Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

dgrr57

#885
citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

citaat:
Geplaatst door trainfreak

citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door the_gold

waar komt die AM 54 106 van? en wat is de bedoeling ervan daar?

De 106 was de rollende laboratorium voor TBL2 - Eurobalise. Na een botsing in Kinkempois is ze buiten dienst gesteld [:(]

Wanneer was die botsing?
In oude tijdschriften heb ik al enkele foto's zien staan van dat stel, daarmee dat ik het me afvraag.


Wel zie niets van schade hoor.

Het valt inderdaad niet op, maar het onderstel is gewoon geplooid [:(] Kijk goed op de eerste foto [;)]

harzfreak

#886
Nog enkele actua fotos,

V206 van Rurtalbahn in Nispen(NL) onderweg naar Antwerpen met 5 Wadlopers.


2133 met de Btelecom meettrein in Beverst bij Bilzen.
Groetjes Maarten

Durango

#887
Die Wadlopers zijn volgens mij aan Argentinie verkocht. Worden verscheept via Antwerpen.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Jurgen

#888
citaat:
Geplaatst door Durango

Die Wadlopers zijn volgens mij aan Argentinie verkocht. Worden verscheept via Antwerpen.




citaat:
1 pagina eerder werd dit bericht geplaatst door Alex

Deze Wadlopers zijn door NS verkocht aan Argentini?. Ze worden via de Antwerpse havens verscheept. Leuke foto's!

Alex



Je valt dus in herhaling Durango. [;)]



Gisteren ben ik zelf nog een keertje gaan fietsen en zoals gewoonlijk rijden er op zondag bijna alleen maar Breaks tussen Aarschot en Diest.
1 van die Breaks had blijkbaar een nieuwe bestickering van de oude livrei gekregen, waarschijnlijk om graffiti te overplakken, maar de blauw-rode driehoeken op het einde van de rijtuigen waren niet volledig overplakt. Dit zorgde voor een blauw-rode lijn met erboven een stukje grijs vlak en daarboven nog een stukje van de blauw-rode driehoek die kwam piepen.

Een speciaal zicht, dat wel. [:D]
Spijtig genoeg heb ik geen foto.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

rixke rail

#889
Reeds geruime tijd zit er in enkele IC's Oostende - Eupen een I 10 net achter de lokomotief, voor de rest allemaal I11'en.



Weet iemand hier meer over ?

Deze zondag (06-03) grote pechdag voor de 13'en.
Maar liefst twee IC's Oostende-Eupen vielen uit wegens defecte locomotief.
Deze 2738 werd opgestuurd om de eerste uit nood te halen (stond later op rangeerterrein Leuven, geen foto, onze trein reed te rap voorbij [:(])



De tweede kreeg een 21 als tractievoertuig ...



De defecte 13 achteraan :



Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

dgrr57

#890
citaat:
Geplaatst door rixke rail

Reeds geruime tijd zit er in enkele IC's Oostende - Eupen een I 10 net achter de lokomotief, voor de rest allemaal I11'en.

Weet iemand hier meer over ?
Blijkbaar een te kort aan I11. Enkele I10 aangepast aan 200 km/u en voil? [;)]

itchy

#891
Vandaag een HLE 21 mee in opzending met de trein naar Basel/Zurich vanuit Brussel-Zuid (13:09), hing helemaal achteraan. Vraag me af waar die afgekoppeld zou worden? Luxemburg? Arlon? Trekker van dienst was de 2004, verder I6B (new look), I6A (memling) en de gebruikelijke Zwitserse rijtuigen.

Verder: heeft iemand fotootjes van de Treski van vrijdag?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

dgrr57

#892
citaat:
Geplaatst door itchy

Vandaag een HLE 21 mee in opzending met de trein naar Basel/Zurich vanuit Brussel-Zuid (13:09), hing helemaal achteraan. Vraag me af waar die afgekoppeld zou worden? Luxemburg? Arlon? Trekker van dienst was de 2004, verder I6B (new look), I6A (memling) en de gebruikelijke Zwitserse rijtuigen.

Arlon. En dan naar Stockem voor uitrusting TBL1+

railman56

#893


gezien op 07-03-2011 te heide (kalmthout) richting antwerpen
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Durango

#894
citaat:
Geplaatst door railman56



gezien op 07-03-2011 te heide (kalmthout) richting antwerpen
marc



He deze sleep heb ik op een gegeven moment van de dag gezien op de lijn Tilburg - Den bosch in Udenhout
richting Den bosch rijdend.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

OMC

#895
Was een ritje van Roosendaal naar Antwerpen-Noord en in de avonduren is die verder naar Doornik overgebracht, denk nachtelijk testritten in de buurt van Ath. Mooi dat er weer een Railionloc mocht trekken tot FNND :)
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Mattias

#896
Even later die dag, iets voor 20h zag ik deze trein in Edingen staan. Op het spoor naast de mijne. Natuurlijk mijn stuurpost naast die van de 77 gezet en eens vriendelijk gevraagd aan de collega naar waar die ging...

Is blijkbaar *Weeral* voor testen en ging naar Doornik...

Kben eens benieuwd wat er eerst in dienst zal komen, de HLE18 of de Fyra [:D]


citaat:
Geplaatst door railman56



gezien op 07-03-2011 te heide (kalmthout) richting antwerpen
marc

www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

itchy

#897
Ok bedankt, ik dacht dat ze daar enkel TBL1+ in motorstellen inbouwden in Stockem
citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door itchy

Vandaag een HLE 21 mee in opzending met de trein naar Basel/Zurich vanuit Brussel-Zuid (13:09), hing helemaal achteraan. Vraag me af waar die afgekoppeld zou worden? Luxemburg? Arlon? Trekker van dienst was de 2004, verder I6B (new look), I6A (memling) en de gebruikelijke Zwitserse rijtuigen.

Arlon. En dan naar Stockem voor uitrusting TBL1+

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

vanmiegroet

#898
Vandaag in het station van Dendermonde een klassiek voorbeeld gezien van nuttige en veel winst opbrengende treinen gezien.
De 1209 trok een sleep van 26 containerwagens met slechts ??n container erop en het was maar een 20 voet container.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

B-Cargo

#899
en als al die onbeladen wagens nu eens onderweg zijn naar een terminal voor belading? [;)]