkeerd en kan je de mooiste opnames maken. Voor het maken van de MR of MS stellen dat vraag ik even want dan moet ik het gravel pad volgen en dat doe ik niet zomaar.

Veiligheid hesje aan want dat is een eerste vereiste en dan mag het. Maar ze vertellen wel iedere keer dat ik BESLIST niet op de spoorbaan mag komen en HELEMAAL niet op de sporen die in gebruik zijn. Anders vertrekt niet alleen de trein vertrek ik ook voor de laatste keer.  Ik respecteer de regels en zo blijf je goede vrienden.

Ook is er regelmatig een controle van de Spoorwegpolitie en die kennen mij inmiddels ook maar dan wel positief. Handig als je af en toe je vrouw meeneemt

Prettige Pasen

Wim

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Eres op 31 maart 2013, 11:46:22 AM
Hallo Jurgen,

Handig als je af en toe je vrouw meeneemt

Prettige Pasen

Wim


:o :o :o :o :o :o ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ??? ??? ??? ??? ???


ook een Zalig paasfeest !

Groeten Peter ;)

Jurgen

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 31 maart 2013, 11:58:43 AM
Citaat van: Eres op 31 maart 2013, 11:46:22 AM
Hallo Jurgen,

Handig als je af en toe je vrouw meeneemt

Prettige Pasen

Wim


:o :o :o :o :o :o ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ??? ??? ??? ??? ???


ook een Zalig paasfeest !

Groeten Peter ;)


Net als bij Peter slaat mijn fantasie nu volledig op hol.  ;D

Wel leuk als men je kent en het geen probleem is om foto's te maken. Ik had al wel zo'n vermoeden.
Misschien moet je eens vragen of je foto's mag gaan nemen van de oude draaischijf en andere installaties. Ik denk dat dit toch ook mooie foto's moet opleveren.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Eres

Jurgen,

Foto's van de draaischijf in Gouvy heb ik al. Vorig jaar is in mei Marc met zijn vrouwweer  Mieke in Gouvy geweest en hebben met ons drieën een wandeltocht gemaakt over het terrein. Er staat nog een kraan waarmee men de locomotieven kon optillen en een signaalmast voor controle op de hoogte van de lading van de wagons.

Mijn foto's zijn toen verloren gegaan maar heb inmiddels een mooie aanvulling gekregen van Marc welk een bekend lid is op de forum. Ja helaas het was een hele mooie dag maar barstte er in eens een hele zware onweer bui los en hebben we moeten rennen om nog droog te kunnen blijven. Zeer zeker ga ik deze zomer daar terug daar ik nu een betere camera bezit en dus kwalitatief betere foto's kan trekken.

Het is alleen verdraaid jammer dat men de boel laat verwaarlozen. Er wordt totaal geen aandacht aan besteed voor een beetje onderhoud en ligt de boel letterlijk weg te rotten. Ben een beetje bezig om wat aandacht te besteden aan de historie van Gouvy. Ik heb daarbij al veel hulp gekregen van Marc en een andere spoor vriend. Als je ziet hoe het vroeger was met de stoom en later de diesel locs gaat je hart open maar nu de tranen in je ogen van wat er over is gebleven.

Binnenkort ga ik naar Libramont wat hier 60km vandaan is en ook een leuk station is met diverse interessante aansluitingen alleen heb ik het idee dat ik daar niet zoveel vrijheid zal krijgen als hier in Gouvy. Ook Luxembourg stad en Luik staan op het bezoekers lijstje dit jaar. Weet niet of in La Roche ook treinstellen komen? Schijnt dat het daar bij Marloie niets meer is en gesloten is.

Dan ook eventueel nog een keer naar Eupen wat leuk moet zijn daar het op de grens met Duitsland is en misschien interessant voor de DB treinstellen.

Vanuit de winterse Ardennen een groet aan de lezers van dit verhaal.

Wim

Eres

Jurgen en voor de andere liefhebbers. Hier enkele opnames van de draaischijf en andere te Gouvy. Let op dit zijn foto's welke door Marc Michielsen zijn gemaakt en hem alle eer toekomt









Veel kijk plezier

Wim












Steam.N

Geen idee of iemand hier op 't forum interesse heeft voor Italiaanse treinen ...
Vorig weekend in Rome toch maar even het station ingedoken, en de perrons afgelopen :

Oudjes en klassiekers :












Maar ook enkele TGV-achtige modellen :








Iets beter geslaagd dan ons lelijke eendje Fyra, lijkt me ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Jurgen

@ Wim (eres): Dank je voor de foto's.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

D_Loc

Ik weet niet of hier interesse is voor de Haagse PCC's maar gisteren (1 april 2013) werden er tijdens de Paasmarkt rondritten door Den Haag gereden met de 1022 (uit 1952) en 1210 (uit 1963)

Hierbij enkele plaatjes:


De 1022 staat aan het Lange Voorhout klaar om te vertrekken.


De 1210 is zojuist vertrokken vanaf het Lange Voorhout en rijdt hier het Tournooiveld op richting de Lange Vijverberg en het Buitenhof.


Iets verder op het Tournooiveld.


De 1022 op de Lange Vijverberg, deze tram heeft nog het Amerikaanse uiterlijk met de kleine bovenraampjes.


De 1022 draait het Buitenhof op.


En wat dichterbij...


De 1210 op het Buitenhof



De 1022 op het Buitenhof met in de achtergrond het Binnenhof.


De 1210 op de Lange Vijverberg met in de achtergrond het Buitenhof

Uiteraard hoort  hier ook een video (klik) bij ;)
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

OMC

Apart uiterlijk hebben die trams wel, lijken me wel een stootje te kunnen verdragen.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

D_Loc

Citaat van: OMC op 02 april 2013, 21:31:48 PM
Apart uiterlijk hebben die trams wel, lijken me wel een stootje te kunnen verdragen.
Ze hebben het Amerikaanse uiterlijk alleen dan in een wat slankere uitvoering (lees minder breed). Technisch zijn ze, naar ik aan neem, gelijk aan de Belgische PCC's.
Ze zijn trouwens gebouwd door BN.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

bockie

Gisteren gespot in Geraardsbergen en Zottegem. Lok 507 op weg van Luxemburg naar Brugge.






TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.