Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

OMC

#900
Crossrail heeft bv. ook zo'n trein met alleen maar lege platte wagons (SGNSS e.d. voor de liefhebbers) die rondrijdt tussen bepaalde terminals.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

vanmiegroet

#901
De trein die ik zag reed weg van Antwerpen maar hij reed wel richting Aalst.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

B-Cargo

#902
Mooie foto's idd!!
Wat de "Sloe" betreft, vandaag heeft hij ook gereden, ook met 7778 en 7779, morgen zullen het 7778 en 7867 worden. De trein wordt momenteel toch door B-Logistics gereden maar het fijne weet ik er (nog) niet van..
Voor de liefhebbers: er rijdt ook een nieuwe trein Zandvliet>Kijfhoek, +/- 3200 ton kolen, wagens type FALS, tractie 2x reeks 28

OMC

#903
citaat:
Geplaatst door B-Cargo

Mooie foto's idd!!
Wat de "Sloe" betreft, vandaag heeft hij ook gereden, ook met 7778 en 7779, morgen zullen het 7778 en 7867 worden. De trein wordt momenteel toch door B-Logistics gereden maar het fijne weet ik er (nog) niet van..
Voor de liefhebbers: er rijdt ook een nieuwe trein Zandvliet>Kijfhoek, +/- 3200 ton kolen, wagens type FALS, tractie 2x reeks 28



Ik heb afgelopen week op een forum, weet niet meer welk, een reactie gelezen van een TB van Genk die zei dat ze "de Ford" terughebben. Al kan je een forumreactie soms beter met een korreltje zout nemen.

Die nieuwe trein naar Kijfhoek, heeft die in zijn eerste rijdag geen ongelooflijk verhaal van een Nederlandse TB en een taxi meegekregen ... ? Want daar heb ik duidelijk wel iets van gehoord en moet zeggen dat het een behoorlijk grappig verhaal was [:D] Bedankt voor het compliment trouwens :)
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

B-Cargo

#904
bij de eerste rit was de last te zwaar voor de 2x 77'er die er voorzien waren, een 28 werd dan vanaf FNND in voorspan gezet tot Kijfhoek! Dat moet mooi geweest zijn een gemengde dubbeltractie [:)]
De "Sloe" heeft vandaag idd opnieuw gereden, ik ga het eens navragen en dan bericht ik er wel eens over.
Er wordt wel terug met 77'ers gereden, de 65'ers worden niet meer ingezet. Cobra volgt het transport niet meer op, nu wordt dit door Logistics gedaan.

C.B.

#905
citaat:
Geplaatst door B-Cargo

Voor de liefhebbers: er rijdt ook een nieuwe trein Zandvliet>Kijfhoek, +/- 3200 ton kolen, wagens type FALS, tractie 2x reeks 28



Hoe zit het met de planning ervan? - heeft deze nu al een vaste dienstregeling? - , want ik heb bewuste trein 3 weken terug als een extra ingelegde trein, op een maandagnamiddag gereden tussen Antwerpen DS Zandvliet en Kijfhoek Rotterdam. (met 2x T28)
Groetjes.
Claudio.

B-Cargo

#906
Nog steeds geen vast planning, maar voorlopig in het weekend ledig stel naar Zandvliet en maandagnamiddag beladen stel naar Kijfhoek. E?n heen en terugrit per week.

Joost_B

#907
Fraai die Crossrail 66 John!

Mijn bijdrage:

vanmiegroet

#908
RENFE?
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Joost_B

#909
correct[:)]

doomslu

#910
citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

RENFE?

Bravo, je kan al goed lezen. [:D][:o)]

Toen ik in november in Madrid was, was ik wel ontgoocheld dat je daar niet bij de treinen kunt. Tenzij je een ticket koopt om met de trein te reizen, natuurlijk. Het leek wel een luchthaven-beveiliging. Wel jammer voor ons natuurlijk. [:(]
Maar het station is wel heel mooi! [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Joost_B

#911
Hmm Ja en Nee,

Je hebt in Madrid 2 grote stations. Madrid Puerta de Atocha.
Alle AVE en normaalspoor verbindingen zijn inderdaad vrij afgeschermd.
Maar alle breedspoor/cercanias verbindingen zijn gewoon toegankelijk.
Zoals deze Talgo:



Madrid Chamartin waar de foto is genomen is een ander groot station voor de verbindingen met het Noord-Westen van Spanje.
Hier ben je zo vrij als een vogeltje[:)].

Gr Joost

ERVIN

#912
Vandaag even op tocht geweest met OMC , waarvoor dank John.[;)]











En er zijn weer spoorwerken bezig in de buurt van Mol...




factageklerk

#913
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Vandaag even op tocht geweest met OMC , waarvoor dank John.[;)]







Neen Erwin dat is uw bestelling ballast voor je baan dat ze komen leveren [:D][:D][:D]Ik heb van de week een sleep locs(zonder wagons) zien passeren in Aarschot (4 traxxen)
 

Bruno

#914
Vanochtend las ik dat de SHD 121 een ritje door Zwijndrecht ging maken, omdat op mijn to-do lijstje nog altijd de locale spoorlijn fotograferen stond gelijk maar twee vliegen in ??n klap geslagen.

Zwijndrecht

De 121 van Stichting Historisch Dieselmaterieel rijdt het locale spoorlijntje op, eerst moet er nog gestopt worden om de man met de rode vlag uit te latten stappen die met zijn rode vlag het wegverkeer moet stoppen. Op de achtergrond passeert een DD-AR richting Rotterdam

Lekker in het zonnetje, nee, over het weer had ik niets te klagen!
De mensen die met de rit meegingen hadden echter wel andere klachten; aan het einde van de lijn, vlak voor het hek bij Van Leeuwen Buizen, werd een fotostop gemaakt, echter stond de trein zo ongunstig voor de zon als het maar kan. Gevalletje; oeps, geen rekening mee gehouden...

Op de terugweg, ter hoogte van de Noordweg

Op de Kreekweg deze foto geschoten, de zilveren auto is van een mede-hobbyist die net te laat was, geef mij dan maar lekker de fiets!

Langs de Uilenkade!

Plan-U passeert station Zwijndrecht, op weg naar de Sloehavens!