Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

OMC

#870
Nog wat actuele foto's:


Sinds enkele weken rijdt de PB14 van Crossrail ook in de Ascendos-livrei rond. Hier rijdt de loc een "trein" van Antwerpen-D.S. - West-Siberi? naar Muizen alwaar de eenzame 'twin wagon' aangekoppeld zal worden aan een trein naar Zeebrugge. Mortsel, 08-02-2011


Een meettrein (B-Telecom) met E-locs kan wel eens bovenstaande combinatie opleveren: HLE1191 + ES800 + 2xpakwagen + HLE1181. Geheel onverwacht kwam vroeger in de ochtend deze trein voorbij mijn lens en pas bij de 3e poging om een foto te maken was ik tevreden, de 2e panto moest mee tegen de draad om op te trekken blijkbaar en dat neem je er al fotograaf graag bij. Mortsel station, 08-02-2011


En dat de zaken snel moeten gaan blijkt hierboven al, want na de PB12 staat ook de PB15 in een nieuw jasje. Op de foto was het zelfs de eerste rit na revisie op Belgische bodem en wel met een aanvoertrein naar Berendrecht. Ook bedankt aan de tipgever ;)  Deurne, 23-02-2011


Crossrail DE6606 na het aanhaken van haar trein in Aachen-West. Achter deze foto zit een lang verhaal waar op dit forum blijkbaar nog geen foto's van zijn getoond, en die foto's zijn er genoeg [:p] Aachen-West, 24-02


En dat Rurtalbahn ook een te duchten speler is op de vervoersmarkt van goederen blijkt de laatste maanden: na het contract van de bekende Fordtrein afgesnoept te hebben heeft de vervoerder ook de Mazda-trein van Crossrail overgenomen. Op een zaterdagochtend rijdt de V203 met een volle autotrein naar Aachen-West. Mortsel, 19-02-2011

Groeten, John
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

B-Cargo

#871
het is een strijd in goederenland John, de operatoren liggen op de loer om elkaar een transportje af te snoepen! [:)]
ik vraag me soms af ten koste van welke prijs?
maar het spoorweglandschap wordt wel weer wat kleurrijker h? [;)]
Mooie foto's van mooie loc's!

OMC

#872
Ik besef het maar al te goed wat een wereldje het is, keihard en slechts 1 doel: geld verdienen en zo weinig mogelijk uitgeven. En soms moet het wel ...

Bedankt :)
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

harzfreak

#873
Enkele nieuwtjes van de voorbije dagen.

4881 in Kinkempois voor nachtelijke testritten op lijn 3. 28-02-2011


1860 & 1828 ook in Kinkempois 28-02-2011


AM 54 106 staat ook nog altijd in Kinkempois 28-02-2011



BR 189 101-9 passeert in Diest onderweg naar Montzen om daar testritten te gaan rijden naar Aachen-West. 25-02-2011


Rurtalbahn V206 passeert in Hoeselt onderweg naar Aachen-West.


Crossrail DE6606 passeert in hoeselt met trein 41531 Sluiskil-Dow > Ludwigshafen


En midden februari ben ik ook een week in de Harz geweest.





Veel kijk plezier[:p]
Groetjes Maarten

railman56

#874
zeer mooie opnames Maarten
vooral die voorlaatste "naturschutzgebiet" [:D]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

the_gold

#875
waar komt die AM 54 106 van? en wat is de bedoeling ervan daar?

dgrr57

#876
citaat:
Geplaatst door the_gold

waar komt die AM 54 106 van? en wat is de bedoeling ervan daar?

De 106 was de rollende laboratorium voor TBL2 - Eurobalise. Na een botsing in Kinkempois is ze buiten dienst gesteld [:(]

trainfreak

#877
citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door the_gold

waar komt die AM 54 106 van? en wat is de bedoeling ervan daar?

De 106 was de rollende laboratorium voor TBL2 - Eurobalise. Na een botsing in Kinkempois is ze buiten dienst gesteld [:(]

Wanneer was die botsing?
In oude tijdschriften heb ik al enkele foto's zien staan van dat stel, daarmee dat ik het me afvraag.
Spoorse groeten
Dimitri

mark7758

#878
Zo uit mijn hoofd is dat al meer als 5 jaar geleden. Misschien wel 10 jaar.(Het ongeluk)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

B-Cargo

#879
mooie foto's!!! [:)]
vandaag werd rond de middag Desiro stel van Aachen naar Kinkempois overgebracht door een 28, iemand een foto??
groetjes,

Powered By Diesel

#880
Vandaag een bende wadlopers gespot in de Antwerpse haven:







running on heavy fuel

Jurgen

#881
citaat:
Geplaatst door Powered By Diesel

Vandaag een bende wadlopers gespot in de Antwerpse haven:

Foto's weggeknipt


En wat staan die daar te doen? Iemand een idee?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Alex

#882
Deze Wadlopers zijn door NS verkocht aan Argentini?. Ze worden via de Antwerpse havens verscheept. Leuke foto's!

Alex

vanmiegroet

#883
citaat:
Geplaatst door trainfreak

citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door the_gold

waar komt die AM 54 106 van? en wat is de bedoeling ervan daar?

De 106 was de rollende laboratorium voor TBL2 - Eurobalise. Na een botsing in Kinkempois is ze buiten dienst gesteld [:(]

Wanneer was die botsing?
In oude tijdschriften heb ik al enkele foto's zien staan van dat stel, daarmee dat ik het me afvraag.


Wel zie niets van schade hoor.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

OMC

#884
citaat:
Geplaatst door Alex

Deze Wadlopers zijn door NS verkocht aan Argentini?. Ze worden via de Antwerpse havens verscheept. Leuke foto's!

Alex



Inderdaad, leuk tweede leven daarginds in de zon [:)] Zijn woensdag of donderdag door Rurtalbahn naar bundel IJsland gereden in Antwerpen en wie weet hoelang gaan ze daar nog staan ...
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be