Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

OMC

#585
Dat zijn inderdaad wagons die dienen voor bovenleidingswerken uit te voeren. Meerbepaald van de Britse firma Colas Rail bestaande uit materiaalwagons, verblijfswagons en 1 of 2 platformwagons.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

B-Cargo

#586
als ik me niet vergis is dit niet enkel een begeleidend wagentje voor een toezichter, er is ook een remkraan voorzien voor rangeringen of opdrukbewegingen op de werf.
groetjes,

B-Cargo

#587
Heeft er iemand vandaag de V250 Fyra gespot tussen Roosendaal en Leuven? Konvooi moest als 43691 rijden en gesleept worden door 2 77'ers. Wou deze info gisteren nog posten maar ben het is er niet meer van gekomen..[V]
groetjes,

OMC

#588
citaat:
Geplaatst door B-Cargo

Heeft er iemand vandaag de V250 Fyra gespot tussen Roosendaal en Leuven? Konvooi moest als 43691 rijden en gesleept worden door 2 77'ers. Wou deze info gisteren nog posten maar ben het is er niet meer van gekomen..[V]
groetjes,



Hmm nee, ik zat dan ook de ganse dag in Brugge [8D] Is de V250 dan weeral eens naar Belgi? gebracht?? In het oog houden wanneer ze deze terugbrengen naar Roosendaal, zou mss weeral met een T12 kunnen zijn [:p]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

harzfreak

#589
Gisteren ben ik nog eens richting het Luikse gereden.

?le de Monsin




Chertal (scheidingsmuur tussen Albertkanaal en Maas.


Kinkempois (alle foto's genomen mits toestemming[;)])














Groetjes Maarten

factageklerk

#590
@ Eddy dat is die trein die aan de bovenleiding heeft gewerkt tussen Aarschot en Testelt dat heeft men trouwens laten zien in het seinhuis van Aarschot met de open bedrijvendag dat stuk spoor was buiten dienst gesteld (de drukknoppen van die wissels en seinen waren geblokkeert door de seingevers )
 

Powered By Diesel

#591
Verleden zondag te Angleur deze kraan in actie gezien.



Verder vandaag nog wat treinen gespot aan Noorderdokken



Serie 23, 26 en 20 samen voor een trein



Stoom - diesel



running on heavy fuel

harzfreak

#592
Mooie foto's[;)]
Groetjes Maarten

TreinTeLaat

#593
Die Colas Rail om aan de bovenleiding te werken heb ik trouwens de woensdag gezien in Gent Sint-Pieters,
maar toen was er nog een andere wagon bij een een auto die op sporen ook kan rijden...

trainfreak

#594
citaat:
Geplaatst door TreinTeLaat

Die Colas Rail om aan de bovenleiding te werken heb ik trouwens de woensdag gezien in Gent Sint-Pieters,
maar toen was er nog een andere wagon bij een een auto die op sporen ook kan rijden...

Da's een andere trein hoor.
Ik heb die op zondag 3 oktober ook in Gent gezien, toen hij ook in Diest was afgesteld.
Spoorse groeten
Dimitri

evan

#595
Gisteren was ik weer op een interessante site voor mn werk.
Ik moest op de terreinen zijn van ex ALZ nu Arcelor mital te Genk.

Amai dat was boeiend qua sfeer en treinverkeer.[:p]
De veiligheid op de site is er wel zeer strak en correct dus ik had er niet de gedroomde vrijheid wat rond te lopen. (logisch).

Het spoornetwerk is er behoorlijk groot en ze heben er zelfs hun eigen signalistie en overwegen.
De divesiteit van soorten verkeer is ook indrukwekkend.  Er komen wagens met schroot binnen en er gaan wagens met staalrollen buiten.  Dit verkeer intern gebeurt adhv 5 locs HLR Reeks 82, een rail/ route voertuig en dan nog een gele loc die me te ver was om te kunnen identificeren zonder in de problemen te raken[;)]

E?n van HLR 82 was in het blauw gespoten en deze was ook actief tijdens mn aanwezigheid.  Ik had wel de indruk dat de productie in de staalindustrie nog steeds niet op volle toeren draait[:(]

In de hal waar de GSM installatie van BASE stond (mn werk) werden staal rollen gerold, gestockeerd en geladen op... wagons.  Nu net daar binnen stond ook weer een lok en deze kon en mocht ik dan even vastleggen op de gevoelige plaat.

Rondom de site loopt de Ringlaan en vanuit de wagen kan je wel veel zien, maar niet stoppen.  Je kan de wagen wel enkele km verderop kwijt en dan te voet gaan, maar een voetganger met dan nog ns een camera is er zeer vreemd en zou wel n's argwaan kunnen wekken.  Langs de kanaal kant was wel wat te zien, maar ik had ook nog professionele plichten dus pech...

Hier toch wat fotootjes van de hal met staalrollen...







Groeten

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#596
Nog even een vervolgje...

Een paar jaar (november 2007) terug ben ik er ns gepasseerd aan de kanaalkant...

Hier wat foto's vanop de kanaalkant...

Let op de beschadigde lok[;)]








Grts


Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ERVIN

#597
Knappe foto's , die locs hebben al heel wat te verduren gekregen zo te zien!![:(]

Powered By Diesel

#598
Knappe foto's, vooral de eerste vind sterk.
running on heavy fuel

harzfreak

#599
Mooie foto's vanop ALZ[;)]
Groetjes Maarten